خوزنا : استاندار: نيروي انتظامي مانع خروج مرغ از خوزستان شود
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 - 07:32 کد خبر:99153

استاندار خوزستان گفت: نيروي انتظامي بايد جلوي خروج مرغ را از استان بگيرد تا جلوي تنش و تخلف در اين بخش گرفته شود.

ايرنا : قاسم سليماني دشتكي روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظيم بازار خوزستان در سرسراي استانداري بيان كرد: براي كنترل كمبود و افزايش قيمت مرغ بايد از راهكارهاي مصوب در اين ستاد استفاده كرد و دستگاه‌هاي مربوطه مكلف به انجام آن هستند.

وي گفت: سازمان جهاد كشاورزي مكلف است كه بر ميزان عرضه مرغ به كشتارگاه‌هاي خوزستان نظارت داشته باشد و آماري دقيقي را از اين بخش ارايه دهد، و سازمان صمت نيز بايد بر توزيع مرغ در بازار نظارت ، و ميزان و نحوه عرضه مرغ را رصد كند و گزارش آن را ارايه دهد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اداره كل تعزيرات حكومتي نيز بر اصناف نظارت داشته باشد، زيرا حضور بازرسان تعزيرات در بازار مي‌تواند جلوي وقوع بسياري از تخلفات را بگيرد.

وي افزود:نيروي انتظامي نيز وظيفه دارد جلوي خروج مرغ را از استان بگيرد و فرمانداران در خوزستان نظارت كافي داشته باشند تا مرغ از استان خارج نشود.

استاندار خوزستان در ادامه اين نشست با اشاره به ۲ برابر شدن قيمت شن و ماسه در استان افزود: متاسفانه اين امر نشان دهنده نقش دلالان در اين بخش است.

وي با تاكيد بر شدت گرفتن نظارت بر توزيع و عرضه شن و ماسه، به منظور كنترل نابساماني در اين بخش گفت: لازم است سامانه‌اي براي فروش و عرضه سيمان تهيه شود تا دلالان امكان ايجاد تنش در بازار را نداشته باشند.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان نيز با اشاره به افزايش ۳۰ درصدي ميزان جوجه‌ريزي در استان گفت: براي ماه مبارك رمضان امسال ۹هزار تن مرغ در استان توليد و تامين‌خواهد شد و در صورت كمبود ستاد تنظيم بازار بايد مرغ منجمد توزيع كند.

خدارحم اميري زاده افزود: استان‌هاي ايلام و فارس اعلام آمادگي كردند در صورت نياز به خوزستان مرغ عرضه كنند.

مصرف روزانه مرغ در خوزستان با توجه به گران شدن گوشت قرمز به ۴۵۰ تن رسيده است.

در خوزستان ۷۵۰ واحد مرغداري فعال وجود دارد.