خوزنا : تجليل رئيس جمهور از نقش فولاد اكسين در راهبردي ترين پروژه نفتي كشور
پنجشنبه، 5 تیر 1399 - 21:00 کد خبر:88937
رئيس جمهور اجرا و ساخت لوله هاي مسير يكهزار كيلومتري اين طرح عظيم را دستاورد بزرگ توليدگران ايراني دانست و افزود: متخصصان شركتهاي فولا مباركه و فولاد اكسين و لوله سازي در پي تحريمهاي دشمنان، طرح توليد ورق لوله و لوله هاي خط انتقال نفت به جاسك را برعهده گرفته و با موفقيت آن را به اتمام رساندند


 حسن روحاني روز پنجشنبه در مراسم بهره برداري رسمي از دو طرح و آغاز عمليات اجرايي طرح عظيم ملي احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسك از نقش شركت فولاد اكسين در شكستن تحريم ها تجليل كرد.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از  پايگاه اطلاع رساني دولت، حسن روحاني روز پنجشنبه در مراسم بهره برداري رسمي از دو طرح و آغاز عمليات اجرايي طرح عظيم ملي احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسك از نقش شركت فولاد اكسين در شكستن تحريم ها تجليل كرد.

وي با اشاره به اينكه طرح لوله گذاري گوره به جاسك از دغدغه هاي مهم دولت دهم و يازدهم بود، گفت: به دليل تحريم ما مردد شديم كه آيا اين طرح بزرگ را ميتوانيم انجام بدهيم يا خير؛ هم اكنون لوله سازي و ساخت ورق كاملا داخلي ساخته شده است.

روحاني ادامه داد: به بركت تحريم ما وادار شديم كه اين طرح عظيم را به دست خودمان به ثمر برسانيم.

روحاني همچنين با بيان اينكه جاسك به پايگاه مهم صادرات نفت ايران تبديل خواهد شد، اظهارداشت: اينكه قادريم از استان بوشهر تا استان هرمزگان، طرح عظيم ملي احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسك را اجرا كنيم نشانگر توانمندي ملت ايران، محققان و صنعتگران ايراني است.

رئيس جمهور اجرا و ساخت لوله هاي مسير يكهزار كيلومتري اين طرح عظيم را دستاورد بزرگ توليدگران ايراني دانست و افزود: متخصصان شركتهاي فولا مباركه و فولاد اكسين و لوله سازي  در پي تحريمهاي دشمنان، طرح توليد ورق لوله و لوله هاي خط انتقال نفت به جاسك را برعهده گرفته و با موفقيت آن را به اتمام رساندند.

روحاني ابراز اميدواري كرد كه با تكميل اين طرح تا اسفند امسال، روزانه يك ميليون بشكه نفت ايران از جاسك صادر شود.

لازم بذكر پيش از اين ورق هاي مورد نياز اين پروژه ها از منابع خارجي تامين مي شد كه با شكل گيري تحريم ها و هم افزايي شركت هاي فولاد مباركه اصفهان و فولاد اكسين خوزستان تمامي مراحل ساخت اين ورق ها و اسلب هاي آن بصورت صد درصد بومي سازي شد.