خوزنا : گزارش فيلم هاي پايان هفته سيما
پنجشنبه، 3 مهر 1399 - 10:00 کد خبر:90041

۴۰ فيلم سينمايي، تلويزيوني و انيميشن در روزهاي پاياني هفته از شبكه هاي سيما پخش مي شود.

فيلم‌هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن «آخرين شناسايي»، «مجنون بي ليلي»، «سجاده آتش»، «بچه هاي شهر خرم»، «سرو زير آب»، «جعبه موسيقي»، «سرزمين خورشيد»، «وصل نيكان»، «انفجار آتش»، «سرزمين مادري»، «هيوا»، «اينجا خانه من است»، «باشو غريبه كوچك»، «ديوانه اي از قفس پريد»، «بيد و باد»، «افسانه قعر آب»، «غرور جنگجو»، «شجاع دل»، «سما در آتش»، «درست شبيه پدرم»، «جايي در قلب من»، «آسمان و زمين»، «كمينگاه»، «روز بعد از حادثه»، «نامه هايي به خدا»، «دايره سرخ»، «تابستانم را چگونه گذراندم»، «معدن»، «ملك سليمان»، «كيميا»، «جاده آرلينگتون»، «اتحاد حيوانات»، «رقص قاصدك‌ها»، «گلناز»، «رابطه»، «تويي كه نمي شناختمت»، «آزادي خواه»، «الماس بنفش»، «دريا دلان» و «اشنوگل» پنج‌شنبه و جمعه ۳ و ۴ مهر ماه از شبكه‌هاي سيما روي آنتن مي‌رود.

**** شبكه يك سيما

به گزارش روابط عمومي سيما، فيلم سينمايي «آخرين شناسايي» به كارگرداني «علي شاه حاتمي»، پنج‌شنبه ـ ۳ مهر ماه ـ ساعت ۲۳:۱۵ از شبكه يك سيما پخش خواهد شد.

در اين فيلم خواهيم ديد: عده اي از بسيجيان تخريب چي بعد از باز كردن معبر در بمباران به شهادت مي رسند و از اين ميان تنها دو نفر باقي مي مانند تا كار را يك سره كنند..

شهرام پوراسد، رضا ايرانمنش و غلامرضا علي اكبري در فيلم سينمايي «آخرين شناسايي» به هنرمندي پرداخته‌اند.

**************************************************

فيلم تلويزيوني «مجنون بي ليلي» به كارگرداني «جهانبخش سلطاني»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۶ از شبكه يك سيما پخش خواهد شد.

اين فيلم روايت قصه دو برادر رزمنده دوران دفاع مقدس (مرتضي و مجتبي) است كه سال ها است از يكديگر جدا افتاده اند و با پيداشدن پلاك و انگشتر مجتبي در تفحص، ماجراي پر معماي آنان آغاز مي شود.

رضا ايرانمنش، جهانبخش سلطاني و رضا توكلي در اين تله فيلم ايفاي نقش كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «سجاده آتش» به كارگرداني «احمد مرادپور»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۲۳:۱۵ از شبكه يك سيما پخش خواهد شد.

در اين فيلم خواهيم ديد: به هنگام عمليات كربلاي پنج رزمندگان دو گردان مالك و حبيب با ماشين نظامي دشمن درگير مي شوند. لحظاتي دروني و عميق، با نبردي پرحجم و سنگين آميخته مي شود. شرايط نابرابر اين نبرد و خصوصيات خاص مهدي و عباس (فرماندهان بسيجي) حالات و اتفاقاتي، خارج از انتظارات و پيش بيني هاي معمول جنگها را، سبب مي شوند كه ...

رضا ايران منش، علي پوريان، حبيب اله حداد، عطااله سلمانيان، سيد جواد هاشمي، محسن محمدي در فيلم سينمايي «سجاده آتش» ايفاي نقش كرده اند.

**************************************************

**** شبكه دو سيما

انيميشن «بچه هاي شهر خرم» به كارگرداني «محمدحسين علمدار»، پنج‌شنبه (۳ مهر ماه) ساعت ‌هشت صبح از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.

در اين انيميشن خواهيم ديد: عراقي ها به خرمشهر حمله كرده اند و چهار پسر بچه دبستاني به ياد سرايدار مدرسه، عمو رحمان مي افتند و مي روند تا او را هم با خود ببرند، اما عمو رحمان شهيد شده و ...

**************************************************

فيلم سينمايي «سرو زير آب» به كارگرداني «محمدعلي باشه آهنگر»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت يك بامداد از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: راز جهانبخش كرامت فاش مي‌شود؟ اين راز خواب چيستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگير و سرگرد پوشياس را آشفته خواهد كرد. جهانبخش براي اثبات بي گناهي‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندي را آغاز مي‌كند؛ سفري كه پايانش زندگي بسياري از آنها را تغيير مي‌دهد.

