خوزنا : احتمال تعطيلي مجدد خوزستان وجود دارد
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 - 19:21 کد خبر:89250

خبرگزاري ايسنا: خوزستان، امسال تابستان بسيار گرمي را تجربه مي‌كند؛ معرفي دو شهر به عنوان گرم‌ترين شهرهاي جهان در اولين ماه از تابستان، نشان شدت گرماي خوزستان در اين روزها است.

روز چهارشنبه ۲۵ تيرماه، اميديه با دماي ۵۰.۹ درجه به عنوان گرم‌ترين شهر جهان در مناطق مسكوني معرفي شد.

يكشنبه ۲۹ تيرماه نيز شوش با ۵۱.۴ درجه، به عنوان گرم‌ترين شهر دنيا معرفي شد و هفت شهر خوزستان دماي بالاي ۵۰ درجه را تجربه كردند. روز دوشنبه نيز بيشترين دماي ثبت شده، در شوش با دماي ۵۳.۱ درجه سانتيگراد بوده است.

در اين روز به جز شهرهاي لالي، شادگان، دهدز و ايذه، همه شهرهاي خوزستان دماي ۵۰ درجه سانتيگراد به بالا را ركورد زدند. ۱۰ شهر خوزستان نيز دماي ۵۱ درجه سانتيگراد و بالاتر را تجربه كردند. روز گذشته (۳۱ تيرماه) نيز شوشتر با ۵۰.۶ درجه گرم‌ترين شهر خوزستان گزارش شد.

پيش از رسيدن روزهاي اوج گرما، با پيش‌بيني اداره‌كل هواشناسي خوزستان مبني بر وقوع دماهاي بالاي ۵۰ درجه در چند روز متوالي در هفته جاري، به تصميم استاندار خوزستان ادارات و بانك‌هاي ۲۲ شهرستان در روزهاي يكشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه اين هفته به منظور كاهش مصرف برق و صرفه‌جويي در مصرف انرژي تعطيل اعلام شدند و از طرف ديگر اورژانس خوزستان نيز براي رويارويي با موارد بالاي گرمازدگي، به حالت آماده‌باش درآمد.

بعد از گذر از اين چند روز تعطيلي و گرماي طاقت‌فرسا، امروز چهارشنبه نيز ادارات و بانك‌هاي خوزستان به دليل گرما مانند روز شنبه اين هفته، با كاهش ساعت اداري تا ساعت ۱۲ ظهر فعال بودند با اين حال امروز هم با افزايش رطوبت، شرجي بيشتر شد و هواي دم‌كرده، نفس خوزستاني‌ها را گرفت.

بنا بر پيش‌بيني اداره‌كل هواشناسي خوزستان، در روزهاي آينده نيز دماهاي بالاي ۵۰ درجه رخ خواهد داد.

محمد سبزه‌زاري مديركل هواشناسي خوزستان امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به پيش‌بيني وضعيت دما در هفته آينده، اظهار كرد: هفته آينده نيز مانند روزهاي آخر تيرماه، شاهد وقوع دماهاي بالاي ۵۰ درجه در خوزستان هستيم.

وي افزود: از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۶ تا ۸ مردادماه) در اكثر شهرهاي خوزستان دماي بالاي ۵۰ درجه رخ مي‌دهد.

مديركل هواشناسي خوزستان گفت: ميانگين دماي خوزستان در مردادماه و شهريورماه امسال نسبت به ميانگين درازمدت، نيم درجه افزايش خواهد يافت.

سبزه‌زاري در خصوص احتمال اعلام تعطيلي مجدد در خوزستان به دليل گرما، افزود: در يكي دو روز آينده جلسه‌اي در اين خصوص تشكيل و در مورد اعمال تعطيلي، تصميم‌گيري مي‌شود.