خوزنا : چرا كارت سوخت موتورسيكلت براي خودرو صادر مي شود؟
یکشنبه، 23 شهریور 1399 - 12:47 کد خبر:89809
سخنگوي شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي علت اين مساله را بخاطر لجستيك كارت سوخت دانست و افزود: اين موضوع مشكلي را براي افراد ايجاد نمي كند و نيازي به انجام هيچ اقدامي نيست و افراد به راحتي مي توانند از همان كارت سوخت استفاده كنند


روي برخي از كارت هاي سوخت خودروهاي صادر شده از سوي شركت پخش فراورده هاي نفتي عبارت كارت هوشمند سوخت موتور سيكلت ويا كاميون درج شده كه طبق گفته سخنگوي شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي اين مساله مشكلي را براي مالكان خودرو ايجاد نمي كند.

فاطمه كاهي در گفت و گو با ايسنا، در خصوص چرايي اين مساله اظهار كرد: اين كارتها ممكن است  تفاوتي از لحاظ رنگ و آرت ورك يعني طرح روي كارت باهم داشته باشند ولي تفاوتي از لحاظ كاربردشان  در آنها نيست  ونياز نيست كه افراد بعد از دريافت كارت سوخت اقدامي انجام دهند.

وي با بيان اينكه از تعداد ۲۷ ميليون كارت صادرشده تنها ممكن است براي كمتر از يك درصد از كارت هاي سوخت اين اتفاق افتاده باشد، تصريح كرد: مساله  مهم اطلاعات درج شده به صورت ليزري در پشت كارت سوخت است كه اگر با كارت خودرو تطابق داشته باشه هيچ مشكلي وجود ندارد.

سخنگوي شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي علت اين مساله را بخاطر لجستيك كارت سوخت دانست و افزود: اين موضوع مشكلي را براي افراد ايجاد نمي كند و نيازي به انجام هيچ اقدامي نيست و افراد به راحتي مي توانند از همان كارت سوخت استفاده كنند.

كاهي همچنين درباره تاخير پيش آمده براي صدور كارتهاي سوخت، اظهار كرد: در شرايط فعلي حداكثر زماني كه براي صدور كارت سوخت درنظر گرفته شده حدود سه ماه است.

وي با تاكيد بر اينكه تنها در حوزه بنزين كارت سوخت صادر نمي شود و در بخش گازوييل نيز كارت سوخت صادر مي كنيم، تصريح كرد: گازوييل به دليل اينكه عمدتا مربوط به خودروهاي همگاني است و طبيعتا در حمل و نقل نقش مهمي دارد لذا كمترين زمان را براي صدور كارت اين نوع خودروها اختصاص مي دهيم.

سخنگوي شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي افزود: صدور كارت سوخت بخش خودروهاي عمومي گازوييلي زير ۲۰ روز صادر و ارسال مي شود و هيچ تاخيري نيز تا كنون به وجود نيامده، در حوزه بنزين نيز اولويت بندي صورت گرفته به گونه اي كه خودروهاي عمومي و وانت بارها كمتر از يك ماه كارت سوخت  خود را دريافت كردند.

كاهي با اشاره به بخش خودروهاي شخصي و موتورسيكلتها نيز گفت: تاخير به وجود آمده در اين بخش بوده كه علت آن نيز شيوع ويروس كرونا است، تعهدي كه وزارت نفت براي صدور كارت سوخت دارد، حدود دو ماه بوده و من گمان ميكنم كه تا مهرماه به حالت عادي بازگرديم و بتوانيم طي دو ماه كارت سوخت متقاضيان را صادر كنيم.

كاهي در پاسخ به سوالي كه آيا نياز است فرد حتما كارت سوخت را به نام خود كند؟ گفت: اطلاعاتي كه در تراشه كارت سوخت درج شده مربوط به خودرو بوده اما اطلاعاتي كه روي كارت نوشته شده مربوط به مالكي است كه هنگام صدور كارت مالك خودرو بوده است و نيازي به تغيير نام  آن نيست.