بابك حميديان، مينا ساداتي، شهرام حقيقت دوست، رضا بهبودي، همايون ارشادي، مهتاب نصيرپور، هومن برق نورد، ستاره اسكندري، فرخ نعمتي و مسعود رايگان در «سرو زير آب» بازي كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «جعبه موسيقي» به كارگرداني «فرزاد موتمن»، جمعه (۴ مهر ماه) ساعت هشت از شبكه دو سيما پخش خواهد شد.

داستان فيلم درباره پسربچه‌اي به نام علي است كه به تازگي مادرش را از دست داده و با فرشته‌اي آشنا مي‌شود. اين آشنايي ماجراهايي را به دنبال دارد.

رامبد جوان، نيكي كريمي، شاهرخ فروتنيان، ارسلان قاسمي، داريوش اسدزاده و نگار جواهريان در فيلم سينمايي «جعبه موسيقي» نقش‌آفريني كرده‌اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «سرزمين خورشيد» به كارگرداني «احمدرضا درويش» شنبه ۵ مهر ماه ساعت ۱۰ دقيقه بامداد از شبكه دو سيما پخش مي شود.

اين فيلم روايتي از محاصره يك بيمارستان توسط نيروهاي عراقي در خرمشهر است كه در اين بين با دستور محمد جهان آرا، پزشكان و مجروحان از بيمارستان خارج مي شوند. اما اين خروج به مرگ و اسارت عده زيادي از آنها مي انجامد. اما ماجراي اين فيلم درباره نجات سرنشينان آمبولانس و عراقي اسيري است كه همراه آنها است ...

مرحوم خسرو شكيبايي، گلچهره سجاديه، سعيد پورصميمي، محمود پاك نيت، محمدرضا مشاك زاده و محسن زهتاب در اين فيلم سينمايي به ايفاي نقش پرداخته اند.

**************************************************

**** شبكه سه سيما

فيلم سينمايي «وصل نيكان» به كارگرداني «ابراهيم حاتمي كيا»، پنج‌شنبه (۳ مهر ماه) ساعت ۱۰ از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.

در اين فيلم خواهيد ديد: در زمان جنگ تحميلي و همزمان با موشك باران شهرهاي ايران، يك گروه از سپاه مسئول خنثي كردن موشك هاي عمل نكرده مي شوند يكي از افراد اين گروه همزمان نزديك عروسي كردن و برپا كردن جشن مراسم خود مي باشد. در اين هنگام دوستان او به او اصرار مي كنند كه به فكر مراسم عروسي خود باشد و با گروه به خنثي سازان نيرو كم دارند اميد به كمك انها مي رود و در حين يكي از عمليات ها يك موشك خنثي نشده به روي او مي افتد و به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل مي شود و مراسم عروسي در بيمارستان انجام مي شود .....

حسن عباسي، كبري فرخي و حبيب اله بهمني در فيلم سينمايي «وصل نيكان» بازي كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «انفجار آتش» به كارگرداني «گونزالو بوپز گاليجو»، پنج‌شنبه (۳ مهر ماه) ساعت ۱۶ از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي دونالد ساترلند، جو آندرسون و ويليام بادوين خواهيد ديد: بازرس جوان آتش نشان كارش تشخيص دلايل عمدي آتش سوزي و دستگيري مجرم است. او معمولا با مواردي سر و كار دارد كه افرادي به عمد خانه يا محل كار خود را براي دريافت بيمه آتش مي زنند. بازرس قبلا پدرش را در همين شغل از دست داده و به گونه اي عموي خود را در مرگ پدرش مقصر مي داند چون اعتقاد دارد عمو به كمك پدرش نرفته است. عمو نيز بارها به او توضيح داده كه در صورت كمك به پدر او ممكن بود جان افراد بيشتري به خطر بيوفتد. تا اين كه بازرس مرگ چند پسر خرد سال شده است. او متوجه مي شود اين پرونده به طراحي و ساخت موشك جديدي توسط پنتاگون مربوط مي شود. گويا ماموران فاسد سي آي اي و پنتاگون قصد داشته اند با اين آتش افروزي مدارك طراحي اين موشك را از بين ببرند. آنها مي خواهند پروژه طراحي را شكست خورده اعلام كنند تا به صورت مخفي موشك و شيوه طراحي آن را به قصد منافع شخصي به دلال هاي اسلحه بفروشند. وقتي بازرس به جزئيات فساد در ماموران پنتاگون پي مي برد ناگهان پرونده را از او مي گيرند و ...

