خوزنا : چند توصيه براي افرادي كه نمي‌توانند ورزش كنند
سه شنبه، 6 آبان 1399 - 08:39 کد خبر:90491

براي حفظ سلامت قلب ضرورت دارد بدن از تناسب لازم برخوردار باشد و به همين دليل انجام حركات ورزشي حائز اهميت است.

 ايسنا: در زندگي امروزي، بيشتر افراد به بيماري‌هاي قلبي دچار يا در معرض خطر ابتلا هستند و در چنين شرايطي آگاهي افراد از نوع نوشيدني‌ها و خوراكي‌هايي كه مصرف مي‌كنند و تاثير آنها بر سلامتي امري ضروريست.

براي افرادي كه نسبت به تناسب اندام خود نگراني دارند و به دنبال حفظ سلامت قلب هستند اما به دلايلي مثلا برخي عارضه‌هاي جسمي قادر به ورزش كردن نيستند، اعمال چند تغيير در سبك زندگي و رژيم غذايي مي تواند به حفظ سلامت قلب آنان كمك كند. سايت pledgetimes به برخي از اين تغييرات مفيد براي سلامت قلب اشاره كرده است.

مصرف ميزان بيشتري از مواد غذايي حاوي امگا-۳

اسيدهاي چرب امگا-۳ از چربيهاي سالم براي قلب به حساب مي آيند كه سلامت قلب را حفظ مي كنند. مصرف چنين مواد غذايي سطح تري گليسيريد در بدن را كاهش داده و سلامت قلب را حفظ مي كند. ماهي سالمون، دانه هاي كتان، گردو و دانه‌هاي آفتابگردان از بهترين خوراكي‌هاي حاوي امگا-۳ به حساب مي‌آيند.

كاهش مصرف مواد غذايي چرب

مصرف مواد غذايي چرب سطح كلسترول در بدن را افزايش داده كه موجب بروز بيماري هاي قلبي از قبيل حمله قلبي، نارسايي قلبي و بيماريهايي همچون سكته مغزي مي شود. در اين شرايط لازم است مصرف مواد غذايي چرب را كاهش داد. سيب زميني سرخ كرده و غذاهاي فراوري شده همچون پيتزا، همبرگر از جمله مواد غذايي چرب هستند كه به طور متداول مصرف مي‌شوند.

مصرف ميزان بيشتري از ميوه ها و سبزيجات

براي حفظ سلامت قلب مصرف ميزان بيشتري از مواد غذايي طبيعي و سالم توصيه مي شود. گنجاندن انواع ميوه و سبزيجات تازه و سالم به رژيم غذايي توصيه مي شود چرا كه حاوي انواع آنتي اكسيدانهاست و مصرف آنها به حفظ بدن در برابر انواع بيماري‌ها كمك مي‌كند.

خودداري از استعمال سيگار و مواد الكلي

استعمال سيگار و مصرف مواد الكلي تاثير منفي بر سلامتي دارند چرا كه احتمال ابتلاي فرد به انواع بيماري‌ها را افزايش مي‌دهند. همچنين مصرف اين دو ماده با افزايش خطر حمله قلبي و ديگر بيماري‌هاي قلبي عروقي همراه است.