خوزنا : ليست جديد قيمت لوازم خانگي اعلام شد
دوشنبه، 2 تیر 1399 - 16:53 کد خبر:88908

خبرگزاري ايسنا: سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرد طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه به روزترين ليست قيمت لوازم خانگي از طريق نشاني www.۱۲۴old.ir در بخش "خوداظهاري بنگاه‌هاي اقتصادي" به ثبت رسيده و آماده بهره برداري است.

 در اين اطلاعيه به آغاز اجراي طرح نظارت ويژه شبكه توليد، توزيع و فروش لوازم خانگي از روز چهارشنبه (۲۸ خرداد ماه) و الزام توليدكنندگان به ثبت قيمت‌ها در سامانه ۱۲۴ اشاره و گفته شده كه خريداران لوازم خانگي مي‌توانند قبل يا حين خريد كالا، با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني قيمت كالاوخدمات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از طريق نشاني www.۱۲۴old.ir در بخش "خوداظهاري بنگاه‌هاي اقتصادي" با جستجوي برند و مدل كالاي مورد نظر خود، از آخرين قيمت‌هاي اظهار شده توسط شركت‌هاي توليدكننده مطلع شوند.

همچنين قيمت هاي مذكور از طريق منوي «مشاهده قيمت خوداظهاري شركت‌ها» در مرورگر موبايلي سامانه ۱۲۴ به آدرس ۱۲۴.ir نيز قابل مشاهده است.

بر اساس اين اطلاعيه اين امكان براي خريداران محترم وجود دارد كه در صورت مشاهده هرگونه گران فروشي، از طريق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ و يا با مراجعه به اپليكيشن آپ نسبت به ثبت شكايت و پيگيري موضوع اقدام كنند.

ساعاتي قبل هم رييس سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفته كه تاكنون ۳۲ شركت از ۴۰ شركت منتخب، برند و قيمت كالاهاي لوازم خانگي خود را در سامانه ۱۲۴ اعلام كردند و حدود ۱۵۰۰ قلم كالا ثبت قيمت شده است و بيش از ۹۷ درصد كالاهاي بازار مربوط به شركت‌هايي است كه قيمت و برند خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت كردند.

در هفته‌هاي گذشته افزايش قيمت لوازم خانگي خبرساز شده و مشاهدات ميداني از بازار نشان مي‌دهد كه در سال جاري لوازم خانگي ايراني ۲۵ تا ۳۰ درصد و كالاهاي خارجي كه عمدتا به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود تا ۱۰۰ درصد افزايش قيمت داشته است.

در نهايت سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرد كه در قيمت‌هاي لوازم خانگي بازنگري شده است؛ به طوري‌كه تلويزيون حداكثر ۲۰ درصد و ساير لوازم خانگي حداكثر ۲۵ درصد مجاز به افزايش قيمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و توليدكنندگان تا پايان روز سه شنبه (۲۷ خرداد ماه) فرصت دارند قيمت‌هاي خود را در سامانه ۱۲۴ درج كنند كه ملاك بازرسي از واحدهاي صنفي قرار گيرد.

بر اساس قيمت‌هاي ثبت شده در اين سامانه، نرخ فريزر ۱۷ فوت توليد داخل بايد بين شش ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و قيمت يخچال ۱۷ فوت توليد داخل بين پنج ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ ميليون تومان باشد.

همچنين قيمت اجاق گاز پنج شعله فردار چهار ميليون تا شش ميليون و ۶۰۰ هزار تومان تعيين شده است.

محدوده قيمت تعيين شده براي ماشين لباسشويي شش كيلويي و هفت كيلويي نقره‌اي ساخت داخل به ترتيب پنج ميليون و ۵۰۰ هزار تا هفت ميليون تومان و پنج تا ۱۱ ميليون تومان تعيين شده است.

همچنين قيمت ماشين لباسشويي هفت كيلويي سفيد ساخت داخل در بازار بايد بين چهار ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان باشد.

محدوده نرخ تعيين شده براي تلويزيون LED ساخت داخل ۴۳ اينچ و ۵۵ اينچ به ترتيب سه ميليون و ۵۰۰ هزار تا هفت ميليون تومان و پنج ميليون و ۵۰۰ هزار تا ۱۱ ميليون تومان است.

البته مشتريان براي آگاهي از جزئيات قيمت كالاي مورد نظر خود به تفكيك برند و جزئيات ديگر مي‌توانند به طبق مراحل ياد شده اقدام كنند.