**************************************************

فيلم سينمايي «سرزمين مادري» به كارگرداني «آشوتوش گوواريكر»، پنج‌شنبه (۳ مهر ماه) ساعت ۲۴ از شبكه سه سيما پخش خواهد شد.

در اين فيلم با بازي آبيشك باچان و ديپيكا پادوكوون خواهيم ديد: نيروهاي انگليسي به زمين بازي عده اي نوجوان هندي در شهر چيتاگاون وارد مي شوند و نوجوانان را بيرون مي كنند. آنها تصميم مي گيرند براي بازپس گرفتن زمين بازي خود به سورجو كه يك معلم انقلابي است مراجعه كنند. آنها وارد گروه انقلابي مي شوند و تصميم مي گيرند انگليسي ها را از شهر و كشورشان بيرون كنند كه ...

**************************************************

فيلم سينمايي «هيوا» به كارگرداني «رسول ملاقلي‌پور»، جمعه (۴ مهر ماه) ساعت ۱۰ به روي آنتن شبكه سه سيما مي‌رود.

در اين فيلم خواهيم ديد: هيوا اكبري پس از گذشت پانزده سال از مفقود شدن همسرش حميد در بحبوحه جنگ، تصميم مي‌گيرد تا از مناطق جنگي و خانه‌اي كه در آن با همسرش زندگي مي كرده، بازديد كند. امير كرمي، كه اكنون سفير ايران در سنگال است و زماني جزو همراهان حميد در جنگ بوده مي‌خواهد با هيوا ازدواج كند، ولي هيوا به رغم نشانه‌هايي از كشته شدن حميد همچنان در پي شوهرش است و ...

گلچهره سجاديه، جمشيد هاشم‌پور، آتيلا پسياني، عبدالرضا زهره كرماني و آناهيتا نعمتي در فيلم سينمايي «هيوا» هنرنمايي كرده اند.

**************************************************

فيلم تلويزيوني «اينجا خانه من است» به كارگرداني «خيرالله تقياني پور»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.

اين فيلم درباره حمله بعث عراق به عشاير مختلف عرب از جمله عشيره سيد باقر در بصره و خرمشهر در روزهاي ابتدايي جنگ تحميلي است. بعد از حمله به اين عشيره و كشتن تمام افراد تنها يك پسر بچه به نام طاهر جان سالم به در مي برد و با كمك پدرش كه او را به رودخانه مياندازد در حوالي رود اروند در خرمشهر توسط مردم خرمشهر پيدا مي شود و به يك يتيم خانه در انجا فرستاده مي شود. مسئول انجا زني فداكار به نام اكرم است كه با همسرش علي انجا را اداره مي كنند. اكرم و علي تمام توان خود را براي اين بچه ها كه تعدادي از انها عراقي هستند به كار مي برند. طاهر كه زبان فارسي نمي داند تنها با پسر بچه اي به نام احمد كه پسر عموي اكرم است ارتباط برقرار مي كند و رابطه عاطفي خاصي بين انها به وجود مي ايد. در همين زمان عراقي ها به خرمشهر نيز حمله مي كنند و ...

كامبيز ديرباز، ليندا كياني و مارال فرجاد در فيلم تلويزيوني «اينجا خانه من است» بازي كرده اند.

**************************************************

**** شبكه چهار سيما

فيلم سينمايي «باشو غريبه كوچك» به كارگرداني «بهرام بيضايي»، پنج‌شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۲۰:۴۵ از شبكه چهار سيما روي آنتن مي‌رود.

اين فيلم درباره پسري به نام باشو است كه به دنبال بمباران هوايي و كشته شدن پدر و مادرش به درون كاميوني مي پرد و از زادگاهش جنوب مي گريزد. وقتي چادر بار كاميون را كنار مي زند خود را در شمال مي بيند و به مزرعه زني به نام نايي پناه مي برد و رفته رفته رابطه عاطفي ميان آن دو برقرار مي شود ...

پرويز پورحسيني، رضا هوشمند، سوسن تسليمي، عزيزاله سلماني، عدنان عفراويان، اعظم رهبر، معزز بني دخت، اكبر دودكار، محمد فرخواه و فرخ‌لقا هوشمند در فيلم سينمايي «باشو غريبه كوچك» بازي كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «ديوانه اي از قفس پريد» به كارگرداني «احمدرضا معتمدي»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۲۰:۴۵ از شبكه چهار روي آنتن مي‌رود.

