خوزنا : ضوابط اجاره‌بهاي مسكن تدوين مي‌شود
چهارشنبه، 4 تیر 1399 - 18:29 کد خبر:88933

خبرگزاري مهر: وزير راه و شهرسازي گفت: تمديد و تنظيم قراردادهاي اجاره مسكن به نحوي كه مردم با مشكل مواجه نشوند و ارائه بسته مالي به مالكان با تعهد مستاجران از جمله طرح‌ها براي ساماندهي بازار اجاره‌بها است.

محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي امروز در حاشيه جلسه هيئت دولت، گفت: ۲۵۰ هزار هكتار زمين متوقف شده از سوي وزارت جهاد كشاورزي براي اجراي طرح اقدام ملي مسكن آزاد و در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفت.

وي افزود: توافقنامه آزادسازي اين زمين‌ها امضا شده كه البته اين توافق براي عرضه فراوان زمين و ساخت مسكن در نقاط متعدد در دستور كار بوده است.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تهران بيشترين كمبود زمين را داشته است گفت: در جلسه وزارت راه و شهرسازي با انبوه سازان كشور در اتاق بازرگاني تهران، تفاهم‌نامه احداث ۲۰ هزار واحد امضا شده است كه به سرعت شروع خواهد شد.

اسلامي با اشاره به دستوراتي كه براي ساماندهي زمين و مسكن طبق ماده ۶ قانون صادرشده است افزود: در اين قانون همه سازمان‌ها مكلف به واگذاري زمين‌هاي مازاد خود به وزارت راه و شهرسازي شدند، هم اكنون اين زمين‌ها شناسايي و به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اعلام شده است و اسناد اين زمين‌ها در حال انتقال به نام وزارت راه و شهرسازي است.

وي در خصوص تمهيدات مربوط به اجاره‌بها، گفت: در خصوص اجاره‌بها بايد ضوابطي تنظيم شود كه بتوان بازار آن را از لجام‌گسيختگي خارج كرد به همين منظور در ستادهاي مربوطه با حضور رئيس جمهور و معاون اول بررسي‌ها صورت گرفته و به دنبال تصويب اين ضوابط در جلسات ستاد كرونا هستيم.

وزير راه و شهرسازي افزود: تمديد و تنظيم قراردادهاي اجاره مسكن به نحوي كه مردم با مشكل مواجه نشوند و ارائه بسته مالي بر اساس ضوابط مشخص به مالكان با تعهد مستاجران به صورت كمك وديعه از جمله طرح‌هاي مورد بررسي براي ساماندهي بازار اجاره بها است.

اسلامي با بيان اينكه به دنبال تصويب اين طرح‌ها هستيم، گفت در طرح بسته مالي پرداخت كارمزد بانكي توسط مستاجر انجام خواهد شد و اصل پول در پايان قرارداد به بانك مسترد مي‌شود البته اين طرح به اقشاري كه درآمد آن‌ها به دليل كرونا با مشكل مواجه شده، كمك خواهد كرد.