خوزنا : هشدار پليس به فعالان سايت‌هاي قمارآنلاين
پنجشنبه، 25 دی 1399 - 18:12 کد خبر:92476

باشگاه خبرنگاران جوان: رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا گفت: به تبليغات فريبنده آگهي‌هاي سايت‌هاي شرط بندي توجه نكنيد.

سرهنگ علي محمد رجبي رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا اظهار كرد: مجرمان سايبري با تبليغات اغواگرانه در فضاي مجازي افراد را براي حضور در سايت‌هاي شرط بندي و قمار آنلاين وسوسه مي‌كنند.

وي افزود: در اين روش كلاهبرداران با ارائه درگاه بانكي جعلي اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانكي كاربران مي‌كنند.

رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا تصريح كرد: سايت‌هاي شرط بندي اغلب از طريق كشور‌هاي خارجي هدايت مي‌شوند و ساليانه مبالغ قابل توجهي ارز را از كشور خارج مي‌كنند.

وي افزود: راه اندازي سايت‌هاي قمار و شرط بندي و فعاليت در آن‌ها، بر اساس قانون جرم است كه در اين خصوص مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ قانون مجازات اسلامي در ارتباط با مجازات شرط بندي در فضاي مجازي تبيين شده است.

به گفته سرهنگ رجبي طبق ماده ۷۰۷ قانون مجازات اسلامي هر شخص آلات و وسايل مخصوص به قماربازي را بسازد يا بفروشد يا در معرض فروش قرار دهد يا از خارج كشور وارد كند و يا در اختيار فرد ديگري قرار دهد، مجرم محسوب مي‌شود.

رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا خطاب به افرادي كه وارد اين حيطه و به سمت شرط بندي آنلاين كشيده مي‌شوند، هشدار داد و گفت: از فعاليت در سايت‌هاي قمار خودداري كنيد و به تبليغات فريبنده آن‌ها توجهي نكنيد.