خوزنا : بازگشت محدوديت‌هاي خوزستان در صورت موافقت ستاد ملي
دوشنبه، 9 تیر 1399 - 07:32 کد خبر:88981

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است كه در وضعيت قرمز به سر مي‌برد و اين مدت در حال طولاني شدن است و بايد با تمهيدات انديشيده‌شده، اين وضعيت تغيير يابد.

ايسنا: غلامرضا شريعتي در حاشيه نشست ستاد مديريت كرونا در خوزستان كه يكشنبه شب (۸ تيرماه) برگزار شد، اظهار كرد: در اين نشست، نظرات فرمانداران و دانشگاه‌ها علوم پزشكي و مديران مختلف خوزستان ارائه شد و تصميمات لازم اتخاذ شد.

 وي افزود: مقرر شد فرمانداران در بحث برگزاري مراسم ترحيم جدي‌تر ورود كنند و مانند كاري كه در ماهشهر انجام شده است، عمل كنند و تعهد شود حداكثر ۱۰ نفر در مراسم خاكسپاري اموات حضور پيدا كنند در غير اين صورت اجازه دفن داده نمي‌شود.

استاندار خوزستان با تأكيد بر لزوم مديريت شرايط استان، گفت: تعداد مراجعه‌كنندگان به مراكز ۱۶ ساعته و بيماران سرپايي كاهش پيدا كرده است اما همچنان روند بستري ثابت و شيب آن بسيار كند است؛ اين مساله فشار بيشتري بر روش درماني وارد مي‌كند.

شريعتي بيان كرد: علاوه بر كاهش مراجعين، موارد بستري نيز بايد كاهشي شود و مبتلايان با حال بد كه به بستري نياز دارند بايد كاهش يابند كه لازمه اين امر، كاهش روند ابتلا است.

وي تصريح كرد: اميدواريم با كاهش مراجعه به مراكز درماني، در يكي دو هفته آينده موارد بستري نيز كاهش يابد.

استاندار خوزستان افزود: رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، خودداري از شركت در مراسمات عزاداري و عروسي و خودداري از شركت در هرگونه تجمعات لازم است و مردم بايد به اين موضوع توجه كنند اما متاسفانه در بسياري از مناطق به اين مساله توجه نمي‌كنند.

وي تصريح كرد: بسياري از شهرهاي خوزستان كه در هفته گذشته وضعيت نارنجي داشتند اكنون در وضعيت زرد قرار گرفته‌اند و شرايط بهتري دارند اما برخي از شهرها همچنان نارنجي يا قرمز مانده‌اند كه اين مساله به علت عدم رعايت مردم است.

شريعتي بيان كرد: بايد همه دست به دست هم دهيم تا بر اين شرايط فائق آييم. اكنون هنوز وضعيت ۹ شهر خوزستان قرمز است و بايد تلاش شود وضعيت اين شهرها بهبود يابد.

وي گفت: استان خوزستان حدود شش هفته است كه در وضعيت قرمز به سر مي‌برد و اين مدت در حال طولاني شدن است و بايد با تمهيدات انديشيده‌شده، اين وضعيت تغيير يابد. فرمانداران، بخشداران و دهياران موظف شدند جدي‌تر در اين زمينه ورود كنند و اميدواريم شرايط را بهبود دهيم.

استاندار خوزستان اضافه كرد: در خصوص شهرهاي قرمز پيشنهاداتي به مركز داده شده است و در صورت موافقت، محدوديت‌ها اعمال خواهد شد كه اين مسائل فردا نيز پيگيري خواهد شد.

شريعتي افزود: بنا شد همچنان كتابخانه‌ها و مراكز فرهنگي و تعطيل باشند و سينماها نيز در هفته جاري تعطيل خواهند بود.