خوزنا : جمع‌آوري ۱۲۵ دستگاه استخراج بيت كوين در اهواز
سه شنبه، 30 دی 1399 - 08:43 کد خبر:92548

ايسنا: حسن كريمي  اظهار كرد: با توجه به نظارت‌هاي در حال انجام، با افرادي كه به صورت غيرمجاز از برق با تعرفه‌هاي صنعتي و كشاورزي از دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز استفاده مي‌كنند، به صورت جدي برخورد خواهد شد.

وي افزود: هر بخشي كه از تعرفه‌هاي برق تخطي كند و با استفاده از دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز نسبت به فعاليت در اين زمينه اقدام كند، با آن برخورد خواهد شد زيرا بخشودگي و تعرفه‌هاي دولتي براي بخش توليد و كشاورزي است و نبايد از آن سوءاستفاده شود.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز گفت: بازرسي‌هاي فراواني از محل‌هايي كه احتمال فعاليت دستگاه رمز ارز در آن وجود داشته، انجام شده و تاكنون ۱۲۵ دستگاه استخراج رمز ارز در اهواز شناسايي و جمع‌آوري شده‌اند.

كريمي عنوان كرد: با توجه به مشكلات كمبود گاز و مسائل مربوط به توليد برق نيروگاهي در كشور، بحث بازرسي و جمع‌آوري دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز در دستور كار قرار دارد تا شاهد سوءاستفاده سودجويان از برق با تعرفه‌هاي دولتي نباشيم؛ به ويژه در شرايطي كه كشور به برق نيازمند است.

وي افزود: مصارف متعارف برق در هر فصلي مشخص و تعريف شده است و در صورتي كه ميزان مصرف برق در هر منطقه يا بخشي به صورت نامتعارف افزايش پيدا كند، قطعا با بازرسي و نظارت، علت موضوع بررسي و در صورت مشاهده تخلف از جمله كشف دستگاه استخراج رمزارز با آن برخورد خواهد شد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز خاطرنشان كرد: با توجه به فعاليت دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز، مصرف برق اهواز رشد داشته است كه در اين زمينه با متخلفان به صورت ويژه برخورد خواهيم كرد.