خوزنا : دورهمي‌هاي خانوادگي عامل اصلي گسترش كرونا در انديمشك
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 - 20:16 کد خبر:99136

فرماندار انديمشك گفت: دورهمي‌هاي خانوادگي عامل اصلي گسترش ويروس كرونا در اين شهرستان است.

پيمان جهانگيري در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: آب و برق همه باشگاه‌ها و امكان ورزشي كه اقدام به فعاليت كنند، قطع خواهد شد.

وي، برگزاري هر گونه مراسمي را در سطح شهرستان انديمشك ممنوع دانست و افزود: با توجه به وضعيت قرمز كرونايي، شهروندان حتماً از حضور در تجمع و مراسم‌هاي عزا و عروسي پرهيز كنند.

فرماندار انديمشك، بر لزوم اجتناب از برگزاري دورهمي‌هاي خانوادگي تأكيد كرد و گفت: دورهمي‌هاي خانوادگي عامل اصلي گسترش ويروس كرونا در شهرستان انديمشك است.

وي افزود: همه مشاغل گروه دو، سه و چهار در انديمشك تعطيل است و اين مشاغل اجازه فعاليت را تا اطلاع ثانوي نخواهند داشت و در صورت فعاليت حتماً پلمب مي‌شوند.

جهانگيري تصريح كرد: دفترخانه‌ها ثبت ازدواج نيز پروتكل‌هاي بهداشتي را به طور كامل و جدي مورد توجه قرار دهند و آنها را به درستي رعايت كنند.

وي، خواستار برگزاري مراسم عقد با حداقل افراد شد و تأكيد كرد: در صورت مشاهده رعايت نكردن شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي نسبت به پلمب دفاتر ثبت ازدواج اقدام خواهد شد.

رئيس ستاد مديريت و مقابله با بيماري كرونا شهرستان انديمشك اضافه كرد: با توجه به مصوبه ستاد كرونا مغازه‌هاي اجاره سيستم صوتي تحت هيچ شرايطي حق اجاره دادن سيستم صوتي را براي مراسم‌هاي عزا ندارند.

جهانگيري گفت: با توجه به شرايط كرونايي موجود و در صورت مشاهده اجاره سيستم‌هاي صوتي براي مراسم تا پايان پيك كرونا محل كسب متخلفان پلمب خواهد شد.

فرماندار انديمشك با بيان اينكه طبق آمار اعلام شده توسط شبكه بهداشت بيش از نيمي از بيماران كرونايي بستري در بيمارستان امام علي انديمشك سابقه حضور را در دورهمي‌هاي خانوادگي داشته‌اند، ادامه داد: از شهروندان درخواست مي‌شود كه در راستاي حفاظت از خود و خانواده تحت هيچي شرايطي در دورهمي‌هاي خانوادگي حضور پيدا نكنند.