در اين فيلم خواهيم ديد: يلدا با روزبه، جانباز جنگ، ازدواج كرده اما بيماري روزبه به شدت گرفته و او را در يك آسايشگاه براي مراقبت و درمان بستري مي كنند. يلدا اگرچه علاقه زيادي به روزبه دارد اما در مورد رابطه اش دچار ترديد شده است. روزبه كه در دادگستري كار مي كند، پيگير پرونده هاي مفاسد اقتصادي است. مستوفي، عموي يلدا، در سال هاي پس از جنگ از طريق اعمال خلاف و رباخواري و قاچاق و اختلاس ثروت و نفوذ زيادي به دست آورده است. پسرخوانده مستوفي دلباخته يلداست و قصد دارد با استفاده از نفوذ پدرش با يلدا ازدواج كند. مستوفي نيز سعي دارد با استفاده از وضعيت به هم ريخته روحي يلدا و بيماري روزبه، باعث جدايي آنها شود. از سوي ديگر چشم به ثروت پدر يلدا دارد و با مسموم كردن او يلدا را براي مداواي پدرش در شرايط سختي قرار مي دهد. مستوفي كه در اجراي نقشه هايش قدم به قدم پيش آمده، در مرحله آخر فراست را وارد بازي مي كند كه ...

عزت الله انتظامي، پرويز پرستويي، علي نصيريان و نيكي كريمي در فيلم سينمايي «ديوانه اي از قفس پريد» هنرنمايي كرده اند.

**************************************************

**** شبكه پنج سيما

فيلم سينمايي «بيد و باد» به كارگرداني «محمدعلي طالبي»، پنج‌شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبكه پنج سيما پخش مي‌شود.

در اين فيلم خواهيم ديد: در روستايي دور افتاده، معلم مدرسه پسر بچه‌اي را كه شيشه‌اي شكسته از كلاس بيرون مي‌كند و به او تأكيد مي‌كند كه تا شيشه‌اي جاي آن نگذارد حق آمدن به كلاس را ندارد. پسر بچه به اندازه كافي پول ندارد و يك شاگرد جديد كه از سمنان به آنجا آمده است سعي مي كند كه هر طور شده پول فراهم كند تا بتوانند شيشه شكسته مدرسه را تعمير كنند ...

هادي عليپور، امير جانفدا، مجيد عليپور و بهمن حسيني در فيلم سينمايي «بيد و باد» بازي كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «افسانه قعر آب» به كارگرداني «جي راسل»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۹ از شبكه پنج پخش مي‌شود.

اين فيلم با بازي بروس آلپرس، آلكس ايتال و ديويد موريسي داستاني است كه در جنگ جهاني دوم در انگلستان اتفاق مي افتد. پسربچه اي به نام انگس كه پدرش در جنگ كشته شده است و با مادر و خواهرش درمنطقه اي ساحلي و با طبيعتي زيبا زندگي مي كند، يك تخم در ساحل مي يابد كه از آن موجودي عجيب ، شبيه اسب آبي خارج مي شود. انگس دور از چشم ديگران از اسب آبي نگهداري مي كند. با آمدن يك جوخه از نظاميان براي آماده سازي جنگي و مستقر شدن در اطراف منزل انگس و خانواده اش، شرايط اندكي بغرنج مي گردد. انگس با مردي به نام لوئيس كه به دليل مجروح شدن در جنگ اكنون به عنوان خدمتكار در خانه آنها استخدام شده آشنا مي شود و راز اسب آبي را با وي در ميان مي گذارد. لوئيس، انگس را مجاب مي كند كه اسب آبي را به طبيعت بازگرداند. آنها حيوان را كه حالا بسيار غول آسا شده به اقيانوس مي سپارند. اما ...

**************************************************

فيلم سينمايي «غرور جنگجو» به كارگرداني «جانايا بلك»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبكه پنج پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي آليجاح آدامز، مايك آدامز و باكاري الكساندر خواهيم ديد: ديلان مربي بستكبال است و تيم وريورز را دارد همسرش لورا نيز باردار است. تايوان يكي از بچه هاي تيم مشكلات زيادي دارد و مادرش هم اعتياد دارد و مايك يكي از بچه ها كه خانواده ثروتمندي دارد مدام با وي درگير مي شود كه ديلان مانع مي شود و به آنها يادآوري مي كند كه بايد با هم دعوا نكنند و كار را تيمي جلو ببرند. مايك به خاطر پدرش هميشه مي خواهد كه خودش را در تيم نشان بدهد و همين باعث ناراحتي ديلان است. مادر تايوان او را مجبور مي كند كه با تيم ديگري كه مربي اش استوني است قرار داد ببندد و ...

**************************************************

**** شبكه نمايش

فيلم سينمايي «شجاع دل» به كارگرداني «مل گيبسون»، پنج شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۱ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

اين فيلم با بازي مل گيبسون، داستان ويليام والاس است كه به خاطر انتقام از انگليسي ها تصميم به مبارزه بر عليه آنها مي گيرد. او افراد زيادي را كنار خود جمع مي كند و ارتشي به وجود مي آورد تا ...

