خوزنا : جزئيات دستوالعمل بهداشتي آزمون دكترا
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 - 19:23 کد خبر:89252

خبرگزاري ايسنا: سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز شركت در فرم خود اظهاري داوطلبانه مبتلا يا مشكوك به ويروس كرونا از روز جمعه سوم مرداد ماه خبر داد.

فاطمه زرين آميزي ضمن بيان اين مطلب به تشريح جزئيات دستورالعمل پروتكل بهداشتي آزمون دكتري سال ۹۹ پرداخت و اظهار كرد: براساس آخرين اطلاعات در خصوص راه هاي انتشار ويروس كرونا و مخاطرات احتمالي آن در حوزه هاي برگزاري آزمون، انتظار مي رود مواردي كه براي حفظ سلامتي آنها، ساير داوطلبان و خانواده هاي مهم است را رعايت كنيد.

وي در ادامه تصريح كرد: طبق پروتكل بهداشتي داوطلبان بايد زمان مناسب منزل تا حوزه امتحاني را برآورد كنند و به موقع در محل آزمون حضور داشته باشند.

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد حوزه برگزاري آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاري آزمون آماده حضور داوطلبان خواهد بود و داوطلبان براي پيشگيري از تجمع، حضور خود را به دقايق پاياني موكول نكنند.

به گفته وي ، داوطلبان بايد از تردد بي مورد در محل آزمون جداً خودداري كنند و هنگام ورود و خروج به حوزه با ديگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل يك متر) را حفظ نمايند.

زرين خاطر نشان كرد: همراه داشتن ماسك ۳ لايه معمولي (بدون فيلتر) و استفاده صحيح از آن (از بالاي بيني تا زير چانه)، از ابتداي ورود به حوزه برگزاري آزمون تا پايان برگزاري آزمون و خروج از حوزه امتحاني الزامي است.

به گفته سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور، حوزه هاي آزمون از تحويل گرفتن هرگونه وسايل اضافي از جمله تلفن همراه، ماشين حساب، كيف دستي، ساك دستي، كتاب، جزوه و ...خودداري خواهند كرد. بنابراين اكيدا توصيه مي شود داوطلبان به جز از موارد اعلام شده در اطلاعيه پرينت كارت و برگ راهنماي شركت در آزمون و اوراق تشخيص هويتي، ساير وسايل را همراه نداشته باشند.

وي تاكيد كرد: به همراه داشتن تلفن همراه حتي به صورت خاموش در جلسه آزمون فوق موجب محروميت از گزينش در آزمون خواهد شد و داوطلبلن در زمان استقرار در محل صندلي از صحبت كردن با ساير داوطلبان مجاور جدا خودداري كنند.

زرين افزود: داوطلبان از تماس دست ها با چشم، دهان و بيني در حين آزمون خودداري كنند و هنگام عطسه يا سرفه كردن از دستمال كاغذي استفاده كنند.

وي در ادامه تصريح كرد: داوطلبان در صورت داشتن سوال ضروري از عوامل اجرايي در طول برگزاري آزمون حتما با رعايت فاصله مناسب و داشتن ماسك اقدام به صحبت كنند و در پايان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرايي همچنان بر صندلي خود مستقر باشند. ضمن اينكه به پيام هايي كه حاوي نكات اجرايي و بهداشتي است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش مي شود با دقت گوش كرده و به آن عمل كنيد.

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: لوازم التحرير مورد نياز از قبيل مداد، تراش و پاك كن به همراه داشته باشيد. تاكيد مي شود رد و بدل كردن اين لوازم در جلسه آزمونتخلف محسوب مي شود. همچنين پاك كردن و ضدعفوني كردن دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پدالكلي (كه توسط حوزه امتحاني تحويل داده مي‌شود)حتما انجام شود.

وي افزود: داوطلبان سعي كنند از تماس دست با سطوحي كه اغلب لمس مي شود نظير صندلي ها، دستگيره درب ها و شيرآلات سرويس بهداشتي و... خودداري نموده و از دستمال كاغذي استفاده كنند.

وي تاكيد كرد:به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون دكتري سال ۱۳۹۹ كه دچار بيماري كرونا شده‌اند (اعم از بيماراني كه در بيمارستان بستري و يا در منزل قرنطينه هستند) اين سازمان با هماهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تدابير ويژه‌اي اتخاذ نموده است. بر اين اساس داوطلباني كه علائم بيماري آنها از تاريخ ۲۸ تير ۹۹ به صورت قطعي تاييد شده است از روز جمعه سوم تا روز شنبه ۴ مرداد با مراجعه به درگاه اينترنتي اين سازمان (بخش آزمون دكتري) فرم خوداظهاري را تكميل و گواهي مبني بر داشتن بيماري كرونا (تاييديه بيمارستان و يا نتيجه تست يا آزمايش مبني بر مثبت بودن به ويروس كرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاري كنند.

زرين افزود: داوطلباني كه فرم فوق را تكميل كنند براساس دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت از ساير داوطلبان جدا شده و آزمون آنها در يكي از بيمارستانهاي تعيين شده صرفاً در شهرهاي محل آزمون به همراه ساير داوطلبان مبتلا به بيماري كرونا برگزار خواهد شد.

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور در پايان خاطرنشان كرد: همه داوطلبان آزمون فوق لازم است از روز سه‌شنبه هفتم مرداد ۹۹ به سامانه خودارزيابي بيماري كرونا به آدرس https://salamat.gov.irمراجعه و نسبت به تكميل فرم خوداظهاري اقدام كنند و پرينت گواهي سلامت صادره شده را در روز برگزاري آزمون تحويل دهند.