خوزنا : پرداخت مابه‌التفاوت بازنشستگان كشوري با حقوق خردادماه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 - 21:53 کد خبر:88619

مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري در بخش ديگر سخنان خود، با اشاره به افزايش حق عائله‌مندي و اولاد بازنشستگان اين صندوق اظهار كرد: حق عائله مندي و اولاد با محاسبه ۱۵ درصد افزايش، در حقوق خردادماه به همراه مابه التفاوت ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت واريز مي شود. 

 ايسنا: آيين امضاي تفاهم نامه اعطاي بيمه نامه‌هاي تخفيفي و تقسيطي بيمه ملت به بازنشستگان و موظفين كشوري با حضور مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري، مديرعامل بيمه ملت، نمايندگان تعدادي از كانون‌هاي بازنشستگي استان تهران و جمعي از اصحاب رسانه برگزار شد.

مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري در اين نشست با تاكيد بر تلاش اين صندوق براي حفظ شأن بازنشستگان و هرچه ساده‌تر كردن فرايندهاي خدمت رساني به آنان گفت: براساس اين تفاهم نامه، تمامي بازنشستگان و وظيفه بگيراني كه بيشتر از ۶۰۰ هزار تومان خالص دريافتي داشته باشند، مي توانند از خدمات بيمه‌اي اين طرح جديد بهره مند شوند.
اكبر افتخاري گفت: بنابر اين تفاهم نامه كه از ۱۱ خرداد ماه به مدت دو سال اعتبار دارد، بازنشستگان مي توانند علاوه بر تخفيف‌هاي رايج شركت‌هاي بيمه‌اي، بيمه‌نامه شخص ثالث خودرو را با ۲.۵ (دو و نيم) درصد تخفيف؛ بيمه‌نامه بدنه خودرو را با ۳۰ درصد تخفيف؛ بيمه‌نامه آتش‌سوزي منازل مسكوني را با ۲۵ درصد تخفيف و بيمه‌نامه عمر و حادثه انفرادي را با شرايط ويژه به همراه پوشش كرونا از شركت بيمه ملت خريداري كنند.
به گفته مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري، بازنشستگان با مراجعه به نمايندگي‌هاي بيمه ملت در سراسر كشور و اعلام كدملي و شماره دفتركل بازنشستگي خود و پس از پركردن فرم اعلام رضايت كسر اقساط از حقوق، مي توانند با كارت بانك صادرات كه حقوق دريافت مي كنند يا هر كارت بانكي ديگري بيمه نامه مورد نظر خود را خريداري كنند.
افتخاري با بيان اينكه اين ششمين طرح عملياتي براي خدمت به بازنشستگان است: تفاوت اين طرح با طرحهاي قبلي، گستردگي و تنوع آن است كه در كل كشور قابل دسترس است.
وي افزود: ضريب نفوذ صنعت بيمه در كشورمان پايين است و نياز است تا همه افراد جامعه به مساله بيمه و بيمه نامه‌هاي متنوعي كه وجود دارد، ورود كنند و براي آرامش خود و خانواده و تامين امنيت زندگي از اين خدمت استفاده كنند. 
افتخاري يادآور شد: نشاني نمايندگيهاي بيمه ملت در سراسر كشور از طريق سايت اين شركت و همچنين سايت صندوق بازنشستگي قابل دسترس است.

 

افتتاح درگاه خدمات الكترونيك صندوق بازنشستگي
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري همچنين از افتتاح درگاه خدمات الكترونيك صندوق بازنشستگي كشوري به نشاني sabasrm.ir خبر داد و گفت: بازنشستگان مي توانند اطلاعات مربوط به خدمات ارائه شده در اين صندوق را از طريق اين درگاه اينترنتي پيگيري كنند.
وي گفت: اين درگاه به منظور يكپارچه سازي سامانههاي ارائه خدمت و ارتباط با ذي نفعان صندوق بازنشستگي راه اندازي شده است.

 

پرداخت افزايش حق عائله‌مندي و اولاد از خردادماه
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري در بخش ديگر سخنان خود، با اشاره به افزايش حق عائله مندي و اولاد بازنشستگان اين صندوق اظهار كرد: حق عائله مندي و اولاد با محاسبه ۱۵ درصد افزايش، در حقوق خردادماه به همراه مابه التفاوت ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت واريز مي شود.
وي در خصوص همسان سازي حقوق نيز با تاكيد براينكه حقوق بخشي از بازنشستگان صندوق بازنشستگي كشوري واقعا پاسخگوي نياز و زندگي اين عزيزان نيست، گفت: نشستهاي متعددي با دكتر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه و همچنين ساير مسئولان كشور برگزار شده و اين موضوع دغدغه همه ما است.
افتخاري با بيان اينكه همسان سازي حقوق اولويت صندوق بازنشستگي است، تصريح كرد: كميته ويژه حقوق و همسان سازي تشكيل شده و با جديت در حال بررسي و كارشناسي است تا با رسيدن به يك فرمول مشخص اثرگذاري لازم را در بودجه سال ۱۴۰۰ داشته باشد و اين دغدغه يك بار براي هميشه برطرف شود.

 

بررسي طرحهايي براي ارائه خدمت دندانپزشكي به بازنشستگان
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري بيمه دندانپزشكي را يكي از مهم ترين انتظارات بازنشستگان در حوزه درمان عنوان كرد و افزود: هزينه هاي دندانپزشكي بسيار بالا است و اگر بخواهيم اين خدمت را در بيمه تكميلي پوشش دهيم نيازمند اعتبار ويژه اي هستيم. بنابراين، در قرارداد فعلي كمك هزينه يك دست دندان منظور شده و در كنار آن نيز تلاش مي كنيم تا با كمك بيمه ملت، اين خدمت در قالب تخفيف و كاهش هزينه اجرايي شود.
افتخاري اظهار كرد: پس از رسيدن به طرح مشخصي در اين زمينه، اطلاع رساني آن انجام خواهد شد.
اسماعيل دل فراز، مديرعامل شركت بيمه ملت هم در سخناني با اشاره به اينكه بخش عمده سهام اين شركت از آن بازنشستگان كشوري است، گفت: بازنشستگان و وظيفه بگيران صندوق بازنشستگي كشوري مي توانند با مراجعه سايت بيمه ملت به نشاني اينترنتي melat.ir يا تماس با شماره تلفن ۸۵۳۳۳ از جزئيات اين طرح جديد و نشاني نمايندگي هاي بيمه ملت در سراسر كشور كسب اطلاع كنند.
او با بيان اينكه نمايندگي هاي بيمه ملت آماده ارائه خدمات به بازنشستگان هستند، گفت: هنگام خريد هر بيمه‌نامه ۲۰ درصد بهاي آن به صورت نقدي پرداخت و مابقي طي ۱۱ قسط از حقوق بازنشستگان كسر خواهد شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي كشوري، وي افزود: كافي است بازنشستگان در هنگام خريد بيمه‌نامه، علاوه بر ارايه كارت ملي، شماره دفتر كل خود را به متصدي مربوطه در شركت بيمه ملت اعلام كنند و با امضاي يك فرم مخصوص، بپذيرند كه اقساط بيمه‌نامه از حقوق ماهانه‌شان كسر شود.