خوزنا : زمان ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان كنكور اعلام شد
شنبه، 10 آبان 1399 - 08:22 کد خبر:90544

خبرگزاري ايسنا: نتايج نهايي پذيرش رشته‌هاي مختلف تحصيلي با آزمون دوره‌هاي روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، دانشگاه پيام‌نور، پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي، رشته‌هاي تحصيلي مجازي، پرديس و شهريه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور و همچنين رشته‌هاي تحصيلي پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي دانشگاه آزاد اسلامي در سال تحصيلي ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد.

پذيرفته‌شدگان براي اطلاع از نحوه، تاريخ و مدارك لازم براي ثبت‌نام ضرورت دارد از تاريخ ۱۴ آبان به سايت اطلاع‌رساني دانشگاه و يا موسسه آموزش عالي محل قبولي خود مراجعه كنند. عدم اقدام به موقع پذيرفته‌شدگان براي ثبت‌نام به منزله انصراف قطعي آنها از تحصيل تلقي خواهد شد.

نتايج مربوط به ساير رشته‌هاي تحصيلي (بجز رشته‌هاي تحصيلي پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي) دانشگاه آزاد اسلامي همزمان از طريق سايت اطلاع رساني مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي اعلام مي‌شود.

متقاضياني كه هم در رديف پذيرفته‌شدگان يكي از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و هم در رديف پذيرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامي قرار مي‌گيرند توجه داشته باشند كه منحصراً مي‌توانند در يكي از كدرشته‌محل‌هاي قبولي ثبت‌نام كنند و به عبارتي مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولي نيستند، در غير اين صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

همچنين آن دسته از متقاضياني كه در مرحله اعلام نتايج رشته‌هاي تحصيلي پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (در تاريخ ۲۴ مهر ۹۹) در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار گرفته‌اند و هم اكنون نيز در رديف پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي تحصيلي با آزمون قرار دارند، بايد از دو رشته قبولي اعلام شده يكي را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصيل بپردازند و ثبت‌نام در يك رشته تحصيلي به منزله انصراف از رشته ديگر تلقي خواهد شد.

بر اساس مصوبه بيست و سومين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو ۲۴ تير ۹۹، متقاضياني كه در رديف قبولي نهايي مرحله پذيرش با سوابق تحصيلي (رشته‌هاي بدون آزمون) قرار گرفته‌اند، چنانچه هم اكنون نيز در رديف قبولي رشته‌هاي با آزمون هستند و تمايل به تحصيل در رشته‌هاي با آزمون را دارند، تمامي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي دولتي و غيردولتي و دانشگاه آزاد اسلامي موظف به همكاري با داوطلب و عودت مدارك و شهريه اخذ شده براي ثبت‌نام در رشته‌هاي بدون آزمون هستند.

همچنين با توجه به برگزاري امتحانات جبراني دوره پيش‌دانشگاهي (براي نظام آموزشي سالي واحدي يا ترمي واحدي) و يا پايه دوازدهم (براي نظام آموزشي ۳-۳-۶) در شهريور ماه، در صورتي كه پذيرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام حسب مورد موفق به ارائه گواهي پيش‌دانشگاهي و يا گواهي پايان تحصيلات دوره دوم متوسطه (نظام آموزشي ۳-۳-۶) نشوند، لازم است تعهدي مبني بر ارائه گواهي فراغت از تحصيل تا تاريخ ۳۰ مهر ۹۹ در دانشگاه محل قبولي بدهند. بديهي است در صورت عدم ارائه گواهي مذكور تا تاريخ ۳۰ مهر ۹۹ قبولي آنان لغو مي‌شود.

پذيرفته‌شدگان بايد با مراجعه به سامانه «تأييديه مدارك تحصيلي وزارت آموزش و پرورش» به آدرسhttps://emt.medu.ir فرم مربوط را تكميل كرده و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزينه، كد پيگيري و تأييديه پرداخت دريافت كنند. پذيرفته‌شدگان بايد در مرحله ثبت‌نام الكترونيكي در دانشگاه محل قبولي، كد پيگيري دريافت شده از سامانه «تاييديه مدارك تحصيلي وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج كرده و يا در مراجعه حضوري به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولي ارائه كنند.

