خوزنا : شرايط بازگشايي تالارها اعلام شد
پنجشنبه، 5 تیر 1399 - 12:01 کد خبر:88935

رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس شرايط بازگشايي تالارها را اعلام كرد.

 ايسنا: خسرو ابراهيمي نيا با اشاره به لزوم ثبت نام واحدهاي صنفي در سامانه وزارت بهداشت، تاكيد كرد: پرسنل تالارها بايد از ماسك و دستكش استفاده كنند، فضاي سالن‌ها و آشپزخانه ضدعفوني شود و فاصله گذاري اجتماعي در اين مكان‌ها رعايت شود.

وي در يكي از شبكه‌هاي سيما افزود: همچنين مقرر شده حتي‌الامكان از ظروف يكبار مصرف استفاده شود و پذيرايي به شكل سلف سرويس انجام نشود. همچنين با استفاده از دستگاه تب‌سنج يك معاينه باليني معمولي از مهمانان انجام خواهد شد.

رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس در ادامه با بيان اينكه متخصص برگزاري مجالس، تالارهاي پذيرايي هستند، تصريح كرد: با استفاده از نصف ظرفيت تالارها به راحتي مي‌توان فاصله گذاري اجتماعي را رعايت كرد. همچنين يك بار استفاده از تالارها در طول شبانه روز اين امكان را فراهم مي‌كند كه محيط تالار سريعا ضدعفوني و پيشگيري‌هاي بهداشتي اجرا شود. اما اجراي مراسم در محيط ‌هاي ديگر با اين امكانات فراهم نيست و شايد اگر از قبل بحث تخصصي بودن تالارها با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي اجرا شده بود وضعيت بهتر بود.

 در پي اجراي طرح فاصله‌گذاري هوشمند از اواخر اسفندماه، ابتدا فعاليت واحدهاي صنفي و بعد ساير واحدهاي صنفي به تدريج آغاز شد و طبق مصوبه اخير ستاد ملي كرونا تالارها نيز در مناطقي كه در وضعيت قرمز شيوع ويروس كرونا نيستند با نصف ظرفيت مجاز است.