خوزنا : بهبود كيفيت يادگيري كلاس اوليها نيازمند همكاري خانواده‌ها
شنبه، 3 آبان 1399 - 19:25 کد خبر:90470

معاون آموزش ابتدايي گفت: در آموزش مجازي ايجاد يك ارتباط معني‌دار در يادگيري مفاهيم پايه براي دانش آموزان مقطع ابتدايي يك چالش جدي است كه براي بهبود كيفيت يادگيري مخصوصا در دانش آموزان كلاس اولي به همكاري خانواده‌ها نياز داريم.

به گزارش ايسنا، رضوان حكيم زاده با حضور در استوديو نگاه در خصوص سطح يادگيري دانش آموزان دوران ابتدايي مخصوصا كلاس اولي‌ها در آموزش‌هاي مجازي اظهار كرد: آموزش مجازي در دنيا از سال‌ها قبل شروع شده اما خاستگاه اين آموزش عمدتا آموزش‌هاي بزرگسالان بوده است و براي كودكان چندان كاربردي ندارد.

وي افزود: در كشورهاي مختلف دنيا از فناوري‌هاي نوين،  بيشتر براي غني‌سازي محيط يادگيري مثل طراحي كتاب‌هاي ديجيتال و مدارس هوشمند استفاده مي‌شود اما اينكه آموزش مجازي به طور كلي جايگزين آموزش حضوري شود براي كودكان مخصوصا سال اولي‌ها يك چالش جدي است.

معاون آموزش ابتدايي تصريح كرد: كودكان در مدرسه از طريق تعامل با معلم و ساير همكلاسان در جنبه‌هاي مختلف اجتماعي رشد پيدا مي‌كنند. از طرف ديگر براي دانش آموزان سال اول دبستان، ايجاد يك ارتباط معني‌دار در يادگيري مفاهيم پايه‌اي خواندن، نوشتن و حساب كردن يك چالش جدي است به همين دليل در بازگشايي مدارس در اكثر كشورهاي دنيا، شروع زمان مدارس از ابتدايي شروع مي‌شود.

حكيم زاده گفت: در دوره ابتدايي دانش آموزان مهارت محور هستند و از طريق عملي يا دست ورزي آموزش مي‌بينند و آموزش مجازي به دليل اينكه توانايي آموزش‌هاي مهارت محور را ندارد و نمي‌تواند مهارت‌هاي عملي را به خوبي آموزش دهد؛ براي اين دانش آموزان يك چالش جدي است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، شايان ذكر است؛ حكيم زاده در اين گفتگو به نكاتي همچون ارزيابي يادگيري دانش آموزان دوره ابتدايي از اسفند تا خرداد سال قبل، برنامه ريزي براي مقطع ابتدايي در سال تحصيلي ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ، راهكارهاي يادگيري بهتر و چگونگي آموزش دانش آموزان كلاس اول ابتدايي در فضاي مجازي و نقش والدين در شرايط جديد آموزش اشاره كرد.