خوزنا : انتخاب رشته پذيرش بدون آزمون از كنكور ۹۹ جدا شد
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 - 12:21 کد خبر:89245

مهر: دكتر ابراهيم خدايي افزود: شوراي سنجش و پذيرش دانشجو تشكيل جلسه داد و در اين جلسه بحث عمده به موضوع پذيرش بدون كنكور براي مهرماه ۹۹ اختصاص يافت.

وي افزود: با توجه به اينكه بيش از ۸۵ درصد ظرفيت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور با استفاده از سوابق تحصيلي داوطلبان تكميل مي شود، داوطلباني كه علاقمند باشند مي توانند بدون حضور در كنكور با ثبت نام و انتخاب رشته هايي كه پذيرش در آنها صرفا با سوابق تحصيلي است در دانشگاه ادامه تحصيل دهند.

رئيس سازمان سنجش يادآور شد: با هماهنگي هاي صورت گرفته ثبت نام و انتخاب رشته با دانشگاه آزاد در رشته هاي بدون آزمون نيز همزمان با پذيرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي صورت مي گيرد و سعي مي كنيم كه پذيرش اين دسته از داوطلبان همزمان با آغاز سال تحصيلي در ۱۵ شهريورماه صورت گيرد.

وي گفت: به اين ترتيب حجم كار دانشگاه ها نيز با توجه به شرايط فعلي كاهش مي يابد و بخش عمده اي از داوطلبان مي توانند از اين طريق در دانشگاه ها وارد شوند و استرس ورودي نداشته و فرصت كافي براي ثبت نام داشته باشند.

خدايي تاكيد كرد: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۳ درصد ظرفيت دوره هاي روزانه دانشگاه هاي دولتي، بيش از ۵۰ درصد ظرفيت دوره هاي شبانه دانشگاه هاي دولتي و بخش عمده اي دانشگاه هاي غيردولتي به پذيرش بدون كنكور اختصاص دارد و داوطلب مي تواند تنها با سوابق تحصيلي (معدل كل ديپلم) وارد دانشگاه شود.

وي خاطرنشان كرد: همچنين با هماهنگي با وزارت آموزش و پرورش هم سعي مي شود كه سوابق تحصيلي داوطلبان به صورت تكميلي در اختيار آنها قرار گيرد تا در زمان ثبت نام مشكلي وجود نداشته باشد.

ثبت نام و انتخاب رشته پذيرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصيلي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در مهرماه سال ۱۳۹۹ از يكشنبه پنجم مردادماه آغاز مي شود.