**************************************************

فيلم سينمايي «سما در آتش» به كارگرداني «فريدالدين نيكجو»، پنجشنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۳ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم خواهيم ديد: جواني به نام بهزاد به عنوان مسئول بخشي از يك پروژه پاكسازي مين و تفحص پيكر شهدا در جنوب است و همسرش لعيا كه خود اصليتي جنوبي دارد همراه او است. لعيا نماينده مردم روستاهاي محروم منطقه است كه عمدتاً نيازمند آبرساني‏اند. از سوي ديگر مهندس رزمجو كه خود از رزمندگان دوران جنگ بوده در حال انجام ساخت سدي بزرگ است تا عمليات آبرساني به روستاها محقق شود. اين دو پروژه همزمان مخاطراتي دارد؛زيرا با رهاسازي آب و فشار حاصله، مين‏ها عمل كرده و باعث از ميان رفتن باقيمانده پيكر شهدا از جمله خليل صداقت پدر لعيا مي‏شود كه به عنوان فرمانده عملياتي جنگي در اين منطقه، مفاتيحي به همراه داشته و ...

نسيرن مقانلو، راعد تميمي، منصور نواصري و رضا حياتي در اين فيلم ايفاي نقش كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «درست شبيه پدرم» به كارگرداني «بلر ترو»، پنجشنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۵ از شبكه نمايش مي‌شود.

در خلاصه داستان فيلم با بازي والاس شاون، بن دينكين، نيك كاساويتيس و لارا ايناس آمده است: چارلي اسپيگل پسر دوازده ساله اي است كه به دليل ساده بودن و جثه كوچكش از طرف بچه هاي بزرگتر مدرسه اذيت شده و مجبور است براي جلوگيري از كتك خوردن به آنها باج بدهد. استن پدر چارلي نيز در يك آزمايشگاه كار مي كند او نيز از طرف دو تن از همكارانش هر روز مورد تمسخر واقع مي شود و براي اين معضل خود راهي پيدا نمي كند. چارلي كه تقريباً از طرف همه بچه هاي مدرسه طرد شده با ديدن يك باشگاه بدن سازي وارد آن شده و با مردي به نام جو آشنا مي شود. جو در واقع مدير يك شركت بزرگ است كه بعد از جدايي از همسرش پسر كوچكش را نديده است و به همين دليل بعد از شنيدن ماجراي زورگويي بچه ها نسبت به چارلي موافقت مي كند تا به او كمك كند. چارلي تصميم مي گيرد ...

**************************************************

فيلم سينمايي «جايي در قلب من» به كارگرداني «رابرت بنتون»، پنج شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۷ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي سالي فيلد، ليندسي كورس، اد هريس و امي ماديگان خواهيم ديد: وقتي همسر كلانتر ادنا اسپالدينگ در يك حادثه كشته مي شود او خود را در دوان ركود اقتصادي به همراه مزرعه اي كوچك تنها مي بيند. يك مرد سياه پوست به او كمك مي كند در مزرعه اش پنبه بكارد و به همراه آنها تلاش مي كند مزرعه را نجات دهد كه ...

**************************************************

فيلم سينمايي «آسمان و زمين» به كارگرداني «هاروكي كاداكاوا»، پنجشنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۹ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي تاكاكي اينوكي، كاياكو كيشيدا و موريو كازاما خواهيم ديد: تاكه دا و تاكه هارا دو سردار سامورائي روياي ژاپن متحد را در سر مي پرورانند اما هر يك براي ديگري دشمن تلقي مي شوند چرا كه خود مي خواهند امپراطور ژاپن شوند كه ...

**************************************************

فيلم سينمايي «كمينگاه» به كارگرداني «حسين قاسمي وند و محمود كوشان»، پنجشنبه ۳ مهر ماه ساعت ۲۱ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم خواهيم ديد: سروان ترابي در يك عمليات ارتش در گذرگاه آبي جنوب مجروح مي شود. دو گلوله به سمت او شليك شده. دكتر  شك خود را گزارش مي كند. سرگرد جلاير از سوي ركن دو ارتش وظيفه مي يابد تا پرونده را دنبال كند اما ...

فرامرز قريبيان، كاظم افرندنيا، جواد عارفيان، اصغر آشوري، محمد بانكي و اصغر بانكي در فيلم سينمايي «كمينگاه» بازي كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «روز بعد از حادثه» به كارگرداني «تز چان»، پنج شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۲۳ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در خلاصه داستان با بازي برايان كرانستون، آليس ايو و لاگون مارشال گرين آمده است: يك صاحب مهمانسراي و دخترش افرادي را به گروگان مي گيرند تا از اين راه مجرمانه با همكاري يك پليس قلابي درآمدهاي هنگفتي به جيب بزنند كه ...

