خوزنا : توزيع رايگان و صلواتي ماسك توسط سپاه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 - 18:17 کد خبر:90375

ايلنا : فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، حمايت جدي از كادر درماني، پرستاري و بيماران مبتلا به كوييد -۱۹ را يكي از كار ويژه‌‎هاي مهم سپاه تهران ارزيابي كرد و گفت: آمادگي داريم تمامي امكانات بيمارستاني مانند آمبولانس و مراكز بهداشتي سپاه تهران را در صورت لزوم در اختيار وزارت بهداشت و درمان قرار دهيم.

سردار محمدرضا يزدي با اشاره به اقدامات سپاه تهران در ايام شيوع ويروس كرونا گفت: ما امروز با شرايط ويژه‌اي روبه رو هستيم، بر همين اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و همچنين سپاه محمد رسول الله (ص) تهران چند كار ويژه را با هدف جلوگيري از شيوع ويروس در سطح شهر مد نظر قرار داده و دنبال مي‌كند؛ ابتدا موضوع آموزش شيوه‌هاي پيشگيري از ابتلا و اطلاعات مهم در خصوص كوييد-۱۹ در فضاي مجازي است كه با پيك سوم اين بيماري توسط گردان‌هاي سايبري براي مردم مجدداً آغاز شده و به صورت جدي پيگيري مي‌شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ توزيع رايگان و صلواتي ماسك را از جمله كارويژه‌هاي سپاه در پيك سوم كرونا دانست و افزود: آغاز روند ضد عفوني كردن اماكن عمومي مانند مترو، ايستگاه‌هاي اتوبوس، قطار و فروشگاه هاي بزرگ و ايجاد نقاهتگاه‌هاي وسيع كه اگر بيمارستان‌‎ها با مشكل و محدوديت‌هاي فيزيكي مواجه شدند بتوانيم بخشي از بيماران را پيش از بستري در بيمارستان و يا در دروان نقاهت در اين محل قرنطينه كنيم. البته نقاهتگاه‌ها پيش از اين ساخته شده و اكنون به صورت‌هاي ديگر در حال استفاده است اما تصميم داريم فضاي فيزيكي و امكانات تجهيزاتي آن را گسترش دهيم.

سردار يزدي اضافه كرد: براي مقابله با افرادي كه نسبت به رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در اماكن عمومي بي‌توجه هستند گروهي را با نيروي انتظامي و كادر درماني و پزشكي تشكيل داديم تا آنها را با امر به معروف و نهي از منكر ارشاد كرده و در صورت بي‌توجهي به تذكرات و توصيه‌ها، به دليل رفتار پرخطر و تهديد سلامتي مردم با آنها برخورد مي‌كنيم اما كار ارشادي در اولويت قرار داشته، بر همين اساس ماسك رايگان را در اختيار افرادي قرار مي‌دهيم كه بدون ماسك در اماكن‌هاي عمومي حاضر شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، حمايت جدي از كادر درماني، پرستاري و بيماران مبتلا به كوييد -۱۹ را يكي از كار ويژه‌‎هاي مهم سپاه تهران ارزيابي كرد و گفت: آمادگي داريم تمامي امكانات بيمارستاني مانند آمبولانس و مراكز بهداشتي سپاه تهران را در صورت لزوم در اختيار وزارت بهداشت و درمان قرار دهيم. در حال حاضر نيز از تمام ظرفيت بيمارستان بقيه‌الله براي بستري و درمان بيماران كرونايي استفاده مي‌شود و در صورت نياز تمامي درمانگاه‌هاي خود را به بيماران كرونايي اختصاص خواهيم داد.