خوزنا : برق مناطق تجاري اهواز براي جلوگيري از شيوع كرونا قطع مي شود
دوشنبه، 4 اسفند 1399 - 13:53 کد خبر:95119

مدير روابط عمومي شركت توزيع برق اهواز اعلام كرد: به دستور فرماندار اهواز برق مناطق تجاري و بازار اهواز در صورت رعايت نكردن پروتكل هاي بهداشتي قطع مي شود.

ايرنا: عليرضا شكرخدايي اظهار داشت: فرماندار اهواز به عنوان رييس ستاد مبارزه با كروناي اين شهرستان طي ۲ روز گذشته به اين شركت دستور داد برق برخي مناطق تجاري اهواز كه اقدام به تعطيلي بازار نكرده بودند را قطع  تا از تجمعات مردم در اين مناطق جلوگيري شود.

وي اظهار داشت: ۲ روز پيش برق مركز تجاري كارون اهواز قطع شد و عصر روز گذشته هم برق بازار خيابان سلمان فارسي( نادري) خيابان طالقاني، بازار امام و خيابانهاي فرعي منتهي به اين بازارها براي چند ساعت قطع شد و در صورت اعلام فرمانداري اهواز برق ساير مناطق تجاري باز هم قطع خواهد شد.

وي اضافه كرد: اين شركت ملزم است دستورات ستاد مبارزه با كرونا را به طور كامل اجرا نمايد و اين امر در جهت حفظ سلامت مردم انجام مي شود.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اهواز نيز در اين زمينه گفت: ويروس انگليسي كرونا در استان خوزستان شيوع پيدا كرده و مردم بايد بيش از پيش پروتكل هاي بهداشتي را رعايت كنند در غير اين صورت وضعيت فاجعه باري در استان رقم خواهد خورد.

دكتر فرهاد ابول نژاديان افزود: تجمعات مردم در اين روزها و به خصوص در مناطق تجاري و بازار مي تواند به شيوع بيشتر اين بيماري منجر شود به همين دليل مردم بايد از رفتن به بازار اجتناب كنند و بجز مشاغل گروه يك ديگر مشاغل در شهرهاي قرمز استان خوزستان مجاز به فعاليت نمي باشند به همين دليل فرمانداران شهرهاي قرمز و نارنجي طبق مصوبات ستاد ملي مبارزه با كرونا با مشاغل متخلف برخورد مي كنند.

وي اضافه كرد: اگر صاحبان مشاغل گروه ۲ تا چهار اقدام به بستن مغازه هاي خود نمايند فرمانداران مجبور نيستند برق آن مناطق را قطع كنند و اقدام فرمانداري اهواز در قطع برق بازار وكسبه اي كه مصوبات ستاد مبارزه با كرونا را رعايت نمي كنند يك اقدام پيشگيرانه و در راستاي حفظ سلامتي مردم است.

 ابول نژاديان گفت: متاسفانه سطح رعايت پروتكل هاي بهداشتي در استان پايين آمده و مردم دچار بيخيالي نسبت به كرونا شده اند به طوريكه در بيساري از جاها از ماسك استفاده نميكنند، تردد بي موردشان در بازارها زياد شده، فاصله اجتماعي  رعايت نمي شود  و مردم  در اجتماعات و دورهمي هاي خانوادگي نيز حضور پررنگي دارند.

وي اظهار داشت: اگر بخواهيم زنجيره ويروس كرونا را قطع كنيم همه بايد مشاركت كنيم و با ماندن در خانه و شركت نكردن در اجتماعات به قطع زنجيره كرونا در استان  اقدام نماييم چرا كه اين بيماري ناشناخته هر روز چهره جديدي از خود نشان مي‌دهد و باعث ابتلاي تعداد زيادي از مردم در سنين مختلف مي شود .

رييس دانشگاه علوم پزشكي  جندي شاپور اهواز اضافه كرد: در حال حاضر تختهاي آي سي يو و بخشهاي عادي بيمارستانهاي خوزستان مملو از بيماران كرونايي است و حتي كادر درماني استان هم به دليل حجم بالاي بيماران خسته شده و انرژي آنان تحليل رفته لذا براي رفع اين موضوع مردم بايد همت بيشتري كنند و پروتكل هاي بهداشتي را رعايت كنند.

وي گفت: به دليل همجواري اين استان با كشور عراق كروناي انگليسي در خوزستان شيوع پيدا كرده و تنها با همكاري مردم مي‌توان از گسترش بيشتر بيماري كوويد ۱۹ در استان جلوگيري كرد.

به گفته ابول نژاديان جواب تستهاي تعداد زيادي از بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ انگليسي در خوزستان مثبت بوده و اين نشان مي دهد كه كروناي انگليسي در استان در حال افزايش است و در صورت رعايت نكردن مردم تعداد بيشتري از افراد به اين بيماري مبتلا خواهند شد كه در آن صورت كادر درمان كارشان بسيار سخت وطاقت فرسا خواهد بود.

وي اضافه كرد: ستاد مبارزه با كرونا در خوزستان مصمم است محدوديت‌ها در اين زمينه  افزايش يابد تا زنجيره  اين بيماري  در استان قطع شود  به همين دليل از تمامي ظرفيتهاي استان استفاده خواهد شد.

۱۱ شهرستان استان خوزستان در حال حاضر در وضعيت قرمز و هشت شهرستان در وضعيت نارنجي كرونايي قرار دارند.