**************************************************

فيلم سينمايي «نامه هايي به خدا» به كارگرداني «ديويد نيكسون»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۱ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

اين فيلم با بازي ليزا كورتس، كريستوفر اسميت و ليانا تامانينگ داستان يك پسر جوان است كه در حال مبارزه با سرطان، شروع به نوشتن نامه به خدا مي كند، و در مورد زندگي در محله و جامعه خود و اميد الهام بخش مي نويسد. در اين بين يك پستچي جايگزين از همه جا بي خبر، با يك زندگي پر از ناراحتي به طور اتفاقي درگير نامه هاي پسر مي شود و آنها را مي خواند و...

**************************************************

فيلم سينمايي «دايره سرخ» به كارگرداني «جمال شورجه»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۳ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم خواهيم ديد: هواپيماي سرگرد رضا ابراهيمي، خلبان نيروي هوايي، هنگام بازگشت از يك عمليات برون مرزي توسط پدافند سنگين يك منطقه ناشناس در خاك عراق مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد. رضا در اين حادثه دو پايش را از دست مي‌دهد، اما با اصرار خودش، همچنان به كار در نيروي هوايي ادامه مي‌دهد. او قصد دارد محل پدافند ناشناس را شناسايي كند و طرح بمباران كارخانه ساخت مهمات و تجهيزات شيميايي واقع در آن را بريزد. در اين بين سرهنگ سابق، محمودي ـ پدر همسر رضا كه در آلمان زندگي مي‌كند ـ براي بردن خانواده دخترش به آلمان، نزد رضا و خانواده اش مي‌آيد. رضا با رفتن به آلمان مخالف است و به تدريج با نشان دادن تلاشش براي طرح‌ريزي انهدام كارخانه، محمودي را كه يك خلبان قديمي نيروي هوايي است، به خود مي‌آورد و در بين داوطلبان قرار مي‌دهد. هنگام شروع عمليات هوايي، يكي از خلبان‌ها به دليل مشكلي قادر به شركت در عمليات نمي‌شود و ...

فرامرز قريبيان، اردلان شجاع كاوه، محمد كاسبي و پريسا شاهنده در فيلم سينمايي «دايره سرخ» هنرنمايي كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «تابستانم را چگونه گذراندم» به كارگرداني «آلكسي پوپاگربسكي»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۵ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي گريگوري دابرين، سرژي پاسكيپاليس و ايگور چرنويچ خواهيم ديد: يك ايستگاه قطبي واقع در منطقه دورافتاده اي از اقيانوس منجمد شمالي قرار دارد. سرگئي هواشناسي كاركشته و پاول كه به تازگي از كالج فارغ التحصيل شده است ماه ها را در يكي از پايگاه هاي تحقيقاتي گذرانده اند. پاول يك پيام راديويي دريافت مي كند و تلاش مي كند در زمان مناسب آن را به سرگئي بگويد اما ترس و دروغ شرايط را تغيير مي دهد و ...

**************************************************

فيلم سينمايي «معدن» به كارگرداني «آلكسي سالمينپرا»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۷ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي جوناسس سارتامو، جاني والانين و پيتر فرانزين خواهيم ديد: مرد جواني با استخدام در وزارت محيط زيست فلاند به عنوان نماينده ويژه وزارتخانه در جهت تحقيق و گزارش از محيط زيست براي وضعيت كارخانه انتخاب مي شود اما ...

**************************************************

فيلم سينمايي «ملك سليمان» به كارگرداني «شهريار بحراني»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۹ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم خواهيد ديد: داستان از مشاهدات حضرت سليمان(ع) شروع مي‌شود؛ خداوند از طريق آن زمينه‌اي ايجاد مي‌كند تا حضرت سليمان(ع) متوجه ضعف‌هاي بنيادين حكومت خودش شود. حضرت سليمان حكيم بودند و به واسطه نشانه‌ها درمي‌يابند كه خداوند ملك ايشان را به جسدي بي‌جان و بي‌روح تشبيه مي‌كند. ايشان درمي‌يابند كه دليل نبود اين روح چيست و در نتيجه خداوند او را كمك مي‌كند تا ملك بي‌بديل خود را بنا كند و ...

امين زندگاني، محمود پاك نيت، الهام حميدي، مهدي فقيه، حسين محجوب، زهرا سعيدي و عليرضا كمالي در فيلم سينمايي «ملك سليمان» ايفاي نقش كرده‌اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «كيميا» به كارگرداني «احمدرضا درويش»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۲۱ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم خواهيد ديد: در آغاز جنگ تحميلي همسر رضا باردار است رضا او را به بيمارستان مي رساند و خود به اسارت دشمن در مي آيد شكوه جراح فرزند رضا را نجات مي دهد. پس از گذشت نه سال وقتي رضا از اسارت آزاد مي شود پي مي برد همه اعضاي خانواده اش را از دست داده است حال او در جستجوي تنها فرزند بازمانده اش است كه ...

