خوزنا : پلمب ۴۷۸ واحد صنفي متخلف در اهواز
سه شنبه، 5 اسفند 1399 - 08:14 کد خبر:95204

فرماندار شهرستان اهواز از پلمب ۴۷۸ واحد صنفي متخلف در اهواز در ۱۱ روز گذشته، به دليل رعايت نكردن پروتكل‌هاي بهداشتي ناشي از شيوع كرونا خبر داد.

ايرنا: جمال عالمي نيسي  بيان كرد: در راستاي اجراي مصوبات ستاد مقابله با كرونا، از ۲۴ بهمن تا چهارم اسفند، تيم‌هاي بازرسي ما ۴۷۸ واحد صنفي متخلف را به دليل رعايت نكردن پروتكل‌هاي بهداشتي و بهداشت عمومي در شهرستان اهواز پلمب كردند.

وي افزود: طرح برخورد قانوني با واحدهاي صنفي غيرمجاز و متخلف، روزانه به صورت مستمر از سوي كارگروه نظارت بر اصناف ستاد مقابله با كرونا شهرستان اهواز در حال اجرا است.

فرماندار اهواز گفت: از ۲۴ بهمن تاكنون، ۱۰ هزار و ۷۴ بازديد از اصناف شهرستان اهواز صورت گرفت. همچنين ۷۷۲ اخطار كتبي صادر و هشت هزار و ۴۰۱ مورد تذكر شفاهي به اصناف داده شد..

وي با بيان اينكه سلامتي مردم خط قرمز ما است و با متخلفان برخورد قانوني مي‌كنيم افزود: انتظار داريم اصناف و نيز مردم با ما همكاري كرده و پروتكل‌هاي بهداشتي را به صورت جدي رعايت كنند.

۸۰ درصد كنترل بيماري برعهده مردم است

عالمي نيسي ادامه داد: اعمال محدوديت ها را به شدت در اهواز اجرا و كار نظارت بر آن را انجام مي‌دهيم. امروز از بازار مركزي شهر بازديدي داشتم كه متاسفانه برخي از مردم حاضر به زدن ماسك نبودند و به راحتي در سطح شهر تردد مي‌كردند. ۸۰ درصد كنترل بيماري بر عهده مردم است لذا از آنها خواهش مي‌كنيم كه حافظ سلامتي خود باشند.

وي ادامه داد: به دليل رعايت نكردن پروتكل‌ها در اهواز، مجبور به قطع برق مركز شهر شديم. متاسفانه برخي مردم اصلا كرونا را باور نمي‌كنند. ما چقدر مي‌توانيم راه‌ها را ببنديم در حالي كه برخي مردم دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت نمي‌كنند. 

آژير خطر كرونا در اهواز به صدا درآمده است

فرماندار اهواز گفت: آمار بستري در بيمارستان‌هاي اهواز سير صعودي داشته و ظرفيت تخت‌هاي آي سي يو تكميل شده است لذا مردم بايد دستورالعمل‌ها را رعايت كنند. آژير خطر كرونا در اهواز به صدا درآمده و بايد اين موضوع را جدي گرفت. كرونا در كمين است و با كسي شوخي ندارد.

وي افزود: اصنافي كه در گروه سه و چهار قرار دارند پروتكل‌ها را به خوبي رعايت كردند كه جاي تشكر دارد اما از آنجا كه ۸۰ درصد كسب و كارها در گروه يك قرار دارند مديريت آنها كار را سخت مي‌كند.
عالمي نيسي بيان كرد:در برخي از نقاط اهواز محدوديت ترافيكي ايجاد كرديم تا مردم كمتر تردد كنند ولي متاسفانه برخي مردم به هر طريقي به خيابان‌ها مي‌آيند و دستورالعمل‌ها را رعايت نمي‌كنند.

هم اكنون ۱۱ شهرستان خوزستان از جمله اهواز در وضعيت قرمز كرونايي هستند هشت شهرستان نيز  در حالت نارنجي قرار دارند.