خوزنا : بازنشستگان نگران ارزش سهام "مدير" نباشند
جمعه، 21 شهریور 1399 - 18:10 کد خبر:89788

مديرعامل هلدينگ مالي، بانكي و سهام صندوق بازنشستگي كشوري گفت: در تلاش هستيم كه نماد "مدير" با هماهنگي سازمان بورس و براساس شرايط بازار سرمايه ظرف روزهاي جاري بازگشايي شود.

به گزارش ايسنا و بنابر اعلام اداره كل روابط عمومي و اموربين الملل صندوق بازنشستگي كشوري، محمود طهماسبي با بيان اينكه بازگشايي نماد به خصوص در مورد صندوق هاي ETF وابسته به شرايط بازار سرمايه است، گفت: مجوز فعاليت نماد پس از پذيره نويسي صادر شد و عملا صندوق از هفته پيش شروع به خريد سهام كرد. پس شرايط ريزشي بازار در چند هفته گذشته تاثير خاصي بر روي قيمت صندوق نگذاشته و افت قيمت خاصي را نداشته ايم.

طهماسبي ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته سهام پرپتانسيل با قيمت هاي پايين براي صندوق خريداري شد و در حال حاضر نيز بيش از ۶۰ درصد صندوق مدير نقد است كه افت بازار روي آن تاثير نخواهد داشت.

وي همچنين اعلام كرد: همزمان با بازگشايي نماد سهامداران مي‌توانند به صورت روزانه قيمت و ارزش صندوق را از طريق سايت آن رصد كنند.   

طهماسبي تصريح كرد: سرمايه‌گذاران به ويژه بازنشستگان كشوري كه در اين صندوق اقدام به خريد سهام و سرمايه گذاري كردند، نگران نباشند و تا زمان اعلام سازمان بورس و بازگشايي نماد "مدير" صبر كنند. ضمنا پس از بازگشايي حمايت كامل از صندوق صورت خواهد گرفت.

صندوق مديريت ثروت صندوق بازنشستگي كشوري با نماد "مدير" از ۱۱ تا ۲۲ مردادماه امسال از طريق فرابورس به قيمت پايه ۱۰ هزار ريال و با سرمايه ۴ هزار ميليارد ريالي عرضه شد كه با وجود پيش بيني ۱۰ روزه براي خريد سهام، ظرف سه روز تكميل و نماد آن بسته شد. اكنون سرمايه گذاران از جمله ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان كشوري منتظر بازگشايي مجدد و امكان خريد و فروش اين سهام هستند.