خوزنا : كارانه كادر درمان تا دو روز آينده پرداخت مي‌شود
چهارشنبه، 7 آبان 1399 - 13:18 کد خبر:90515

خبرگزاري ايسنا: رييس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت كارانه كادر درمان و آموزش پزشكي كشور خبر داد.

 محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ماه‌ها تاخير در پرداخت كارانه كادر درمان اين فرصت براي سازمان برنامه و بودجه فراهم شد كه ۵ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان را به صورت يكجا براي تسويه مطالبات كادر درمان و همه افرادي كه در وزارت بهداشت مشغول خدمت هستند، پرداخت كند و طي امروز و فردا وزارت بهداشت اين ميزان را به حساب تك‌تك آن افراد واريز كند.

وي افزود: همچنين مطالباتي كه بازنشستگان سال ۹۸ داشتند را نيز مشخص كرديم و الان يك هفته است كه پاداش بازنشستگي اين افراد در حساب خزانه محفوظ است تا دستگاه ذيربط، اطلاعات لازم و ليست افراد متقاضي را به ما بدهد. بنابراين از دستگاه‌ها انتظار داريم كه اين پاداش بازنشستگي كه يك هفته است در حساب خزانه مانده را بيايند و با تحويل اطلاعات، دريافت كنند.

نوبخت تاكيد كرد: همچنين با يك برداشت ناردست، موضوعي در فضاي مجازي مطرح شده بود كه در فروردين امسال بخشي از فروش فرآورده‌هاي نفتي سال قبل به حساب خزانه واريز شد و ما حساب كرده بوديم كه اين رقم را تا اسفندماه بگيريم كه به دلايل متعدد از جمله تحريم‌ها، اين پول سال ۹۹ واصل شد و ما اين رقم را براي طرح‌هاي خاصي استفاده كنيم كه تا پايان سال انجام شود و از اين جهت توافق كرديم كه موجودي نقدينگي اين ارقام را كه حدود ۴ ميليارد تومان بود و الان حدود ۳ هزار و ۷۵۰ ميليارد تومان آن تخصيص داده شده را منتشر مي‌كنيم.

رييس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: اين رقم عمدتاً براي تكميل طرح‌هاي عمراني و زيربنايي كشور كه به آن‌ها احتياج داريم، صرف شده است. تلقي‌هاي ديگري كه شده بود، به دليل ناكافي‌بودن اطلاعات، غيردقيق و نادرست بود.

نوبخت همچنين يادآور شد: در پاره‌اي از موارد براي موضوع همسان‌سازي، مشكلات و كاستي‌هاي وجود داشت كه الان در حال رفع اين مشكلات هستيم و مواردي كه پيش آمده بود را در حقوق آبان‌ماه اين افراد جبران خواهيم كرد تا طبق قانون به اندازه ۹۰ درصد حقوقي كه شاغلي در رده آنان دريافت مي‌كند را داشته باشند.