خوزنا : ظرفيت پذيرش دوره‌هاي كارداني نظام جديد اعلام شد
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 - 11:35 کد خبر:88659

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام و انتخاب رشته بيش از ۸۰۰۰ داوطلب در دوره‌هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي - غيرانتفاعي ۹۹ خبر داد و گفت: مهلت داوطلبان براي ثبت‌نام و انتخاب رشته تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

ايسنا: فاطمه زرين ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: متقاضيان ثبت‌نام و شركت در آزمون دوره‌هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي سال ۱۳۹۹ تا روز يكشنبه ۱۸ خرداد داوطلبان فرصت دارند با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور در اين دوره‌ها ثبت نام كنند.

وي تاكيد كرد: بر اين اساس ثبت‌نام منحصراً به صورت اينترنتي انجام مي‌شود و داوطلبان متقاضي ثبت‌نام كه داراي شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند مي‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام كنند.تاكنون نيز ۸۷۷۶  نفر در اين دوره ها ثبت نام كرده‌اند.

زرين تصريح كرد: ظرفيت پذيرش دوره هاي بدون آزمون مراكز فوق ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر در ۲۷۲۶ رشته محل و در رشته هاي با آزمون نيز ۱۵۱ هزار و  ۵۲۹ داوطلب در ۳۷۴۳ رشته محل تعيين شده است.

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور تاكيد كرد: همچنين علاقه‌مندان به تحصيل در دوره‌هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي بايد با اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غيرايراني و توضيحات مربوط به سهميه، در صورتي كه داراي شرايط مذكور باشند، به عنوان داوطلب اين دوره منحصراً در يك رشته امتحاني و متناسب با رشته تحصيلي و كد رايانه‌اي ديپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضي شوند.

به گفته زرين، پذيرش در تعدادي از رشته‌هاي امتحاني مذكور بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصيلي (معدل كل ديپلم) صورت خواهد پذيرفت.

وي گفت: تمامي متقاضيان، اعم از اينكه پذيرش در رشته امتحاني آنان با آزمون يا بر اساس سوابق تحصيلي (بدون آزمون) باشد، لازم است كه مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضيحات اين اطلاعيه در آزمون مذكور ثبت‌نام و انتخاب رشته كنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاريخ مقرر، پذيرش متقاضي پس از پايان مهلت تعيين شده امكان‌پذير نخواهد بود.

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور افزود: داوطلبان براي ثبت‌نام در اين دوره‌ها بايد با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org، مطالعه دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته، به سامانه جمع‌آوري اطلاعات و سوابق تحصيلي داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها به نشاني: http://dipcode.medu.ir براي مشاهده اطلاعات و دريافت كد سوابق تحصيلي (منحصراً براي دارندگان ديپلم شاخه فني و حرفه‌اي يا كاردانش و يا شاخه نظري سال‌هاي ۱۳۹۶ الي ۱۳۹۸) مراجعه كنند و كد سوابق تحصيلي سازمان سنجش براي ثبت‌نام در آزمون را درج كنند.

وي تاكيد كرد: دانش آموزان شاخه فني و حرفه‌اي يا كاردانش و يا شاخه نظري سال جاري و همچنين دارندگان ديپلم شاخه فني و حرفه‌اي يا كاردانش و يا شاخه نظري سال ۹۵ و قبل از آن نيازي به دريافت كد سوابق تحصيلي و ارائه آن ندارند.

زرين گفت: بر اساس برنامه زماني پيش‌بيني شده آزمون دوره‌هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي سال ۱۳۹۹ (براي آن دسته از رشته‌هاي امتحاني كه پذيرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۴ شهريور ۹۹ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۱۱ شهريور تا روز پنجشنبه ۱۳ شهريور ۹۹ با مراجعه به سايت سازمان سنجش نسبت به تهيه پرينت كارت و راهنماي شركت در آزمون اقدام كنند.