خوزنا : شرط معاف‌شدن مشتركان پر مصرف از افزايش قيمت برق چيست؟
جمعه، 4 مهر 1399 - 22:56 کد خبر:90064
طرح «برق اميد» مخصوص مشتركان خانگي است و الگوهاي آن نيز از عملكرد خود مردم در سال‌هاي گذشته استخراج شده است، به طور متوسط در كل كشور حدود ۳۰ درصد از مشتركان برق در محدوده كم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند

سخنگوي صنعت برق گفت: مشتركان پر مصرف برق در صورتي مشمول افزايش تعرفه، نخواهند شد كه طي ۶ ماه مصرف خود را كاهش داده و به گروه مشتركان خوش‌ مصرف بپيوندند.

«مصطفي رجبي مشهدي» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: برابر مصوبه هيات وزيران در طرح برق اميد به مشتركان پر مصرف ۶ ماه مهلت داده شده تا مصرف خود را كاهش دهند و از پر مصرفي به خوش مصرفي برسند در صورتي كه اين اتفاق رخ دهد مشمول هيچ اضافه قيمتي نخواهند شد.

وي درباره زمان آغاز اجراي طرح برق اميد هم گفت: براساس مصوبه هيات وزيران قرار بود دستورالعمل‌هاي اجرايي كه ابلاغ شد اين طرح آغاز شود.

رجبي مشهدي افزود: درحال حاضر درحال تدوين دستورالعمل‌هاي اجرايي هستيم كه پيشرفت خوبي هم داشته و براي نظر خواهي از شركت‌هاي زيرمجموعه و صاحب نظر ارسال شده است.

سخنگوي صنعت برق ادامه داد: طرح پس از جمع بندي و تصويب ابلاغ خواهد شد و برق اميد به زودي اجرايي مي شود.

وي درباره اين موضوع كه اين طرح افزايش قيمت براي مشتركان به همراه دارد، خاطرنشان كرد: به طور قطع مشتركان كم‌مصرف نه تنها شامل هيچ افزايش قيمتي نخواهد شد، بلكه از ۱۰۰ درصد تخفيف هم برخوردار مي شوند.

رجبي مشهدي ادامه داد: مشتركان خوش مصرف هم در صورتي كه ميزان مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه كاهش دهند، از پاداش خوش مصرفي برخوردار خواهند شد.

به گزارش ايرنا،  دوم شهريورماه امسال هيات وزيران مصوبه برق رايگان براي مشتركان كم مصرف را تصويب كرد، بر اساس اين مصوبه مقرر است طرح  برق اميد اجرايي شود.

طرح «برق اميد»  مخصوص مشتركان خانگي است و الگوهاي آن نيز از عملكرد خود مردم در سال‌هاي گذشته استخراج شده است، به طور متوسط در كل كشور حدود ۳۰ درصد از مشتركان برق در محدوده كم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند، اما اين تقسيم بندي ارتباطي به محدوده جغرافيايي يا درآمد خانوار ندارد بلكه براساس ميزان مصرف برق آنها شكل گرفته است. تخفيف ۱۰۰ درصدي بهاي برق در طرح «برق اميد» براي مشتركان كم‌مصرف در نظر گرفته شده است.

در طرح «برق اميد»، مشتركان برق خانگي در سه گروه كم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار مي‌گيرند. بر اين اساس، مشتركان كم‌مصرف از تخفيف ۱۰۰ درصدي در قبض برق بهره‌مند مي‌شوند، از مشتركان خوش ‌مصرف قدرداني مي‌شود و مشتركان پرمصرف نيز با انجام كارهايي از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها مي‌پيوندند.