خوزنا : زمان آغاز توزيع كارت كنكور كارشناسي ارشد ۹۹
شنبه، 11 مرداد 1399 - 10:49 کد خبر:89340

ايرنا : سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: كارت ورود به جلسه كنكور كارشناسي ارشد ۹۹ از روز دوشنبه ۱۳ مردادماه منتشر مي‌شود.

فاطمه زرين آميزي اظهار داشت: كنكور كارشناسي ارشد سال ۹۹ براي رفاه حال داوطلبان به مدت سه روز و در روزهاي ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مردادماه با رقابت ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر در ۲۳۶ حوزه امتحاني برگزار مي شود.

وي افزود: فرايند توزيع كارت براي اين داوطلبان از ۱۳ مردادماه در سايت سازمان سنجش آموزش كشور آغاز مي شود و تا چهارشنبه ۱۵ مردادماه ادامه دارد.

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور درباره نحوه دريافت اين كارت، گفت: داوطلبان لازم است براساس مشخصات شناسنامه‌اي و ثبت‌نامي نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون اقدام كنند.

به گفته زرين آميزي، آن دسته از داوطلباني كه علاوه بر كد رشته امتحاني اصلي، متقاضي شركت در رشته امتحاني دوم (رشته‌ شناور) هستند، بايد كارت شركت در اين آزمون را دريافت كنند.

وي زمان برگزاري آزمون رشته هاي شناور را روز شنبه ۱۸ مرداد ماه اعلام كرد.

سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور زمان تكميل فرم خوداظهاري همه داوطلبان اين آزمون را از سه شنبه ۱۴ مردادماه عنوان كرد. داوطلبان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به تكميل اين فرم اقدام كنند و كد رهگيري آن را در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.

به گزارش ايرنا، همانند آزمون دكتري، كنكور كارشناسي ارشد هم به همراه پروتكل هاي بهداشتي اعلام شده از سوي سازمان سنجش آموزش كشور و ستاد ملي مقابله با كرونا برگزار مي شود.

برخي از اين دستورالعمل ها عبارتند از:

عوامل اجرايي و حفاظتي در صحت كامل سلامتي در اجراي آزمون همكاري خواهند داشت و نسبت به سال گذشته تعداد عوامل اجرايي برگزاري آزمون ها حدود ۴۲ درصد افزايش مي يابد.

همچنين با هماهنگي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، يك نفر به عنوان كارشناس بهداشت و سلامت تعيين شده است تا براي ارائه مشاوره هاي بهداشتي در حوزه فعاليت كند.

سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد مواد ضدعفوني كننده مورد استفاده از نوعي است كه واكنش آلرژيك داوطلبان و عوامل اجرايي را به دنبال نداشته باشد.

در بخش ديگري از اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور آمده است كه انتخاب سالن آزمون با گنجايش مناسب و صندلي ها با فاصله اجتماعي مصوب از هم چيده شده است.

اين نكته نيز يادآوري شده است كه با ملاحظه وضعيت آب و هوا و آلودگي هوا، براي بهبود وضعيت تنفس افراد، تمهيدات لازم از جمله تهويه مناسب، باز كردن در و پنجره ها انديشيده شده است.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش كشور، محل اصلي ورودي داوطلبان به سالن امتحان به صورت مشخص و به فاصله مناسب از يكديگر علامت گذاري شده است و داوطلبان بايد روي هر خط و با رعايت فاصله اجتماعي مناسب مشخص شده (حداقل يك متر) براي ورود به سالن امتحان قرار گيرند.

اين سازمان همچنين خاطر نشان كرد كه حوزه امتحاني و تمام تجهيزات، قبل از برگزاري هر نوبت از آزمون ضدعفوني مي شود. براين اساس، استقرار آمبولانس و تيم پزشكي با هماهنگي ستاد مديريت بيماري كرونا در هر استان و آماده باش مراكز بهداشتي و درمانگاه هاي شهرستان ها بر اساس اعلام سازمان سنجش، در روزهاي برگزاري آزمون و حوزه هاي رفع نقص كارت داوطلبان پيش بيني شده است.