خوزنا : صدور مجوز ۷ هزار استخدام جديد در وزارت بهداشت
جمعه، 21 شهریور 1399 - 18:14 کد خبر:89791
استخدام ۳ هزار نفر از افرادي كه در آزمون سال گذشته شركت كرده بودند و نمرات آنها بعد از افراد پذيرفته شده بود، در دستور كار قرار گرفته و ليست اين افراد استخراج و براي به‌كارگيري براي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور ارسال شده است. مجوز استخدام ۷ هزار نفر ديگر نيز صادر شده كه در خصوص نحوه توزيع آن در دانشگاه ها و اعلام جزييات آن، اطلاع رساني خواهد شد


معاون وزير بهداشت از اخذ مجوز ۷ هزار استخدام جديد خبر داد و گفت: تلاش بر آن است كه طي تا ۳ ماه آينده معوقات كارانه كاركنان را به صفر برسانيم.
به گزارش ايسنا، سيد كامل تقوي‌نژاد معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه‌ريزي وزارت بهداشت در نشست بررسي مشكلات كاركنان وزارت بهداشت كه با حضور معاون پرستاري و جمعي از كاركنان نظام سلامت، رئيس و اعضاي سازمان نظام پرستاري در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار كرد: استخدام ۳ هزار نفر از افرادي كه در آزمون سال گذشته شركت كرده بودند و نمرات آنها بعد از افراد پذيرفته شده بود، در دستور كار قرار گرفته و ليست اين افراد استخراج و براي به‌كارگيري براي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور ارسال شده است. مجوز استخدام ۷ هزار نفر ديگر نيز صادر شده كه در خصوص نحوه توزيع آن در دانشگاه ها و اعلام جزييات آن، اطلاع رساني خواهد شد.

تقوي‌نژاد همچنين درخصوص كارانه معوق پرسنل وزارت بهداشت اعلام كرد: با دانشگاه ها تفاهم نامه اي به امضا رسيده و تاكنون ۵ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان در اختيار آنها قرار گرفته است. يك سال پيش عقب ماندگي مبلغ كارانه همكاران ما در استانها، ۲۲ تا ۲۴ ماه بود، اما امروز خوشبختانه به كمتر از ۱۰ ماه رسيده است و امروز دو هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان تخصيص داده مي شود كه اوايل هفته آينده، حداقل ۳ ماه كارانه همكاران را پرداخت مي كنيم و در تلاش هستيم تا پرداخت كارانه حتي الامكان به روز شود.

وي گفت: معوقات مطالبات دانشگاه ها از سازمان تامين اجتماعي، ۱۴ ماه بود و امروز به صفر رسيده و اگر دانشگاه هاي علوم پزشكي، صورتحساب تيرماه را به تامين اجتماعي ارسال كرده باشند، علي الحساب دريافت كرده اند.

معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: تا كنون جلسات زيادي در خصوص تهيه دستورالعمل شهداي خدمت كادر بهداشتي و درماني با مشاركت دستگاه هاي مختلف برگزار شده و در جلسه اي كه روز يكشنبه با مسئولان سازمان امور استخدامي داشتيم، نواقص برطرف شد و به زودي دستورالعمل آن ابلاغ مي شود.

تقوي‌نژاد گفت: اصلاح نظام پرداخت در دستور كار ما قرار دارد و پرداخت در يك چارچوب ساده به صورت آزمايشي در ۴ دانشگاه علوم پزشكي كشور اجرا مي شود، اما نيازمند بررسي هاي بيشتر است و قطعا طرح قاصدك را كنار خواهيم گذاشت.

به گفته معاون توسعه مديريت، منابع و برنامه ريزي وزارت بهداشت، همچنين فوق العاده ويژه در ماه هاي آينده و تا قبل از پايان سال شامل حال نيروهاي بهداشتي و درماني مي شود و به آنها پرداخت خواهد شد.