خوزنا : افزايش قيمت بليت پروازهاي داخلي تا سقف ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان
جمعه، 18 مهر 1399 - 18:48 کد خبر:90292
دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اين كه جدول نرخ نامه قيمت بليت پروازهاي داخلي به روزرساني شده و از آبان ماه امسال اجرايي مي‌شود اظهار كرد: يكي از عوامل افزايش قيمت بليت هواپيما شيوع ويروس كرونا و اجراي پروتكل جديد از سوي ستاد ملي كرونا است كه اعلام كرده بايد از آبان ماه ظرفيت پرواز حداكثر تا ۶۰ درصد پر شود و فاصله گذاري اجتماعي در كابين پرواز نيز رعايت شود


دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي از افزايش نرخ پروازهاي داخلي و اجراي جدول نرخ نامه جديد براي بليت پروازهاي داخلي از آبان ماه امسال خبر داد و گفت: به صورت ميانگين قيمت بليت هواپيما در ميسرهاي داخلي ۵۰ تا ۸۰ درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايسنا،  قيمت بليت هواپيما در خرداد ماه امسال تغيير كرد و انجمن شركت‌هاي هواپيمايي نرخ نامه جديدي براي پروازهاي داخلي روي سايت خود قرار داد و با اين وجود قرار است مجددا امسال قيمت بليت هواپيما از آبان ماه افزايش پيدا كند كه براساس جدول نرخ پروازهاي داخلي قيمت بليت هواپيما در اين مسيرها از حداقل ۴۹۱ هزار تومان تا حداكثر دو ميليون و ۶۷۴ هزار تومان متغيير است.

مقصود اسعد ساماني - دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي - در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين كه جدول نرخ نامه قيمت بليت پروازهاي داخلي به روزرساني شده و از آبان ماه امسال اجرايي مي‌شود اظهار كرد: يكي از عوامل افزايش قيمت بليت هواپيما شيوع ويروس كرونا و اجراي پروتكل جديد از سوي ستاد ملي كرونا است كه اعلام كرده بايد از آبان ماه ظرفيت پرواز حداكثر  تا ۶۰ درصد پر شود و فاصله گذاري اجتماعي در كابين پرواز نيز رعايت شود. بنابراين الزام شركت‌هاي هواپيمايي به اجراي اين سايت خود در تغيير قيمت بليت هواپيما موثر است.

وي افزود: يكي ديگر از دلايل افزايش قيمت بليت هواپيما اين است كه ۶۰ درصد هزينه شركت‌هاي هواپيمايي براي تامين تجهيزات  و آماده سازي خود براي ارائه خدمات به مردم ارزي است و نرخ ارز در جدول نرخ نامه قبلي ۱۱ هزار تومان بود در حالي كه هم اكنون نرخ دلار به حدود ۳۰ هزار تومان افزايش يافته است.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اين كه جدول نرخ نامه جديد براي پروازهاي داخلي كه از آبان ماه اعمال مي‌شود، براساس دلار ۲۸ هزار توماني تعيين شده است گفت: در خرداد ماه امسال تنها كف نرخ بليت هواپيما  در برخي مسيرهاي پروازي تغيير كرد و در نرخ نامه جديد براي آن كه بتوانيم با اعمال تغييرات مذكور حضور خود در بازار و ارائه خدمات به مردم را ادامه دهيم. ناگزير به اعمال تغيير نرخ قيمت بليت هواپيما شديم كه به صورت ميانگين بين ۵۰ تا ۸۰ درصد اين تغييرات در قيمت اعمال شده است.

به گزارش ايسنا، جدول دامنه نرخ بليت پروازهاي داخلي خطوط هوايي كشور كه از آبان ماه اعمال مي‌شود را مي توانيد از اينجا مشاهده كنيد.