خوزنا : لزوم اعطاي تسهيلات كم بهره كرونايي به اصناف
جمعه، 15 اسفند 1399 - 09:46 کد خبر:96386

برنا از اهواز، در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي استان كه با حضور استاندار و رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خوزستان و اعضاي اين ستاد در محل استانداري برگزار شد، بر تسريع در اختصاص تسهيلات كم بهره به متقاضيان كه براي دوران تعطيلي كرونا پيش بيني شده است، تاكيد شد.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خوزستان در حاشيه اين نشست اظهار كرد: امروز هشتمين جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي خوزستان با سه دستور كار برگزار شد. يكي از دستور كارها بحث تسهيلات جهش توليد بود كه بر اساس آن ۲۸ طرح بخش‌هاي كشاورزي، صنعت و گردشگري مي‌توانند از تسهيلات با يارانه استفاده كنند.

مهرداد نيكو افزود: بانك‌هاي عامل اين طرح‌ها مشخص و قرارداد عامليت با بانك‌ها منعقد شده است و در مرحله بعد، قراردادها به سازمان برنامه و بودجه ارسال مي‌شوند تا به اين طرح‌ها تسهيلات كم‌ بهره تعلق بگيرد.

او گفت: در ديگر دستور كار امروز هشت شهر خوزستان كه داراي سازمان اتوبوسراني هستند مورد بررسي قرار گرفتند تا اين امكان براي آن‌ها فراهم شود كه بتوانند نسبت نوسازي ناوگان اتوبوسراني خود اقدام كنند.

نيكو بيان كرد: از اين هشت شهر، سه شهر قراردادهاي خود را منعقد كرده‌اند و براي دو شهر نيز تسهيلات ابلاغ شده است و در حال مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه استان هستند. باقي شهرداري‌ها نيز كارشان در حال انجام است.

دبير ستاد اقتصاد مقاومتي خوزستان ادامه داد: با توجه به اينكه در انتهاي سال قرار داريم بايد فرآيند كار تسريع و كارها به صورت ويژه پيگيري شود تا به صورت ويژه از تسهيلات مورد نظر براي نوسازي ناوگان اتوبوسراني استفاده كنيم.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان در پايان در خصوص تسهيلات كرونا نيز اضافه كرد: با توجه به شرايط حاكم بر بازار و تعطيلي اصناف، تسهيلاتي از سوي مركز در نظر گرفته شده است؛ بخشي از اين تسهيلات باقي مانده كه بايد به صورت فوري و با هماهنگي بانك‌هاي عامل و دستگاه‌هاي اجرايي هر چه سريع تر اين تسهيلات كم‌ بهره جذب و به متقاضيان اعطا شود