خوزنا : كنكور در زمان خود برگزار مي‌شود
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 - 19:24 کد خبر:89253

خبرگزاري فارس: عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور ظهر امروز در پايان بيست و هفتمين جلسه كميته امنيتي، انتظامي و اجتماعي ستاد ملي مديريت كرونا در جمع خبرنگاران، گفت: شش دستور در اين جلسه بررسي شد و مهمترين بحث تعيين تكليف مراسم هاي دهه محرم بود، در جلسه قبل هم اين موضوع را بررسي كرديم و قرار شد سازمان تبليغات، شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، دفتر تبليغات و وزارت بهداشت و دستگاه هاي مرتبط نظرات خود را بدهند تا بررسي كنيم امروز جمع بندي شد و مصوبه اي را در اين جلسه داشتيم كه اميدواريم با اجراي اين مصوبه پس از تاييد ستاد ملي مبارزه با كرونا، امسال بتوانيم هم مراسم هاي بزرگداشت سيد الشهدا (ع) و يارنشان را داشته باشيم و حداكثر مراقبت را براي مبارزه با كرونا به عمل آوريم.

وي در مورد انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: قبلاً در اين خصوص تصميم گرفته بوديم و نظر ستاد بر اجراي آن بود، اما وزارت بهداشت با توجه به شرايط جديد در اين زمان برگزار نشود ،قرار بر اين شد مبتني بر پروتكل هاي وزارت بهداشت ما تصميم گيري كنيم كه تصميم درباره اين موضوع به جلسه بعد موكول شد.

وزير كشور در مورد موضوع شهيد خدمت و تصويب آن در اين جلسه بيان داشت: ما قبلاً در مورد فوت كاركنان بهداشتي و پرستاران و پزشكان مصوبه شهيد خدمت را داشتيم اما وزارت بهداشت پيشنهاد داشتند برخي از كاركنان غير از كادر بهداشتي هم كه به همين دليل فوت مي‌كنند در جلسه مطرح شده و مصوب شد.

رحماني فضلي با اشاره به اهميت برگزاري كنكور گفت: وزارت هاي علوم، بهداشت و آموزش و پرورش متفق بودند كنكور را در موعد خودش برگزار كنيم البته با تمهيداتي قرار شد به جاي برگزاري در دو روز، چهار روز برگزاري كنكور اجرا شود و ۵۰ درصد مراكز برگزاري افزايش يابد و عوامل اجرا نيز افزايش يابد.

وزير كشور بيان داشت: يكسري اختيارات را استان ها در خصوص تصميم گيري وضع قرمز داشتند. با توجه به اينكه قبلاً اختياراتي را ستاد ملي كرونا به آنها داده بود قرار شد در اين زمينه استان‌ها با توافق بنده و وزير بهداشت و تاييد رييس‌جمهور قابليت اجرايي خواهد داشت.

وي ادامه داد: ما بايد فاصله گذاري اجتماعي و ماسك گذاري را رعايت كنيم، و از مردم خوبمان كه در اين دو سه هفته ميزان رعايت به حدود ۸۵ درصد رسيده تشكر مي‌كنم و از رسانه‌ها و صدا و سيما و رسانه ها هم تشكر مي‌كنم.