مرحوم خسرو شكيبايي و بيتا فرهي در فيلم سينمايي «كيميا» هنرنمايي كرده‌اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «جاده آرلينگتون» به كارگرداني «مارك پلينگتون»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۲۳ از شبكه نمايش پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي جف بريدج و تيم رابين خواهيد ديد: مايكل فارادي استاد دانشگاهي است كه همسرش را در يك عمليات ضد تروريستي از دست داده و به تنهايي زندگي مي كند. با آمدن يك همسايه جديد براي مايكل، رابطه دوستانه اي بين آنها شكل مي گيرد. اما رفتارهاي عجيب و تا حدي مشكوك همسايه جديد، باعث مي شود مايكل به او مظنون گردد. به عنوان مثال او به هيچ وجه اجازه ورود مايكل به برخي از قسمت هاي خانه اش را نمي دهد. بــه همين خاطر مايكل گمان مي كند او تروريست است. پس از اين شك مايكل به تعقيب او مي پردازد و وي را در حال گذاردن چند چمدان به داخل يك استيشن سازمان امنيت به همراه همكارانش مي بيند. او به تعقيب اتومبيل مذكور مي پردازد، اما ...

**************************************************

**** شبكه كودك

انيميشن سينمايي «اتحاد حيوانات» به كارگرداني «رينهارد كلوز» و «هولگر تاپه»، پنج‌شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۴ از شبكـه كودك پخش خواهد شد.

در اين انيميشن خواهيم ديد: خراب كاري انسان‌ها رودخانه‌هاي پُر آب را خشك مي‌كند، بنابراين حيوانات با يكديگر متحد و هم‌پيمان مي‌شوند تا شرايط را مثل قبل مساعد كنند، در اين ميان «بيلي» تصميم مي‌گيرد تا اوضاع را تحت كنترل خودش بگيرد و همه‌چيز را به حالت روز اول بازگرداند، اما در اين مسير براي او اتفاقات جالبي رخ مي‌دهد...

**************************************************

انيميشن سينمايي «رقص قاصدك‌ها» به كارگرداني «وحيد شاكري»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۴ از شبكه كودك پخش خواهد شد.

اين انيميشن روايتگر واپسين روزهاي حيات شهيد احمد كشوري و ماجراي آخرين عمليات نظامي وي در دوران دفاع مقدس است. در اين فيلم سعي شده تا علاوه بر شجاعت و دلاوري شهيد كشوري در عرصه نظامي، به جنبه‌هاي شخصيتي وي نيز توجه شود.

**************************************************

**** شبكه اميد

فيلم سينمايي «گلناز» به كارگرداني «محمود معظمي»، چهارشنبه ۲ مهر ماه ساعت ۱۷:۴۵ از شبكه اميد پخش خواهد شد.

در اين فيلم خواهيد ديد: گلناز صارمي دختر بچه‌اي است كه در كودكي پدر خود را از دست داده و با مادرش در ملاير زندگي مي‌كند. مادرش كه يك بيوه جوان است قصد دارد تا با يكي از دوستان برادر خود به‌نام حبيب آقا ازدواج كند، اما گلناز با اين وصلت مخالف است چون فكر مي‌كند كه مهرداد صارمي بازيگر معروف سينما پدر اوست! يك روز مهرداد صارمي در يك برنامه زنده تلويزيوني حضور مي‌يابد تا پاسخگوي سوالات طرفداران خود باشد. گلناز به برنامه زنگ زده و روي آنتن زنده خود را دختر مهرداد صارمي معرفي مي‌كند و از او مي خواهد كه براي ديدارش به ملاير سفر كند كه ...

شهرام قائدي، متين ستوده و عسل مردي در فيلم تلويزيوني «گلناز» هنرنمايي كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «رابطه» به كارگرداني «پوران درخشنده»، پنج‌شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۷:۴۵ از شبكه اميد پخش خواهد شد.

اين فيلم داستان پسري به نام ناصر است كه نوجواني ناشنوا و لال كه قادر به ايجاد رابطه با اطرافيان خود نيست. پدر و خواهرش به او بي توجه اند و دل سوزاندن مادر به حال او بي فايده است. ناصر تحت فشار اطرافيان و خانواده از همه كس و همه چيز دلزده است، اما پس از آن كه معلمش او را در عدم برقراري رابطه با اطرافيان مقصر مي داند به خود مي آيد. سرانجام ...

