خوزنا : رزم حسيني لباس رزم وزارت بر تن كرد
سه شنبه، 8 مهر 1399 - 13:06 کد خبر:90134

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عليرضا رزم‌حسيني براي تصدي وزارت صنعت، معدن و تجارت راي اعتماد دادند.

به گزارش ايسنا، بررسي برنامه و صلاحيت عليرضا رزم‌حسيني براي تصدي وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور كار جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شوراي اسلامي قرار داشت كه پس از اظهارات نمايندگان موافق و مخالف و دفاع وزير پيشنهادي از خود، نمايندگان با ۱۷۵ راي موافق، ۸۰ مخالف و ۹ راي ممتنع، به وي اعتماد كردند.

صبح امروز وزير اطلاعات، وزير آموزش و پرورش و معاون پارلماني رئيس جمهور به همراه عليرضا رزم حسيني وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت در جلسه علني مجلس حاضر شدند و مجلس وارد دستور كار بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي وزير پيشنهادي صنعت شد.

متفكر آزاد عضو هيأت رئيسه مجلس هم عدم حضور رئيس جمهور در اين مجلس را اعلام كرد و گفت: طبق آيين‌نامه يك ساعت فرصت براي دفاع رئيس جمهور از وزير پيشنهادي پيش‌بيني شده كه با توجه به عدم حضور ايشان از آن عبور مي‌كنيم.

در ادامه حجت‌الله فيروزي سخنگوي كميسيون صنايع به ارائه گزارشي از برنامه‌هاي وزير پيشنهادي پرداخت.

در حالي كه مجلس وارد دستور كار بررسي برنامه و صلاحيت عليرضا رزم حسيني شده و نمايندگان منتقد عدم حضور رئيس جمهور در اين جلسه بودند اسحاق جهانگيري در جلسه علني مجلس حضور يافت.

عليرضا سليمي نماينده محلات در جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاري مستند به اصل ۱۳۱ قانون اساسي به عدم حضور رييس جمهور در جلسه راي اعتماد به وزير پيشنهادي صنعت اعتراض كرد و محمدباقر قاليباف رئيس مجلس در پاسخ به اين اخطار گفت: عدم حضور رئيس جمهور در جلسه رأي اعتماد خلاف آيين‌نامه نيست و به خاطر رعايت پروتكل‌ها و مسائل مربوط به كروناست.

دلخوش: كميسيون صنايع نظر خود در مورد رزم حسيني را شفاف بگويد

سيدكاظم دلخوش نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس در تذكري در جلسه علني صبح امروز خواستار اعلام نظر شفاف كميسيون صنايع در مورد برنامه و صلاحيت‌هاي وزير پيشنهادي صنعت شد.

لحظاتي پيش از اظهارات دلخوش، جهانگيري معاون اول رئيس جمهور وارد جلسه شده بود كه او پس از ارائه تذكر در مورد عدم حضور رئيس جمهور و معاون اول گفت: در ازدحام بوجود آمده متوجه حضور معاون اول رئيس جمهور نشده است.

طبق آيين‌نامه فرصت يك ساعته براي دفاع رئيس جمهور از وزير پيشنهادي پيش‌بيني شده اما معاون اول رئيس جمهور حتي در صورت حضور در جلسه فرصت صحبت نخواهد داشت.

در ادامه جلسه امروز مجلس، نوبت به اظهارت موافقان و مخالفان با وزير پيشنهادي صمت رسيد.

نوش‌آبادي: نمايندگان با حمايت از رزم‌حسيني وزارت صنعت را از اين وضع نجات دهند

به گزارش ايسنا، حسين نوش آبادي نماينده مردم پيشوا در مجلس شوراي اسلامي در موافقت با وزير پيشنهادي صنعت اضافه كرد: از نمايندگان مي‌خواهم با حمايت از آقاي رزم حسيني  وزارت خانه را از اين وضع نجات دهند. مخالفين نيز با حفظ حرمت و اخلاق اسلامي از اظهارنظرهايي كه موجب وهن مجلس مي‌شود پرهيز كنند و با رعايت عدالت و تقوا صلاحيت  وزير پيشنهادي را مورد بررسي قرار دهند.

