خوزنا : مرز‌هاي مهران و شلمچه براي بازگشت زائران باز مي‌شود
دوشنبه، 5 مهر 1400 - 10:07     کد خبر: 117713

خبرگزاري صدا و سيما، احمد وحيدي، با حضور در برنامه "تيتر امشب" گفت: با توجه به شيوع كرونا در عراق، مسئولان اين كشور از پذيرش زائر خارجي در ايام اربعين عذرخواهي كردند.

وي افزود: برابر آخرين توافقي كه با كشور عراق صورت گرفت، اعلام شد كه ۶۰ هزار زائر عتبات عاليات از طريق مرز هوايي با شرط تزريق دو دُز واكسن را مي‌پذيرد.

وزير كشور بيان كرد: با همكاري و هماهنگي وزارت راه، سازمان هواپيمايي و خطوط پرواز موفق به ساماندهي حدود ۸۰ پرواز از ۱۸ فرودگاه كشور شديم كه با توجه به بزرگي و گستردگي كار تأخير‌ها و گلايه‌هايي هم به وجود مي‌آمد.

وحيدي افزود: با تلاش‌هاي وزارت امورخارجه، ستاد اربعين و سفارت ايران در عراق مشكل زائراني كه رواديد نداشتند و از هواپيمايي العراقيه بليت تهيه كرده بودند حل شد.

وزير كشور گفت: مرز‌هاي زميني مهران و شلمچه براي بازگشت زائران اربعين حسيني باز خواهد بود و زائران مي‌توانند براي بازگشت به كشور از طريق زميني اقدام كنند، همچنين مرز‌هاي زميني تست PCR از زائران اربعين گرفته مي‌شود.

وحيدي با اشاره به منشاء شايعه بازشدن مرز‌ها براي تردد زائران اربعين در فضاي مجازي بيان كرد: هيچ يك از هموطنان به سمت مرز‌هاي زميني با عراق حركت نكنند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها