خوزنا : سفرهاي جاده‌اي دوباره ممنوع مي‌شود؟
پنجشنبه، 25 دی 1399 - 18:19 کد خبر:92489

ايسنا: محمد اسلامي درباره آخرين وضعيت ترددهاي بين استاني و سفرهاي جاده‌اي اظهار كرد: مصوبات و پروتكل‌هاي ستاد ملي مقابله با كرونا هيچ تخفيفي ندارد و تغييري در آن‌ها ايجاد نشده است. بلكه اين شرايط كسب و كار مردم است كه بايد بر اساس پروتكل‌هايي و البته در وضعيت‌هاي بهبود يافته كرونا ادامه پيدا كند. در رابطه با ترددها جاده‌اي نيز بايد گفت كه آمارها نشان مي‌دهد كه همچنان شاهد كاهش ۲۰ درصدي نسبت به شرايط عادي هستيم.

وي افزود: قرارگاه عملياتي ستاد مقابله با كرونا به استانداران اختيار داد تا درباره ترددها را در شهرستان‌ها بر اساس چارچوبي كه كميته اجتماعي و امنيتي اعلام كرده، بتوانند تصميم‌گيري كنند و موضوعي كه در حال حاضر وجود دارد اين است كه وضعيت شيوع كرونا در كشور به گونه‌اي است كه نقاط قرمز به شدت كم شده و جاي خود را به وضعيت نارنجي، زرد و حتي آبي داده است. اما ادامه يافتن اين شرايط و بهبود هر چه بهتر وضعيت كشور از نظر شيوع ويروس كرونا، مستلزم اين است كه مردم حتما پروتكل‌ها را رعايت كنند و هرگونه شكست پروتكل و عدم رعايت آن موجب گسترش شيوع كرونا شده كه نهايتا باعث بازگشت پروتكل‌هاي سختگيرانه براي كنترل است.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در اعمال پروتكل‌ها و محدوديت‌هاي حمل‌ونقل مانند محدوديت‌هاي تردد تابع ستاد ملي مقابله با كرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هستيم، ادامه داد: ستاد ملي مقابله با كرونا سندي در رابطه با ترددها تصويب و براي هر وضعيتي از قرمز تا نارنجي، زرد و آبي پروتكل‌هاي خاصي تعريف كرد. همچنين در قالب آن وضعيت بازگشايي مشاغل، ادارات و ترددها مشخص شد. مسئله‌اي كه براي ترددها وجود داشت اين بود كه نگاه و رويكرد در اين زمينه از كشوري و استاني به شهرستان محور و مديريت محله محور تغيير پيدا كرد چرا كه اعتقاد در ستاد بر اين بود پيشرفت در اين زمينه تنها با برخورد انتظامي قابل كنترل نيست.

اسلامي اعلام كرد: در همين راستا پايش و كشف افراد مبتلا و شبكه‌اي را كه هر فرد مي‌تواند مبتلا كند در جامعه هدف قرار گرفت و با استفاده از همين مسئله طرح شهيد سليماني اجرايي شد. اين طرح در زمان كوتاهي ميزان و نرخ نفوذ در زنجيره انتقال را كنترل كرد و در كنار كنترل ترددها يكي از بزرگترين اقداماتي بود كه انجام شد.

وي گفت: شبكه گسترده بهداشت و درمان كه با طرح شهيد سليماني ايجاد شده و توسعه يافته به وضعيت سلامت همه خانواده‌ها مسلط شده است و رديابي از اين طريق انجام مي شود. بنابراين اين طرح در كنار كنترل ترددها ادامه يافته و تعطيل نخواهد شد.