خوزنا : ميزان مراجعه به مراكز درماني خوزستان افزايشي است
سه شنبه، 17 فروردین 1400 - 22:22 کد خبر:99039

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: ميزان مراجعه به مراكز درماني استان افزايشي است لذا از مردم تقاضا داريم كه پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كنند.


به گزارش ايرنا دكتر فرهاد سلطاني روز سه‌شنبه در گفت وگوي زنده با سيماي خوزستان بيان كرد: در بعضي از شهرستان‌هاي خوزستان تعداد مراجعه‌كنندگان به مراكز درماني روند افزايشي دارد و در شهرستان‌هاي شوش، انديمشك و ايذه تعداد بيماران بستري ناشي از كرونا زياد است.

وي با بيان اينكه پيك سوم كرونا از بهمن گذشته در خوزستان شروع شد و در نيمه اسفند به اوج خود رسيد افزود: ابتدا بيمارستان هاي رازي و اميرالمومنين (ع) اهواز را براي پذيرش بيماران كرونايي در نظر گرفتيم و در ادامه ساير بيمارستان‌ها را وارد چرخه كرونا كرديم. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: اكنون، بيمارستان‌هاي رازي و اميرالمومنين(ع) به طور صددرصد در اختيار بيماران‌ كرونايي هستند و بيمارستان‌هاي گلستان، امام خميني (ره)، ابوذر، فاطمه الزهرا(س)، شهيد منفرد نياكي و آيت اله كرمي اهواز به بيماران كرونايي و غير كرونايي خدمات درماني ارايه مي‌دهند.

وي افزود: در اواسط اسفندماه تعداد تخت‌هاي بيمارستاني در اهواز با تعداد مبتلايان به كرونا برابري مي‌كرد و به زحمت بيماران را در بخش‌ها مستقر مي‌كرديم اما در بخش‌هاي آي سي يو با مشكل روبه‌رو بوديم زيرا تعداد تخت‌ها محدودتر بود.

سلطاني با بيان اينكه بايد فرهنگ خود را با شرايط بيماري تطبيق دهيم تا از اين وضعيت خارج شويم ادامه داد: انتظار داريم كه مردم رعايت پروتكل هاي بهداشتي و ماسك زدن را جدي بگيرند تا بتوانيم بيماري را مديريت كنيم.

وي بيان كرد: در ابتداي پيك سوم به لحاظ تعداد پرستار، پايين‌تر از حد استاندارد بوديم كه براي برطرف كردن اين مشكل، در برخي از مراكز همچون بيمارستان سلامت بيماران را زودتر از موعد ترخيص كرديم و پرستاران آنجا را به بيمارستان‌هاي كرونايي منتقل كرديم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اهواز با بيان اينكه تعداد مراجعه به مراكز درماني خوزستان بيشتر از توان كادر درماني است گفت: اقدامات زيادي در زمينه تامين و توزيع نيروي انساني (پرستار و پزشك) انجام داديم تا بتوانيم پاسخگوي بيماران باشيم به عنوان مثال نيروهايي را كه متقاضي گذراندن طرح خود در مراكز درماني بودند زودتر از موعد به كارگيري كرديم. 

هم اكنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعيت قرمز كرونايي و ۹ شهرستان در وضعيت نارنجي قرار دارند.