پرويز پورحسيني، خسرو شكيبايي و پوراندخت مهيمن در فيلم سينمايي «رابطه» هنرنمايي كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «تويي كه نمي شناختمت» به كارگرداني «ابراهيم سلطاني فر»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۷:۴۵ از شبكه اميد پخش خواهد شد.

اين فيلم شامل سه اپيزود است. اپيزود «دو كبوتر»، «آبي» و «تويي كه نمي شناختمت»؛ رزمنده اي مجروح كه فقط يك گلوله در سلاح خود دارد عازم پشت جبهه است. او چهار سرباز عراقي را به اسارت مي گيرد و آن ها را وادار مي سازد كه به پشت جبهه بروند. چهار سرباز هراس زده وقتي به پشت جبهه مي رسند در مي يابند كه رزمندة مجروح در نيمه راه از حال رفته و ...

محمد عليدوست، ماندانا باباخاني، مهسا كرامتي، حسن و حسين سالم، اصغر عابدي، علي جليلي باله، نادر طالب زاده، حسن قرچه داغي، نسرين مقدم در اين فيلم بازي كرده اند.

**************************************************

**** شبكه افق

فيلم سينمايي «آزادي خواه» به كارگرداني «آلبرتو آرولو»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۰ از شبكه افق پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فيلم با بازي ادگار راميرز، اريك وايلدپرت و ماريا والورد آمده است: سيمون بوليوار خانزاده جواني است كه به همراه خانواده اش در اوايل قرن نوزدهم در ونزوئلا زندگي مي كند. به رسم اشراف زادگان آن زمان او به اسپانيا مي رود و با اشراف زاده زيبايي به نام ماريا ازدواج مي كند و عروس جوان خود را به املاكش در ونزوئلا مي برد. آنها زندگي خوب و خوشي را آغاز مي كنند. پس از مدتي سيمون توسط برخي دوستان خود به جمع هايي وارد مي شود كه مخالف سلطنت امپراطوري اسپانيا بر ونزوئلا هستند. او كه سري نترس دارد به زودي پاي ثابت اين جمع ها مي شود. همسرش از اين موضوع نگران است اما سيمون او را راضي مي كند. پس از مدتي سيمون چنان درگير اين جلسات مي شود كه ...

**************************************************

فيلم سينمايي «الماس بنفش» به كارگرداني «رحيم رحيمي پور»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبكه افق پخش خواهد شد.

در اين فيلم خواهيد ديد: در كشاكش جنگ ايران و عراق سه گروه از رزمندگان براي تصرف تپه اي با موقعيت استراتژيك كه در اختيار ارتش عراق است،‌ وارد عمل مي شوند. اعضاي دو گروه بر اثر بمباران شيميايي كشته مي شوند؛ اما گروه سوم، تحت فرماندهي فردي به نام حاج حسين ...

جهانبخش سلطاني، سيدجواد هاشمي، محمدهادي قميشي، ناصر عرفانيان و مصطفي لاجوردي در فيلم سينمايي «الماس بنفش» ايفاي نقش كرده‌اند.

**************************************************

**** شبكه شما

فيلم سينمايي «دريا دلان» به كارگرداني «سامان سالور»، پنج‌شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۲۴ از شبكه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فيلم آمده است: غزل فاطمي به همراه همسرش كه تهيه كننده و كارگردان است سعي دارند تا پدر غزل سيد رسول فاطمي كه از  فرماندهان خط كشن غواص در  دوران جنگ بوده است را راضي كنند تا در برنامه تلويزيوني آنها شركت كند اما وي نمي پذيرد. تا اين كه مردي به نام منصور ملكوتي با آنها تماس مي گيرد و با اعلام اينكه در دوران جنگ از افراد گروه غواصي پدرش بوده و جانش را به او مديون است درخواست ملاقات با او را مي كند و ....

پرويز فلاحي پور، سميرا حسن پور، مهدي صباحي، محمد مختاري و حبيب دهقان نسب در اين فيلم نقش‌آفريني كرده اند.

**************************************************

فيلم سينمايي «اشنوگل» به كارگرداني «علي سليماني و هادي حاجتمند»، جمعه ۴ مهر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبكه شما پخش خواهد شد.

در اين فيلم خواهيم ديد: يونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عمليات در حالي كه در صدد حفر تونلي در منطقه عملياتي بوده، مفقودالاثر شده است، حالا پس از ۳۰ سال اطلاعاتي به دست مي آيد كه نشان مي دهد احتمالاً يونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقين قرارگاه اشرف با دشمن همكاري كرده است و ...

برزو ارجمند، ماه چهره خليلي، كاوه سماك باشي، رحيم نوروزي و محمد عفراوي در فيلم سينمايي «اشنوگل» نقش‌آفريني كرده‌اند.