دانشجويان اخراجي آموزشي موضوع آيين‌نامه آموزشي و همچنين دانشجويان دوره كارشناسي كه مدرك معادل كارداني (اعم از كارداني عمومي و يا كارداني‌) را اخذ كرده‌اند نيز مانند مقررات مربوط به دانشجويان انصرافي پس از تسويه حساب كامل با مؤسسه ذيربط و همچنين اداره كل امور دانشجويان داخل و صندوق رفاه دانشجويان وزارت ذيربط و در صورت نداشتن مشكل نظام وظيفه (براي برادران‌) هيچ محدوديتي در انتخاب رشته نداشته و حق ثبت‌نام در رشته قبولي اعلام شده را دارا هستند.
اين متقاضيان مي‌توانند تمامي تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصيلات خود به صورت يكجا به انجام برسانند.

فارغ‌التحصيلان و يا هريك از دارندگان مدرك كارداني (فوق‌ديپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و يا كارداني پيوسته آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي، دانشگاه جامع‌علمي-كاربردي و يا دانشگاه آزاد اسلامي براي رشته‌هاي تحصيلي پذيرش براي نيمسال اول سال تحصيلي ۱۴۰۰-۱۳۹۹ كه حداكثر تا تاريخ ۳۰ مهر ۹۹ و براي رشته‌هاي تحصيلي پذيرش براي نيمسال دوم سال تحصيلي ۱۴۰۰-۱۳۹۹ كه تا تاريخ ۳۰ بهمن ۹۹ فارغ‌التحصيل شده‌اند:

۱. رشته تحصيلي آنها مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا دانشگاه آزاد اسلامي باشد.
۲. رشته تحصيلي دوره كارداني آنان فاقد دوره كارشناسي ناپيوسته باشد.
۳. در مهلت تعيين شده بعد از اتمام تحصيل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون پذيرفته شده‌اند.

در صورت قبولي در رشته‌هاي تحصيلي گروه آزمايشي ذيربط و در مقطع بالاتر از كارداني و با احتساب تعدادي از واحدهاي دوره كارداني در دوره بالاتر به نحوي كه حداكثر طول مدت تحصيل آنها از كارداني به مقطع بالاتر ۲ سال كمتر از طول مدت تحصيل طبق ضوابط وزارت متبوع در همان دوره تحصيلي باشد، قبولي آنان از نظر نظام وظيفه بلامانع است. در غير اين صورت قبولي‌آنان لغو مي‌شود.

دارندگان مدرك كارداني (فوق ديپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي) كه در هر يك از رشته‌هاي تحصيلي نيمسال اول پذيرفته شده‌اند چنانچه در حين انجام خدمت ضرورت (وظيفه عمومي) هستند با ارائه گواهي از يگان مربوط مبني بر اينكه دوران خدمت ضرورت (وظيفه عمومي‌) آنان تا تاريخ ۳۱ شهريور ۹۹ (براي هر يك از رشته‌هاي تحصيلي نيمسال اول) و يا تا تاريخ ۳۰ بهمن ۹۹ (براي هر يك از رشته‌هاي تحصيلي نيمسال دوم) به پايان خواهد رسيد، مجاز به ثبت‌نام در رشته قبولي اعلام شده هستند.

فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي كارداني (‌فوق ديپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي‌) رشته‌هاي تحصيلي گروه آموزشي پزشكي (‌اعم از خواهران و برادران‌) كه خدمات قانوني مقرر آنان (طرح لايحه نيروي انساني) تا تاريخ ۳۱ شهريور ۹۹ به پايان رسيده باشد، مجاز به انتخاب رشته‌هاي نيمسال اول و دوم بوده‌اند و فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي مذكور كه خدمات قانوني مقرر آنان تا تاريخ ۳۰ بهمن ۹۹ به پايان مي‌رسد، منحصراً مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي داراي پذيرش براي نيمسال دوم سال تحصيلي بوده‌اند.

آن دسته از دارندگان مدرك كارداني (فوق‌ديپلم) رشته‌هاي تحصيلي گروه آموزشي پزشكي كه خدمات قانوني مقرر آنان تا تاريخ ۳۰ بهمن ۹۹ به پايان نخواهد رسيد، مجاز به ثبت‌نام در رشته قبولي (پذيرش براي نيمسال دوم سال جاري هم) نبوده و قبولي آنان لغو خواهد شد.