خوزنا : كارگزاران زيارتي تسهيلات كرونايي دريافت مي كنند
سه شنبه، 4 آذر 1399 - 17:22 کد خبر:90999

معاون توسعه مديريت منابع سازمان حج و زيارت گفت: كارگزاران زيارتي مشمول دريافت تسهيلات در دوران كرونا شده و مي توانند با ارائه تقاضا به ادارات كل حج و زيارت استان خود، از اين تسهيلات بهره مند شوند.

ايرنا: محمد آزاد افزود: بنا به دستور رئيس سازمان حج و زيارت و تاييد نماينده مقام معظم رهبري در امور حج و زيارت، مقرر شد با توجه به تعطيلي كامل سفرهاي زيارتي و ركود فعاليت دفاتر خدمات زيارتي در دوران شيوع ويروس كرونا، از كارگزاران زيارتي حمايت شود.

وي ادامه داد: اين اقدام با هدف بهره مندي دفاتر زيارتي از تسهيلات مشاغل آسيب ديده از شيوع ويروس كرونا انجام شد، علاوه بر اين، دفاتر زيارتي تا زمان عبور از بحران همه گيري ويروس كرونا مشمول تسهيلاتي از جمله كاهش متراژ مكان دفاتر زيارتي و همچنين تجميع دو دفتر زيارتي در يك محل مي شوند.

آزاد اظهار اميدواري كرد تا هرچه زودتر با نابودي ويروس كرونا شاهد زيارت مردم در عتبات و رونق فعاليت كارگزاران شويم.

مازاد هزينه حج زائران واريز مي شود

معاون توسعه مديريت منابع سازمان حج و زيارت همچنين گفت: با توجه به اينكه همه ساله هزينه سفر زائران بر اساس نرخ تمام شده و مصوبه كميته نرخ گذاري از متقاضيان تشرف به حج دريافت مي شود، مابه التفاوت آن نيز به حساب زائران واريز مي شود.  

آزاد اضافه كرد: اكنون كه حسابرسي حج تمتع ۹۸ به پايان رسيده بنا به دستور رئيس سازمان حج و تاييد نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت مقرر شد به تناسب گروه قيمتي كاروان ها مازاد دريافتي به حساب زائران كه در سال ۹۸ به سرزمين وحي مشرف شدند، واريز شود بر اين اساس به ميزان حداقل ۱۲۰ تا ۱۶۰ تومان به حساب زائران در بانك ملي واريز خواهد شد.

وي گفت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در جلسه ستاد ملي مبارزه با كرونا مبني بر كمك به خانواده افرادي كه مبتلا به بيماري كرونا شده اند و در  اين رابطه از خيران و مردم خواستند كه وارد ميدان شوند، از اين رو سازمان حج و زيارت نيز وظيفه خود مي داند كه در اين زمينه همكاري كند، بر اين اساس ضمن عمل به فرمايشات رهبري، با هماهنگي ستاد ملي مقابله با كرونا، وزارت بهداشت، مشاركت خيران و خانواده بزرگ حج و زيارت اعم از پرسنل و كارگزاران، بين خانواده ها و افرادي كه مبتلا به بيماري كرونا شده اند، غذا توزيع مي شود.

آزاد ادامه داد: همچنين با رعايت دستورالعمل هاي ستادهاي محلات مديريت كرونا، اقدامات درماني بهداشتي و اوژانسي نيز انجام شده و همان طور كه گفته شد، روزانه غذاي مناسب با حال بيماران كرونايي مطابق دستورالعمل غذايي پزشكان متخصص، پخت شده و به منازل بيماران توسط كارگزاران حج و زيارت توزيع مي شود.