خوزنا : نحوه خريد قسطي بازنشستگان با كارت حقوق
سه شنبه، 7 مرداد 1399 - 11:33 کد خبر:89303

خبرگزاري ايسنا: مديركل امور فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي كشوري از اجراي مرحله دوم طرح ياري با هدف ارائه اعتبار خريد كالا به بازنشستگان و وظيفه‌بگيران در مردادماه جاري خبر داد.

محمود مرتضايي فرد گفت: مرحله دوم طرح ياري با اعتبار ۱۲ ميليون ريال از ابتداي مردادماه به مدت يك ماه (تا پايان مردادماه جاري) اجرايي شده است.

مرتضايي فرد با بيان اينكه در مرحله قبل علاوه بر بازنشستگان، وظيفه بگيران تك ورثه شامل طرح مي شدند، ادامه داد: در اين مرحله، با توجه به تقاضاي متقاضيان طرح و دستور مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري، كليه بازنشستگان و وظيفه‌بگيراني كه خالص دريافتي آنها حداقل ۱۲ ميليون ريال (يك ميليون و دويست هزار تومان) باشد، امكان برخورداري از طرح ياري را دارند.

وي با بيان اينكه «ميزان اعتبار مرحله دوم طرح ياري و چگونگي استفاده از آن همانند مرحله اول است»، درباره چگونگي استفاده از اين طرح گفت: بازنشستگاني كه از طرح ياري براي خريد كالا استفاده مي‌كنند، مي‌توانند با استفاده از اعتبار آن از همه كالاهايي كه در فروشگاه‌هاي رفاه عرضه مي‌شود تا سقف ۱۲ميليون ريال در مردادماه جاري خريد كنند.

به گفته مديركل امور فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي كشوري، اين تسهيلات براي همه بازنشستگان و وظيفه بگيران مشمول، در كارت حقوق آنها تامين شده است.

مرتضايي فرد ادامه داد: براي استفاده از تسهيلات طرح ياري كافي است افراد به هنگام پرداخت وجه خريد با كارت حقوق بانك صادرات در فروشگاه‌هاي رفاه به جاي گزينه بانكي، گزينه فروشگاهي را انتخاب و سپس به جاي رمز كارت، چهار رقم آخر كد ملي بازنشسته يا وظيفه‌بگير را به متصدي فروش اعلام كنند.

براساس اين گزارش، اعتبار طرح ياري به همه بازنشستگان و وظيفه‌بگيراني كه حداقل يك ميليون و دويست هزار تومان حقوق ماهانه داشته باشند، تعلق مي‌گيرد. بازپرداخت اقساط مرحله دوم طرح ياري در چهار قسط ماهانه از آخر شهريورماه به مدت چهار ماه از حقوق استفاده كنندگان طرح كسر خواهد شد.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و امور بين‌الملل صندوق بازنشستگي كشوري، مديركل فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي كشوري همچنين تصريح كرد: در صورتي كه فردي از همه اعتبار طرح ياري استفاده نكند و تنها بخشي از تسهيلات را در طول ماه استفاده كرده باشد، اقساط بازپرداخت او متناسب با ميزان استفاده در چهار نوبت تنظيم مي‌شود.

گفتني است، بازنشستگان و وظيفه‌بگيران براي كسب اطلاعات بيشتر از شرايط طرح و وضعيت خود و نيز شماره كارتي كه اين اعتبار در آن فعال است، مي‌توانند به «درگاه خدمات الكترونيكي صندوق بازنشستگي كشوري» به نشاني https://www.sabasrm.ir مراجعه كنند.