خبرآنلاين: نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: براي اينكه بتوان بازار خودرو را كنترل كرد بايد سطح عرضه خودرو در بازار را افزايش داد، اين مهم زماني به دست ميآيد كه محصولات جديد و با كيفيت روانه بازار مصرف شود.
حسين سلاحورزي در بازديد از مركز تحقيقات گروه خودروسازي سايپا گفت: شرايط حاكم بر اقتصاد كشور، كاهش درآمدهاي نفتي و ساير موارد باعث شد كه در سال هاي اخير كاهش ارزش پول ملي كشورمان رخ دهد و به همين دليل مردم با تورم و گراني كالاها مواجه شدند، از اين رو افراد زيادي براي حفظ ارزش پول خود سراغ بازار خودرو رفتند و همين امر سبب شد عرضه و تقاضاي خودرو دچار مشكل شده و در پي آن قيمت ها سير صعودي داشته باشد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چهره مخدوش شده صنعت خودرو را چگونه مي توان در بين مردم تغيير داد، گفت: سياستگذاريهاي نادرست، وعده هاي تحقق نيافته، عدم ايفاي تعهدات و موارد ديگر باعث شد كه تصوير درستي از صنعت خودرو در بين مردم شكل نگيرد و حتي خيلي از مشكلات و چالش ها تبديل به شوخي و جوك شود.
سلاح ورزي ادامه داد: به نظر مي رسد با اطلاع رساني فعاليت هاي خودروسازان مي توان به مردم اطمينان داد كه صنعت خودرو در حال پوست اندازي است.
وي درباره استفاده از ظرفيت مجموعه هاي دانش بنيان براي توسعه صنعت خودرو، اظهار داشت: ضرورت دارد كه همه بنگاههاي صنعتي و توليدي از توان شركتهاي دانش بنيان و نخبگان استفاده كنند تا در شرايط تحريمي بهتر بتوان از معضلات عبور كرد و به سمت بوميسازي قطعات مورد نياز صنعت خودرو رفت، همانطور كه گروه سايپا براي متنوع سازي و افزايش كيفيت محصولات خود، همكاري با مجموعه هاي دانش بنيان و استارتاپ ها را آغاز كرده است.
نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران خاطرنشان كرد: سايپا در زمينه طراحي و آماده سازي محصولات جديد با كيفيت، گامهاي خوبي برداشته است به گونه اي كه در آينده اي نزديك مردم شاهد ورود خودروهاي جديد به سطح بازار خواهند بود.
وي تصريح كرد: با ورود محصولات جديد، سبد عرضه خودرو در كشور متنوع خواهد شد، اما براي اينكه چنين امري مستمر باشد و با سرعت فيس ليفتهاي جديد خودرويي وارد بازار شود مي توان به دانش بنيان ها و جامعه دانشگاهي كشور تكيه كرد.