خوزنا : خبري از صندوق توسعه ملي نيست؟
جمعه، 18 مهر 1399 - 18:56 کد خبر:90297

دقيقا يك ماه از وعده تزريق يك درصد از منابع صندوق توسعه ملي به صندوق تثبيت بازار گذشته است و با اينكه چند تاريخ مختلف به صورت غيرمستقيم نيز براي اجرايي شدن وعده مذكور از سوي مسئولان اعلام شد، هنوز خبر دقيقي از تزريق اين پول به بورس نيست.

به گزارش ايسنا، تصميم تزريق يك درصد از صندوق توسعه ملي در روزهايي گرفته شد كه شاخص بورس به طور مداول حركتي نزولي داشت و مسئولان در پي تزريق منابع جديد به اين بازار براي بازگرداند تعادل به آن بودند. هرچند اين تصميم مخالفان زيادي نيز داشت و برخي كارشناسان بر اين نكته تاكيد مي كردند كه اجراي چنين تصميمي نه تنها به بازار سرمايه كمك نمي كند، بلكه باعث دخالت در اين بازار شده و اجازه نمي دهد بورس راه خود را پيدا كند.

با همه اين اوصاف، با وجود اينكه دقيقا يك ماه از خبري كه از سوي حسن قاليباف اصل-رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار- مبني بر تزريق يك درصد از منابع صندوق توسعه ملي به صندوق تثبيت بازار با هدف بازارگرداني مداوم همه نمادها و افزايش نقدشوندگي اعلام شد، هنوز خبري از اجراي اين تصميم نيست.

البته چندي پيش يكي از اعضاي شوراي عالي بورس به ايسنا گفت كه اين اقدام قطعا صورت مي گيرد و درحال طي كردن مراحل اداري است. حتي برخي منابع خبري از تزريق اين پول در آخر هفته جاري خبر داده بودند كه اين اتفاق تا كنون رخ نداده است.

البته چراغ بازار سرمايه در روزهاي مياني و پاياني هفته جاري سبز بود و برخي تحليلگران بر اين باورند كه اصلاح شاخص تمام و حركت بازار منطقي شده است و در اين شرايط شايد نيازي به تزريق منبع جديد نباشد، با اين حال بايد منتظر ماند و ديد تصميم مسئولان در اين مورد چه خواهد بود.