خوزنا : شرط جديد پذيرش تراكنش‌هاي بانكي
جمعه، 3 بهمن 1399 - 11:14 کد خبر:92590

خبرآنلاين: طبق اعلام بانك مركزي از ۵ بهمن ماه سالجاري تراكنش‌هاي بدون كد ملي يا شناسه ملي از سوي بانك‌ها پذيرش نمي‌شوند.

با اعلام بانك مركزي و در راستاي اجراي فرآيند جلوگيري از انجام تراكنش‌هايي كه به يك شخص حقوقي و حقيقي مربوط نيستند، از يكشنبه هفته بعد بانك‌ها تراكنش‌هايي كه در سامانه ساتنا انجام شوند و كد ملي يا شناسه ملي نداشته باشند را برگشت مي‌زنند و پذيرش انجام نمي‌شود.

گفتني است كه اين قانون بلافاصله در سامانه‌هاي بين بانكي و درون بانكي اجرا خواهد شد.

در اين بين، افراد حقيقي و حقوقي كه كد ملي يا شناسه ملي خود را به بانك احراز نكرده باشند، از اين زمان به بعد نمي‌توانند از خدمات بانكي بهره مند شوند.

ساتنا سامانه‌اي الكترونيكي است كه پردازش و تسويه تراكنش‌هاي بين بانكي و دستور پرداخت‌هاي فوري را به صورت انفرادي و آني انجام مي‌دهد. در اين سامانه مشترياني كه در بانك ملي داراي يكي از انواع حساب (جاري، پس انداز و كوتاه مدت) هستند، مي‌توانند نسبت به انتقال وجوه (مبالغ بيش از ۱۵ ميليون تومان) به حساب خود و يا ساير افراد در ساير بانك‌ها اقدام كنند.

سامانه ذكر شده به مشتريان يك بانك اين امكان را مي‌دهد تا با مراجعه به شعب بانك خود و يا از طريق سامانه اينترنتي بانك حواله‌هايي با مبالغ بيش از ۱۵ ميليون تومان را به هر حسابي در هر بانكي انتقال دهند.