خوزنا : همه دانش‌آموزان بايد از شنبه 15 شهريور در كلاس‌هاي درس حاضر شوند
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 - 17:39 کد خبر:89673
از شنبه ۱۵ شهريور سال تحصيلي آغاز مي‌شود و اصل اول براي ما آموزش حضوري است و هرجا فضاي كلاس و تعداد دانش‌آموزان به تشخيص مدير مدرسه و براساس دستورالعمل ابلاغي و با رعايت فاصله امكان حضور همه دانش‌آموزان باشد، بايد در آن محل حاضر شوند


مدارس در همه نقاط كشور از 15 شهريور باز مي‌شوندوزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه مدارس در همه نقاط كشور از ۱۵ شهريور باز مي‌شوند، گفت: البته اگر در مناطقي با شيوع گسترده كرونا مواجه شويم كه آن را وزارت بهداشت اعلام مي‌كند، در آن مناطق حضور دانش‌آموزان منتفي مي‌شود.

به گزارش ايسنا، محسن حاجي‌ميرزايي در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعيت بازگشايي مدارس با توجه به شيوع كرونا، اظهار كرد: از شنبه ۱۵ شهريور سال تحصيلي آغاز مي‌شود و اصل اول براي ما آموزش حضوري است و هرجا فضاي كلاس و تعداد دانش‌آموزان به تشخيص مدير مدرسه و براساس دستورالعمل ابلاغي و با رعايت فاصله امكان حضور همه دانش‌آموزان باشد، بايد در آن محل حاضر شوند.

وي افزود: اما در مدارسي كه تعداد دانش‌آموزان زياد است ناگزير هستيم كه دوركاري كنيم و باز دانش‌آموزان با برنامه‌ريزي مدارس به دو گروه تقسيم مي‌شوند و بخشي در روزهاي زوج و بخشي در روزهاي فرد به مدرسه مي‌روند.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه پروتكل‌هاي اعلام‌شده سختگيرانه است، تاكيد كرد: با همكاري‌ وزارت بهداشت تلاش مي‌كنيم كه سلامت دانش‌آموزان رعايت شود. زمان‌هايي كه دانش‌آموزان در روزهاي زوج يا فرد به مدرسه نمي‌روند نيز آمورش به صورت مجازي پيگيري مي‌شود و صداوسيما در اين زمينه دروس تمامي مقاطع را عرضه مي‌كند و در كنارش سامانه شاد هم وجود دارد.

حاجي‌ميرزايي ادامه داد: اگر كسي دسترسي به تلويزيون و سامانه شاد را نداشته باشد ما از طريق توزيع بسته‌هاي خودآموز آموزش را انجام مي‌دهيم و هيچ دانش‌آموزي از آموزش در سال جديد محروم نخواهد بود.

وي با اشاره به وضعيت شيوع كرونا در مناطق قرمز گفت: وضعيت ميان تغيير مناطق زرد به قرمز يا سفيد به زرد و قرمز بسيار نزديك است و با توجه به رعايت سلامت دانش‌آموزان سختگيرانه‌ترين مقررات بهداشتي را در نظر گرفته‌ايم. البته اگر در مناطقي با شيوع گسترده كرونا مواجه شويم كه آن را وزارت بهداشت اعلام مي‌كند، در آن مناطق حضور دانش‌آموزان منتفي مي‌شود وگرنه در همه نقاط كشور مدارس از پانزدهم شهريور باز خواهند شد.