خوزنا : احتمال كاهش تعداد سئوالات كنكور
چهارشنبه، 11 تیر 1399 - 11:09 کد خبر:89006

خبرگزاري خانه ملت: عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس از نظارت ويژه كميسيون بر نحوه برگزاري آزمون سراسري، ارشد و دكتري خبر داد و گفت: سناريوهاي مختلفي در خصوص نحوه برگزاري كنكور وجود دارد كه لغو يا كوتاه كردن زمان آزمون براي حفظ سلامت داوطلبان از جمله اين سناريوها محسوب مي‌شود.

مهدي اسماعيلي با تأكيد بر اينكه برگزاري كنكور سراسري، ارشد و دكتري بستگي به شرايطي دارد با آن مواجه خواهيم شد، اظهار كرد: در اولين نشست كميسيون آموزش در هفته آتي به اين موضوع خواهيم پرداخت و با حضور مسئولان اجرايي در اين باره تصميم‌گيري خواهد شد.

نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه جان و سلامت داوطلبان مهم‌ترين فاكتور در برگزاري آزمون است، افزود: بايد منتظر ماند و ديد كرونا در زمان برگزاري كرونا در چه وضعيتي خواهد بود و با سنجش شرايط در آن مقطع بايد تصميم‌گيري كرد.

وي ادامه داد: قطعا در صورت تشديد شيوع ويروس به هيچ عنوان نمي‌توان كنكور را به صورت عادي برگزار كرد و سناريوهاي مختلف را بايد بررسي كرد كه قطعا لغو يا كوتاه كردن زمان كنكور از طريق كاهش سئوالات يكي از راهكارهايي است كه مي‌توان آن را در كميسيون آموزش در حضور وزير علوم و رئيس سازمان سنجش بررسي كرد.

عضو كميسيون آموزش مجلس، رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و حفظ فاصله 1.5 متر در حوزه‌هاي برگزاري آزمون را ضروري برشمرد و گفت: وزارت علوم بايد حوزه‌هاي بيشتري را براي برگزاري كنكور در نظر گيرد تا حفظ فاصله اجتماعي محقق شود.