خوزنا : طبرسي: تمام سفرهاي نوروزي بايد ممنوع شود
شنبه، 9 اسفند 1399 - 18:03 کد خبر:95765

به گزارش تابناك دكتر پيام طبرسي رئيس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري در گفتگو با برنامه تهران ما سلامت با اشاره به واردات ۱۰۰ هزار دوز واكسن روسي براي تزريق به گروه‌هاي داراي اولويت ازجمله كادر درمان اظهار كرد: روز گذشته علاوه بر تزريق واكسن به كادر درمان، وزارت بهداشت از آغاز واكسيناسيون براي سالمندان خبر داد؛ اميدواريم تا شهريور و مهر سال ۱۴۰۰، همه مردم عليه ويروس كرونا واكسينه شوند.

وي درباره نقاط پرخطر ويروس جهش يافته كوويد۱۹ گفت: ويروس مرز ندارد و اگر در يك نقظه شيوع پيدا كند، در همه جا اين شيوع خواهد داشت. ويروس جهش يافته انگليسي هم همه جا پخش شده و در يك نقطه نيست. ويروسي كه در حال حاضر در حال شيوع است، ويروسي نيست كه سال گذشته در ووهان چين آغاز به همه‌گيري كرد و مشابه ويروس ايتاليايي و انگليسي است. اين ويروس سرعت انتقال بيشتر و شدت و مرگ و مير بالاتري دارد.

رئيس بخش عفوني بيمارستان مسيح دانشوري در ادامه با انتقاد از طبقه‌بندي سفرهاي نوروزي بيان كرد: امسال، سال مناسبي براي سفر نيست. چون ما با يك ويروس جهش‌يافته روبرو هستيم و يك استان در حال حاضر با وضعيت قرمز مواجه شده است و امكان انتشار خطر به ساير استان‌ها هم هست. برخوردهاي اجتماعي بايد به ميزان بالايي كاهش پيدا كند و بايد اين نكته را حتما مدنظر قرار دهيم كه سلامتي هميشه مهم‌ترين نكته است.

طبرسي در پايان ضمن اعلام اين خبر كه قانوني براي پرستاران باردار در نظر گرفته شده، تاكيد كرد: با توجه به فوت دو پرستار باردار، قانوني براي منع ورود پرستاران وضع شده كه از فعاليت پرستاران هفت ماه به بالا در همه بخش‌هاي بيمارستان و نه‌تنها بخش‌هاي كرونايي ممانعت به عمل آيد.