خوزنا : ربيعي: قيمت بنزين و گازوييل بالا نخواهد رفت
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 - 13:35 کد خبر:89762

خبرگزاري ايسنا: سخنگوي دولت با بيان اينكه دولت براي سال ۱۳۹۹ حق‌العمل فروش هر ليتر بنزين را ۱۲۵۰ريال و همچنين گازوييل را ۷۰۰ ريال تعيين كرد و گفت: اين افزايش قيمت بر درآمد جايگاه‌داران سوخت تاثير خواهد داشت، اما به هيچ وجه منجر به افزايش قيمت بنزين و گازوييل نخواهد شد.

«علي ربيعي» روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت درباره مصوبات هيات دولت گفت: مدت‌ها بود كه جايگاه‌داران درخواست داشتند دريافتي آنها افزايش پيدا كند و از دستمزد خود ناراضي بودند؛ بيش از يكسال انجمن صنفي جايگاه‌داران اين مطالبه را داشت.

سخنگوي دولت افزود: در جلسه امروز دولت تصويب شد كه از ابتداي سال ۹۹ حق‌العمل فروش هر ليتر بنزين را ۱۲۵۰ ريال و همچنين نفت گاز را ۷۰۰ ريال تعيين كند اين افزايش در درآمد جايگاه‌داران تاثير خواهد داشت.

وي بيان كرد: نحوه تامين حق العمل سوخت در جايگاه‌ها از محل منابع دولتي است كه به هيچ وجه تاثيري بر قيمت بنزين و گازوييل نخواهد داشت و افزايش قيمت به مصرف كننده سوخت تحميل ‌نمي‌شود و از منابع دولتي و سازمان برنامه و هدفمندي تامين مي‌شود.

انتقال بيش از ۴هزار هكتار اراضي شركت كشت و صنعت دامپروري مغان به وزارت جهاد كشاورزي

ربيعي افزود: در جلسه امروز دولت همچنين يك درخواست ديرين از عشاير كشور در استان اردبيل و منطقه دشت مغان بررسي و تصويب شد. اين موضوع چند سال محل منازعه بود و آنها نگران بودند.

سخنگوي دولت اظهار داشت: افرادي به صورت عرفي در زمين‌هاي منطقه دشت مغان كار مي‌كردند و زمين‌هاي آن منطقه، مشمول خصوصي سازي شده بود و نگراني‌هايي داشتند اين موضوع در كميسيون‌هاي تخصصي و حقوقي دولت بررسي و نهايي شد.

ربيعي گفت: دولت تصميم گرفت كه ۴هزار و ۲۶۲ هكتار از اراضي شركت كشت و صنعت دامپروري مغان را از املاك شركت تفكيك كند و به وزارت جهاد كشاورزي منتقل مي‌شود و از اين طريق اين اراضي به عشاير و بهره برداران عرفي منطقه با همكاري استانداري اردبيل واگذار مي‌شود.

وي درباره گاز رايگان گفت: اين بحث مطرح شده است اما هنوز به جمع‌بندي نرسيده ايم.