اركاني: دوتابعيتي بودن رزم حسيني احراز نشده است

احسان اركاني نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي نيز در موافقت با وزير پيشنهادي با انتقاد از تهمت‌ها و شايعات به وجود آمده براي وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت كه طبق گفته رييس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي دو تابعيتي بودن آقاي رزم‌حسيني احراز نشده است پس اگر سندي داريد منتشر كنيد نه اين‌كه فقط تهمت بزنيد.

مطهري: رزم حسيني بايد ارتباطاتش را شفاف كند

به گزارش ايسنا، اردشير مطهري در مخالفت با وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت: انقلابي صفتي نيست كه به هر مجلسي داده شود، لذا مسئوليت ما در قبال حاكميت و مردم دوچندان شده است.

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس در مورد عليرضا رزم حسيني گفت:‌ ايشان دو دهه خارج از كشور و در كشور كانادا زندگي مي‌كردند. كساني پشت پرده انتصاب رزم حسيني هستند كه اگر فاش كنم تعجب مي‌كنيد.

وي در مورد وزير پيشنهادي صمت گفت:‌ دو تابعيتي بودن آقاي رزم حسيني مسئله‌اي منحرف كننده است كه فساد ايشان ديده نشود. آقاي رزم حسيني بايد ارتباطاتش را شفاف كند. آقاي رزم حسيني به اتفاق خانواده‌اش بايد در خصوص ثروت، داشته‌هايش و ارتباطاتش صحبت كند.

فرهنگي: رزم حسيني راهكارهاي روشني براي بخش صنعت، معدن و تجارت ندارد

محمدحسين فرهنگي در جريان بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف وزير پيشنهادي گفت: از مخالفان و موافقان خواهش مي‌كنم در اين جايگاه از نام سردار سليماني استفاده نكنند. هيچ ايرادي به مدت حضور آقاي رزم حسيني در لشكر و جبهه نيست و من نقطه قوت ايشان را همان ۱۰ سال اول مي‌دانم اما بعد از آن ابهامات زيادي وجود دارد.

اين عضو هيأت رئيسه مجلس ادامه داد: آقاي رزم حسيني چه ميزان اشراف در مهارت‌هاي اداري دارد. مهارت‌هاي ايشان مربوط به مديران مياني است. ايشان در سطح استاندار و مديركل موفق بوده و هست، اما مثلا راهكار روشني براي ذخاير استراتژيك ندارد در حالي كه ما مسائلي در ارتباط با حوزه صنعت، معدن و تجارت داريم. با مسئوليت ايشان اتفاقي براي اين حوزه نخواهد افتاد. كالاي اساسي توزيع نمي‌شود و ذخاير استراتژيك فراهم نخواهد شد.

ويس‌كرمي: رزم‌حسيني توان مديريتي براي حمل بار وزارت صمت را ندارد

مهرداد ويس كرمي نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با وزير پيشنهادي تاكيد كرد كه رزم حسيني عليرغم تجربه كاري تحصيلات ليسانس داشته و از سوي ديگر توان مديريتي سنگين وزارت صمت را ندارد.

دولت نقل قول منتسب به واعظي را رد كرد

حسينعلي حاجي دليگاني يادداشت حسينعلي اميري معاون پارلماني رييس جمهور را به اين شرح قرائت كرد:

«نقل قول از جناب آقاي واعظي رييس دفتر رييس جمهور مبني بر اين‌كه اگر چوپ هم به مجلس معرفي كنيم مجبورند راي دهند، اساسي ندارد.»

جلسه مجلس دقايقي متشنج شد

در جلسه علني صبح امروز و در جريان بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت علي‌اصغر عنابستاني كه به عنوان موافق رزم‌حسيني صحبت مي‌كرد اقدام به پخش كليپي چند دقيقه‌اي از سردار قاسم سليماني كرد.

