خوزنا : وزير نفت يكبار ديگر از نقش فولاد اكسين خوزستان در پروژه خط لوله گوره-جاسك تجليل كرد
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 - 01:10 کد خبر:99047

به گزارش روابط عمومي، امروز دوشنبه 16 فروردين 1400 آقاي زنگنه وزير نفت در مراسم انعقاد قرارداد جمع آوري گازهاي مشعل با اشاره به توليد ورق فولادي مقاوم به اسيد توسط شركت فولاد اكسين خوزستان از نقش اين شركت در پروژه گوره به جاسك تجليل كرد .

وي در ادامه بيان كرد: در گذشته ما توان توليد يك تن ورق مقاوم به اسيد، گاز و نفت ترش را در كشور نداشتيم، ولي در طول يكسال و نيم گذشته بالغ بر 350 هزار تن ورق عريض مقاوم به گاز ترش با پيگيري وزارت نفت توسط شركت هاي داخلي ساخته شده است.

آقاي زنگنه افزود: در شركت فولاد مباركه شمش و در فولاد اكسين براي اولين بار ورق عريض مقاوم به محيط ترش توليد و در لوله سازي اهواز به لوله تبديل شد كه افتخار بزرگي براي كشور مي باشد.

وزير نفت بيان كرد: هيچ خط لوله اي در كشور به اندازه خط لوله گوره جاسك ايراني نيست.

 وي در اين مراسم كه براي تامين خوراك مجتمع هاي پتروشيمي كه ميان شركت هاي ايراني و پالايش گاز بيد بلند امضا شد گفت: با ابلاغيه رهبر انقلاب مصمم تر از گذشته و با كمك شركت هاي ايراني تا پايان سال 1400 سوخت گازهاي نفت به حداقل ممكن مي رسد.

آقاي زنگنه همچنين به نقش شركت هاي ايراني در احداث خط لوله گوره به جاسك پرداخت و گفت: در حال حاضر تست هاي اوليه تلمبه هاي دو نيم مگا واتي كه براي خط لوله گوره به جاسك براي اولين بار در ايران ساخته شده انجام شد و به زودي راه اندازي خواهند شد.

وي گفت: يكي از ايده ها در سال جديد خريد تضميني محصولات مورد نيازمان از شركت هاي ايراني است