خوزنا : زمان پايان محدوديت شهر‌ها مشروط شد
جمعه، 30 آبان 1399 - 10:41 کد خبر:90910

خبرگزاري ايسنا: در اجراي مصوبات ستاد ملي مديريت كرونا و در پاسخ به پيگيري‌هاي مردمي و مطالبات افكار عمومي در راستاي قطع زنجيره انتشار و انتقال ويروس منحوس كرونا، كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي وزارت كشور اطلاعيه شماره ۲ خود را در خصوص طرح جامع مديريت هوشمند محدوديت‌ها متناسب با روند و وضعيت بيماري كوويد ۱۹ در شهرها منتشر كرد.

 در متن اين اطلاعيه آمده است: در اجراي مصوبات ستاد ملي مديريت كرونا و در پاسخ به پيگيري‌هاي مردمي و مطالبات افكار عمومي در راستاي قطع زنجيره انتشار و انتقال ويروس منحوس كرونا، اطلاعيه شماره ۲ كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي در خصوص طرح جامع مديريت هوشمند محدوديت‌ها متناسب با روند و وضعيت بيماري كوويد ۱۹ در شهرها به استحضار ملت ايران و اصحاب رسانه مي‌رسد و جزئيات مرتبط با هر يك از موضوع هاي مطرح شده، در اطلاعيه هاي بعدي اعلام مي‌شود.

برگزاري تمامي نمايشگاه ها ممنوع شد

اين اطلاعيه مي افرايد: طرح جامع مديريت هوشمند محدوديت‌ها بر پايه جغرافيايي شهرها تدوين و اجرا خواهد شد. علاوه بر محدوديت‌ها مشخص شده در طرح، برگزاري هرگونه نمايشگاه(عمومي، تخصصي و بين المللي) در همه وضعيت‌ها (زرد، نارنجي و قرمز)، تا عادي شدن شرايط ممنوع است.

نحوه فعاليت بقاع متبركه و اماكن مقدس

بر اساس اطلاعيه وزارت كشور ادامه فعاليت بقاع متبركه و اماكن مقدس زيارتي برابر دستورالعمل‌هاي ابلاغي قبلي وزارت بهداشت خواهد بود. همچنين همه دستگاه‌هاي دولتي، اشخاص حقيقي و حقوقي بخش غير دولتي و توليدي مكلف به اجراي دستورالعمل‌هاي ابلاغي در چارچوب مديريت بيماري هستند.

استفاده از ماسك در اماكن عمومي الزامي است

زمان پايان محدوديتها فعلا مشخص نيست

طبق اطلاعيه مذكور استفاده از ماسك در اماكن عمومي و پرتردد در همه شهرها در همه وضعيت‌ها الزامي مي‌باشد و متخلفان برابر مصوبات ستاد ملي جريمه خواهند شد. اين در حاليست كه زمان خاتمه محدوديت‌ها در شهرهاي زرد، نارنجي و قرمز منوط به تغيير وضعيت‌ها بوده لذا تصور دو هفته‌اي بودن طرح تلقي درستي نيست.

بر اساس آنجه در اطلاعيه وزارت كشور آمده است، ليست مشاغل گروه دوم عبارتند از:

۱- بوستان‌ها و مراكز تفريحي
۲- پاساژهاي سربسته و سرباز، بازارهاي سرپوشيده، مراكز خريد و فروش بزرگ غير مواد غذايي و بازارهاي موقت
۳- بازارها و نمايشگاه‌هاي فروش انواع خودرو، مراكز شماره گذاري اتومبيل
۴- باشگاه‌هاي ورزشي، سالن‌هاي بدن سازي
۵- آرايشگاه‌هاي مردانه
۶- مراكز فروش لوازم آرايشي و بهداشتي
۷- مراكز فروش فرش و موكت، لوازم خانگي، پارچه، پرده، مبلمان، تزيينات داخلي
۸- مراكز فروش كادويي، اسباب بازي، لوازم‌التحرير
۹- مراكز فروش انواع پوشاك، كيف و كفش، خرازي، خياطي
۱۰- آتليه و عكاسي
۱۱- آژانس مشاور املاك
۱۲- خدمات چاپ ديجيتال
۱۳- مراكر تهيه و طبخ غذا با پذيرش مشتري، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخاني
۱۴- قنادي و شيريني‌پزي تر و خشك، آب ميوه و بستني فروشي و مشاغل مشابه

در پايان اطلاعيه ضمن اعلام اينكه جزئيات بيشتر طرح در اطلاعيه‌هاي بعدي به استحضار ملت خواهد رسيد، از مردم خواسته شده تا اخبار و اطلاعات لازم را از طريق اطلاعيه‌هاي صادره دريافت كنند.