خوزنا : سيگنال‌هاي مثبت بورس در هفته آينده
چهارشنبه، 23 مهر 1399 - 18:15 کد خبر:90371

تجارت نيوز: در پايان معاملات آخرين روز هفته، شاخص كل بازار سهام متاثر از عرضه زياد در نمادهاي بانكي و فلزات با افت يك درصدي به يك ميليون و ۵۶۱ هزار واحد رسيد. بازار هفته آينده چه مي‌شود؟

 به نظر مي‌رسد بازار سهام در حال آماده‌سازي براي از سرگيري روند صعودي خود است و متغييرهايي از جمله قيمت دلار و انتخابات امريكا بر روند شاخص كل بازار سهام تاثيرگذار است. اما با توجه به اين متغييرها روند بازار هفته آينده چگونه است؟

پيمان حدادي، كارشناس بازار سهام  بيان كرد: با وجود روند منفي شاخص كل در پايان معاملات سه روز اخير بازار سهام شاهد افزايش حجم معاملات هستيم كه باعث اميدواري به بازار سهام است، سيگنال‌هاي اميدواركننده‌اي به بازار سهام مخابره مي‌شود كه اخبار لغو تحريم‌ها و قيمت ارز مي‌تواند از مهم‌ترين اين سيگنال‌ها در كوتاه‌مدت باشد.

اين كارشناس در رابطه با بزرگ‌ترين متغيير تاثيرگذار بر بازار سهام گفت: بعد از انتخابات امريكا و مشخص شدن قيمت ارز بازار بيشتر به سمت ريسك‌پذيري مي‌رود.

او در رابطه با بورس هفته بعد گفت: هفته بعد به دليل خبر لغو تحريم‌هاي آمريكا و احتمالا افزايش حجم معاملات به دليل ارزندگي سهم‌ها و همچنين گزارش‌هاي 6 ماهه روند بازار صعودي خواهد بود، هرچند ممكن است در روزهاي ابتدايي هفته شايد روند به صورت اندك منفي باشد اما بازدهي بازار سهام هفته آينده احتملا مثبت خواهد بود.