در اين كليپ سردار قاسم سليماني در كنار رزم‌حسيني در جلسه‌اي نشسته بود كه به گفته عنابستاني مربوط به سال ۱۳۹۵ است كه البته صداي واضحي از اين كليپ شنيده نمي‌شد. پخش اين كليپ از مانيتورهاي مجلس شوراي اسلامي اعتراض و فرياد نمايندگان را به دنبال داشت.

عنابستاني: رزم حسيني هم گرماي جنگ را خورده و هم گرماي صنعت را

علي‌اصغر عنابستاني عضو كميسيون اجتماعي مجلس در جلسه علني امروز در موافقت با عليرضا رزم حسيني وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت: رزم حسيني فردي شجاع و كارگشا در چنبره بروكراسي پيچيده نظام توليد و تجارت ما است. رزم حسيني مردمي، مومن و پاكدامن است. او براي پيش بردن امور تعامل مي‌كند. عده‌اي شبهه مي‌كنند كه رزم حسيني سابقه وزارت ندارد. ايشان هم در صنعت و هم در معدن و تجارت سال‌ها فعال بوده و مسائل اين حوزه را به نحو خوبي درك مي‌كند.

عباس‌زاده: در مخالفت يا موافقت با وزير پيشنهادي حجت شرعي داشته باشيم

محمود عباس زاده مشكيني نماينده مردم مشكين شهر در موافقت با وزير پيشنهادي صنعت گفت: ملت به اين مجلس اميد بسته است، اين مجلس از دعاي خير و نظر مثبت مقام معظم رهبري برخوردار است و عنوان مجلس انقلابي گرفته است. ما به نمايندگي از مردم موظف هستيم موضع و راي خود را با موضع افرادي كه به ما نيابت داده‌اند منطبق كنيم، ما بايد براساس منافع مردم و منافع كشور براي راي مثبت يا منفي خود حجت شرعي داشته باشيم.

وي گفت: آقاي رزم حسيني ما به يك شرط به شما راي  مي‌دهيم كه در مقابل مافياها ايستادگي كنيد.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان نوبت به دفاع رزم حسيني از برنامه هايش شد.

رزم حسيني: مبارزه با فساد هزينه دارد و تخريب ها شروع شده است

وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت گفت: مبارزه با فساد هزينه دارد، بايد براي مبارزه با فساد آبرو گذاشت. من هنوز وزير نشدم اما تخريب ها شروع شده است.

عليرضا رزم حسيني تامين كالاهاي اساسي را به عنوان يكي از برنامه هايش برشمرد و گفت: امروز سفره مردم خالي شده، ما شرمنده مردمي هستيم كه وفادار انقلاب و نظام بوده و پاي آن ايستاده اند. يكي از برنامه هايم تامين كالاهاي اساسي مردم، تنظيم و مديريت بازار همراه با نظارت و كنترل آن با مشاركت اصناف و بازاريان است.

آغاز راي گيري در مجلس براي وزير پيشنهادي صمت

پس از دفاع وزير پيشنهادي از برنامه هايش، نوبت به راي گيري رسيد كه محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي آغاز راي گيري را اعلام كرد و از اعضاي دولت درخواست كرد كه جلسه علني را ترك كنند كه در نهايت رزم حسيني با ۱۷۳ راي وزير شد.

قاليباف: اميدواريم دولت و وزارت صمت بتوانند براي حل مشكلات اقدام كنند

محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز پس از اعلام نتيجه رأي اعتماد مجلس به عليرضا رزم حسيني به عنوان وزير صنعت، گفت: به هر حال كابينه دولت تكميل شد و اين وزارتخانه هم در اين شرايط براي حل مشكلات مردم بسيار مهم و تأثيرگذار است. اميدواريم دولت و وزير صنعت بتوانند جوابگوي باري باشند كه مجلس بر دوش‌شان گذاشت.

رييس جمهور سه شنبه گذشته عليرضا رزم حسيني را به عنوان وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت براي اخذ راي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي معرفي كرده بود.