خوزنا : درمان بيماران صعب‌العلاج رايگان انجام مي‌شود
شنبه، 4 بهمن 1399 - 10:22 کد خبر:92611

معاون فرهنگي، اجتماعي و امور استان‌هاي سازمان تامين اجتماعي گفت: در راستاي ارائه خدمات به بيمه‌شدگان، درمان بيماران صعب‌العلاج بدون پرداخت هزينه انجام خواهد شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي، عادل دهدشتي در نشست با رئيس و اعضاي هيات مديره كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ايران با بيان اينكه نگرش حاكم بر اين سازمان مبتني بر تعامل سازنده با شركاي اجتماعي است، عنوان كرد: سطح بندي مراكز درماني باعث توزيع عادلانه خدمات درماني در كشور شده و در ساخت و ساز مراكز درماني، تجهيز و ارايه خدمات درماني تنها اولويت، نياز واقعي بيمه شدگان است.
وي با بيان اينكه اجراي طرح نسخه الكترونيك از جمله طرح هاي ارزشمند در حوزه درمان تامين اجتماعي است، افزود: در راستاي ارائه خدمات به بيمه شدگان، هزينه درمان بيماران صعب العلاج هم بدون پرداخت هيچ هزينه‌اي انجام خواهد شد.
دهدشتي همچنين از افزايش هزينه اروتز و پروتز خبر داد و گفت: با توجه به بالا رفتن هزينه‌ها، افزايش ۱۵ برابري هزينه اروتز و پروتز جهت رفاه حال و رضايت بيمه شدگان انجام شده است.
معاون فرهنگي، اجتماعي و امور استان هاي سازمان تامين اجتماعي تصريح كرد: با تاكيد مديرعامل سازمان، طرح گفتمان مردمي تامين نيز به منظور بهره مندي از امكانات فضاي مجازي و ارتباط مستمر و مستقيم مديران تامين اجتماعي با روساي كانون ها، اصناف و مجامع كارگري، بازنشستگي و كارفرمايي فراهم شده و با ابلاغ دستورالعمل اين طرح به صورت رسمي از اين فضا جهت گفتمان با شركاي اجتماعي سازمان بهره مند خواهيم شد.
وي گفت: با برگزاري آزمون مديران آينده و مشخص شدن نفرات برتر در اين آزمون، انتخاب مديران استان ها علاوه بر سابقه شغلي منوط به كسب رتبه در اين آزمون و انتخاب مديران بر اساس شايسته سالاري بوده است.

تعامل با شركاي اجتماعي تقويت شود
در ادامه مديركل فرهنگي و اجتماعي سازمان تامين اجتماعي هم با بيان اينكه تعامل اين سازمان با شركاي اجتماعي بايد تقويت شود،گفت: تعامل و گفتمان با نمايندگان كارگران، بازنشستگان و كارفرمايان ما را در رسيدن به اهداف كلان سازمان ياري مي كند و بدون شك تحقق اين اهداف و طي اين مسير با همراهي شركاي اجتماعي هموارتر خواهد شد.
علي جهاني افزود: شركاي اجتماعي بي شك تلاشگران عرصه ي عمل و اجرا بوده اند و داراي جايگاه ويژه اي در سازمان هستند. تلاش مي كنيم كه با بهره مندي از تمام ظرفيت هاي موجود از اين امكان جهت پيشبرد اهداف سازمان استفاده كنيم.
وي گفت: كارگران ساختماني در حوزه آموزش و فني وحرفه اي با مشكلاتي مواجه هستند و با همكاري كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگران ايران درصدد حل اين معضل هستيم.

عضو كارگري هيات امناي تامين اجتماعي نيز در ادامه اين نشست گفت: تعامل با شركاي اجتماعي، اصناف و كانون هاي كارگري دليل احياي معاونت فرهنگي، اجتماعي و امور استان ها بوده، شركاي اجتماعي با سازمان منافع مشترك دارند و حمايت از منافع كارگران حمايت از تامين اجتماعي است.
اكبر شوكت افزود: كاركرد معاونت فرهنگي، اجتماعي و امور استان ها مي تواند ريشه اي و اثر گذار باشد، اين معاونت توانسته اعتماد شركاي اجتماعي را جلب كند و شنونده سخنان شركاي اجتماعي باشد.
عضو اصلي هيات مديره كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگري اظهار داشت: كارگران ساختماني به هنگام بيماري خاص، آسيب ديدگي و حوادث پيش آمده نمي توانند از مزاياي بيمه بهره مند شوند. بايد براي اين معضل چاره اي انديشيد تا اين گروه از بيمه شدگان بتوانند، هنگام بيماري و نياز از خدمات درماني تامين اجتماعي همانند ساير بيمه شدگان بهره مند شوند.

ناصر چمني رئيس كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگران ايران نيز در اين نشست تصريح كرد: سازمان تامين اجتماعي متعلق به تمام كارگران شريف و زحمتكش است و ما وظيفه خود مي دانيم از منافع اين سازمان حمايت كنيم، تشكل ها در همه حال حافظ منافع اين سازمان هستند.

در ادامه هادي ابوي دبيركل كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگران ايران نيز با اشاره به اجراي طرح ۳۰۷۰ سازمان تامين اجتماعي، افزود: شفافيت و پاسخگويي از ثمرات اجراي اين طرح است، اما فرايند اجراي طرح نيازمند اطلاع رساني بيشتر به مخاطبان سازمان جهت بهره مندي صحيح و آسان از مزاياي آن است.

به اعتقاد وي، تشكل هاي كارگري، بازنشستگي و كارفرمايي مدافعان سازمان هستند.

 طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفي سالاري مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با هدف كاهش مراجعات حضوري به شعب و كارگزاري‌هاي اين سازمان افتتاح شد.

اين طرح با ارائه ۳۰ خدمت الكترونيك، ۷۰ ميليون مراجع از مجموع ۹۶ ميليون مراجع تامين اجتماعي به شعب وكارگزاري‌هاي اين سازمان را كاهش مي‌دهد.