خوزنا : بخشنامه اعطاي مرخصي ٢٠ روزه به زندانيان به زودي ابلاغ مي‌شود
دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 17:27     کد خبر: 100155

سخنگوي قوه قضاييه گفت: بخشنامه‎‌اي براي اعطاي مرخصي ۲۰ روزه به بخش قابل توجهي از زندانيان صادر شده و در روزهاي آينده اجرايي خواهد شد.

به گزارش مركز رسانه قوه قضاييه، غلامحسين اسماعيلي در جلسه امروز شوراي عالي قوه قضاييه با اشاره به شيوع موج چهارم كرونا در كشور افزود: اين بخشنامه به مناسبت ماه مبارك رمضان از سوي رئيس قوه قضاييه ابلاغ و اجرايي خواهد شد.

وي در عين حال متذكر شد كه اين بخشنامه شامل مجرمين پرخطر، سارقين و محكومين جرائم خشن نخواهد شد كه اين تصميم با هدف حفظ امنيت شهروندان اتخاذ شده است.

 سخنگوي قوه قضاييه در نخستين نشست خبري سال ١۴٠٠ درباره وضعيت زندان و زندانيان در ايام كرونا گفت: در سال ۹۹ اهتمام جدي به رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در فضاي زندان‌ها داشتيم. در يكساله كرونا در هر روز حداقل ۵۰ هزار نفر از زندانيان در مرخصي بودند و در ايام اوج كرونا عدد مرخصي زندانيان از ۱۰۰ هزار نفر هم تجاوز كرد.

وي ادامه داد: در سال ۹۹، ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از محكومان مشمول عفو رهبري شدند كه اين عدد در مقايسه با سال ۹۸، ۸۶ درصد رشد داشته و در مقايسه با سال۹۷، ۴۱۸ درصد رشد داشته است.

اسماعيلي اضافه كرد: ۲۲۵ نفر از محكومان امنيتي در سال ۹۹ مورد عفو رهبري قرار گرفتند كه برخي از آنها مربوط به اغتشاشات آبان ۹۸ و فتنه بنزيني بودند و ۱۰۳ نفر هم از اتباع خارجه در سال ۹۹، مورد عفو قرار گرفتند كه در آستانه سفر رئيس قوه قضاييه به عراق آزاد شدند.

سخنگوي قوه قضاييه اظهارداشت: ۹۰۰ اتاق دادرسي الكترونيك داشتيم و بيش از ۱۱۱ هزار دادرسي الكترونيكي از داخل زندان‌ها انجام داديم و در سال ۹۹، ۳۲۰۰ نفر زنداني تحت مراقبت و پابند الكترونيكي قرار گرفتند.

وي گفت: در سال ۹۹ طرح پايش زندانيان را اجرا كرديم كه اكثريت زندانيان در اين طرح پايش مورد بررسي مجدد قرار گرفتند و  اسباب آزادي  ۲۰ هزار زنداني فراهم شد. براي اين امر در سال ۹۹ بيش از ۵۰ هزار مورد بازديد قضات از زندان ها داشتيم.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها