خوزنا : هشدار درمورد كلاهبرداري در پوشش فروش سوالات
شنبه، 31 خرداد 1399 - 07:43 کد خبر:88873

ايسنا: سرهنگ داوود معظمي گودرزي درباره احتمال كلاهبرداري از دانش آموزان و دانشجويان در پوشش فروش سوالات گفت: همه ساله در ايام امتحانات افراد سودجو با بهانه‌هايي مانند فروش سوالات امتحان و دارا بودن پاسخنامه و ... اقدام به كلاهبرداري از برخي از دانش آموزان و دانشجويان مي كنند؛ امسال نيز با توجه به شرايط ناشي از كرونا و افزايش ارتباطات آنلاين احتمال اينكه افراد سودجو بخواهند اقدام به كلاهبرداري به بهانه مشابه كنند وجود دارد.

وي ادامه داد: در همين راستا هشدار ما به تمامي دانش آموزان و خانواده‌هاي آنان و نيز دانشجويان اين است كه به هيچ عنوان فريب چنين ادعاهايي را نخورند، چرا كه اساسا احتمال نشت سوالات امتحان چه امتحانات حضوري و چه امتحانات مجازي وجود ندارد و افرادي هم كه چنين ادعايي كنند، ادعايشان كذب است.

رييس پليس فتاي تهران بزرگ افزود: گاهي افراد سودجو با طراحي سايتي و قراردادن لينكهاي فروش سوالات امتحاني اقدام به هدايت كاربران به صفحات جعلي و فيشينگ كرده و حساب بانكي كاربران را خالي مي كنند.

گودرزي ادامه داد: همچنين در مواردي ديگر نيز افراد سودجو اقدام به انتشار فايلهايي در فضاي مجازي كرده و ادعا مي‌كنند كه حاوي سوالات امتحاني است، اما اين فايلها در واقع حاوي بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصي كاربران را به سرقت مي برد.

وي با بيان اينكه در سالهاي اخير تعدادي از اين افراد دستگير شدهاند، گفت: همچنان هم درصورت رويت، پليس با چنين مواردي برخورد خواهد كرد لذا درخواست ما از شهروندان اين است كه موارد مشكوك را به پليس فتا گزارش دهند.