خوزنا : توافق براي حذف ۲۵۰ مدرسه سنگي در خوزستان
چهارشنبه، 28 آبان 1399 - 17:48 کد خبر:90890

مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان، با اشاره به اولويت‌هاي اين اداره‌كل در مدرسه‌سازي، گفت: حذف مدارس سنگي يكي از اولويت‌هاي اداره كل نوسازي مدارس خوزستان است؛ در اين راستا توافق كرديم كه بيش از ۲۵۰ كلاس درس سنگي را با كمك اعتبارات دولتي، استاني، ملي و كمك خيرين مدرسه ساز، حذف كنيم.

ايسنا: علي قرباني در حاشيه آيين افتتاح هنرستان شهداي وزارت امور خارجه كه امروز (۲۸ آبان) در سوسنگر برگزار شد، اظهار كرد: خدا را شاكريم كه در هفته بزرگداشت آزادسازي سوسنگرد، اين هنرستان را افتتاح كرديم؛ هنرستان شهداي وزارت امور خارجه با زيربناي بالغ بر ۴ هزار متر مربع و اعتبار بيش از ۱۵ ميليارد تومان امروز در سوسنگرد افتتاح شد.

وي با بيان اينكه اين پروژه با كمك خيرين مدرسه ساز و همراهي دولت ساخته شد، افزود: از هزار و ۳۰۰ كلاس درسي كه تحويل خواهيم داد، بيش از ۹۰۰ كلاس با مشاركت خيرين در حال ساخت است. اميدواريم كه با كمك خيرين مدرسه ساز، در ساخت مدرسه در مناطق دورافتاده و حذف مدارس سنگي با حمايت دولت گام‌هاي محكم برداريم.

مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان بيان كرد: درحال برنامه‌ريزي هستيم كه امسال با تحويل حدود هزار و ۳۰۰ كلاس درس به عنوان اولين استان، تا پايان سال كلاس‌ها را به بهره برداري برسانيم كه نتايج مثبت آن را دانش آموزان عزيز در سال تحصيلي آينده مشاهده خواهند كرد.

قرباني با برشمردن اولويت‌هاي اداره كل نوسازي مدارس خوزستان، گفت: اولويت ما در ساخت مدارس، مناطق محروم هستند. البته حذف مدارس سنگي نيز يكي از اولويت‌هاي اداره كل نوسازي مدارس خوزستان است؛ در اين راستا توافق كرديم كه بيش از ۲۵۰ كلاس درس سنگي را با كمك اعتبارات دولتي، استاني، ملي و كمك خيرين مدرسه ساز، حذف كنيم. البته تاكنون بيش از ۲۰ كلاس سنگي حذف و ۶۰ كلاس ديگر نيز در حال حذف شدن هستند. به جاي مدارس سنگي، كلاس‌هاي كانكسي و صنعتي ساز جايگزين مي‌شوند.

وي در پايان با اشاره به اجراي طرح آجر به آجر در استان، تصريح كرد: يكي ديگر از اولويت‌هاي ما پيگيري به ثمر رسيدن طرح آجر به آجر است كه در واقع مشاركت همگاني در ساخت مدرسه است. اولين پروژه اين طرح هدفگذاري شده و بيش از ۲۰۰ ميليون تومان توسط ۱۲ هزار نفر از هم‌استاني‌هاي عزيز جمع آوري و پروژه هفته گذشته خشت‌گذاري شد. اميدواريم كه اين مدرسه تا پايان سال به بهره برداري برسد. هدف بعدي اداره كل نوسازي تشكيل يك پويش با معرفي يك مدرسه سنگي و خطرساز به هم استاني‌ها است.